سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

طراح ممنوعیت سفر مسلمانان ،نویسنده متن سخنرانی ترامپ درباره اسلام در عربستان!
خبرگزاری شبستان: نویسنده ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا همان کسی است که متن سخنرانی ترامپ درباره جنبه صلح آمیز اسلام را برای سخنرانی در نشست ریاض نوشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»،گزارش ها حاکی از آن است که نویسنده قانون ممنوعیت سفر مسلمانان از شش کشور اسلامی به آمریکا،نویسنده متن سخنرانی ترامپ درباره اسلام و متحد کردن جهان اسلام در نشست ریاض در عربستان سعودی است.

این سخنرانی قرار است فردا (یکشنبه 31 اردیبهشت) ایراد شود.

چند روز پیش ،«مک مستر» مشاورامنیت ملی رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که «دونالد ترامپ» قرار است در اولین سفرش به عربستان سعودی درباره «جنبه صلح آمیز اسلام» و مقابله با افراط گرایان برای رهبران اسلامی در نشست ریاض سخنرانی کند.

این در حالی است که سخنرانی او در این باره کاملا مغایر با رویکردش و عملکردش در زمینه ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا است.

اما نکته جالب اینجاست که نویسنده هر دو یعنی سخنرانی درباره اسلام در ریاض و قانون ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا یک نفر است.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در این باره گفت:استفان میلر،مشاور ارشد سیاسی دونالد ترامپ مسئول نگارش سخنرانی او درباره اسلام و همچنین سخنرانی آتی او درباره آینده سازمان آتلانتیک شمالی است.

این مقام کاخ سفید گفت که این سخنرانی نقطه عطف سفر هشت روزه ترامپ به پنج کشور در خاورمیانه خواهد بود.

ترامپ مدت هاست که به اسلام اهانت کرده و پیشنهاد مهاجرت مسلمانان به آمریکا را مطرح کرده است و انتظار می رود در سخنرانی اش از کلمه «تروریسم رادیکال اسلامی» استفاده کند.

قانون ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا به نام حمایت از این کشور علیه تروریسم در حقیقت همه کشورهای اسلامی را هدف قرار می دهد،اقدامی که همه مسلمانان در همه جا از جمله در خاورمیانه به شدت از آن انتقاد کرده اند.

گفتنی است،‌خود استفان میلر هم سابقه طولانی در لفاظی های ضد اسلامی دارد.او در دوران تحصیل خود در دانشگاه «دوک» آمریکا مقاله ای با این مضمون نوشت که تروریست های اسلامی حکم مرگ برای همه زنان،مردان و کودکانی که در این کشور زندگی می کنند،صادر کرده است.

پایان پیام/


مساجد پاسخگوی شبهات سیاسی و اعتقادی افراد جامعه باشند
خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد الاقصی، گفت: مساجد به درستی به شبهات سیاسی و اعتقادی افراد جامعه به ویژه جوانان پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجدخبرگزاری شبستان، گفت:یکی از اقداماتی که در مساجد علاوه بر کارکردهای عبادی باید مورد توجه قرار دهند، توجه به کارکرد سیاسی است.

 

وی بیان کرد: مساجد در قبل از انقلاب همواره محل و مرکز انتقال پیام های امام خمینی(ره) به مردم و بعد از پیروزی انقلاب نیز در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مقری برای پشتیبانی نیروها در پشت جبهه بوده است، به گونه ای که بر اساس آمار بیش از 90درصد مجروحان و شهدای جنگ مربوط به مساجد هستند.

 

امام جماعت مسجدالاقصی اظهار کرد: هیچ مکانی به اندازه مسجد قادر  به نقش آفرینی در زمینه نیست  حضور دائم در مساجد و بهره ‌گیری از فضای معنوی و نماز جماعت در خانه خدا،  نه تنها دارای اجر و پاداش عظیم اُخروی است، بلکه موجب آشنایی هرچه بیشتر افراد با معارف قرآن و اهل بیت (ع) و مسایل روز جامعه نیز می شود.بنابراین همان گونه که مساجد در صدر اسلام محل اجتماع مسلمانان، سیاستگذاری و حتی محل تجهیز و آماده کردن لشکر در مقابل دشمن، رسیدگی به فقرا و کارهای آموزشی بوده است، امروز در حماسه سیاسی نیز نقش قابل توجه ای دارند.

 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: با بررسی سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) متوجه می شویم که مساجد در صدر اسلام در بحث فعالیت‌های آموزشی به صورت یک مرکز آموزشی ـ فرهنگی و پایگاهی برای مبارزه با جهل و بی‌سوادی و از سویی دیگر مکانی برای ترویج معارف اسلامی و مسایل سیاسی بوده اند که در این زمینه می توان به «مسجدالنبی (ص)» اشاره کرد. 

 

امام جماعت مسجد الاقصی تهرانپارس خاطر نشان کرد: مساجد باید به طور حقیقی مردم و افراد جامعه را متدین و با خدا و دیندار بار آورده و در کنار آن با مسایل روز جامعه نیز آشنا کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر خانه های خدا به درستی به شبهات سیاسی و اعتقادی افراد جامعه به ویژه جوانان پاسخ دهند، آن ها از سقوط و افتادن در ورطه فرقه های انحرافی باز می مانند و این موضوع نیز باز به همان دو مولفه هدایت دینی و هدایت سیاسی بازمی گردد.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه مرکز رسیدگی به مشکلات مردم باشند، اظهار کرد: برخی از خانه های خدا، گنجایش نمازگزاران را نیز ندارند، یعنی ساختار بسیاری از مساجد ما به گونه ای است که امکان رسیدگی به امور مراجعین را ندارند، در حالی که در زمان پیامبر (ص)  این ساختار وجود داشته است.

 

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد تأکید کرد: برای جذاب کردن فضای ظاهری و معنوی مساجد، باید معماری ما اسلامی ـ ایرانی باشد، یعنی آنها علاوه بر زیبایی، سادگی و پاکیزگی، دارای فضاهای جانبی نیز برای جذب جوانان به فعالیت های مسجدی باشند.

 

یادآور می‌شود؛ از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، دهه پایانی ماه شعبان هر سال به عنوان «دهه تکریم و غبار روبی مساجد» نامگذاری شده است و از سوی این مرکز عناوین مختلفی منطبق بر موضوعات روز در هر سال برای روزهای این دهه اعلام می‌شوند.

 


پیروز انتخابات، مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند
خبرگزاری شبستان: در پی حماسه‌ باشکوه و تاریخی ملت در دوازدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی خطاب به مردم ایران صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی حضور پر شکوه و حماسی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشکر و قدردانی صادر و بر نکات مهمی تأکید کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران
جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد. مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، و تشکیل صفهای طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای کشور، و از همه‌ی قشرهای اجتماعی، نشانه‌ئی آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان‌عمل، سرافراز و روسفید کرد. دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه‌ی رأی در صندوقها، نصاب تازه‌ئی در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ی حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و کین‌ورزان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین‌کنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد. پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت کنندگان که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره‌کننده بود. همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.
اینجانب با خشوع در برابر خدای بزرگ، جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم، و لطف و رحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت می‌نمایم و به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص میکنم و نکاتی چند را متذکر می‌شوم:
1ـ به مردم عزیز، عرض میکنم خدای را بر موفقیت در برگزاری انتخابات شکر گزارید و پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشید که بی‌شک یک عامل مهم استحکام و اقتدار ملی است. همه در زیر سایه‌ی نظام جمهوری اسلامی و فرزندان این میهنِ سرافرازید، بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ی پیشبرد کشور به سمت هدفهای بزرگ را بشناسید و دنبال کنید. برآمدن همه‌ی آرزوهای ملی در گرو چنین اندیشیدن و چنین عمل کردن است.
2ـ به رئیس جمهور محترم و همه‌ی کسانی که در دولت آینده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکید میکنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ئی از این خط مستقیم غفلت نکنند. رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویتها، برخورد با فساد و با آسیبهای اجتماعی ، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.
3ـ عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی نیز از جمله‌ی اولویتهای مدیریت انقلابی و اسلامی است.
4ـ لازم میدانم از یکایک آحاد شرکت کننده در انتخابات و نیز کسانی که در ترغیب آنان به این وظیفه نقش آفریدند تشکر کنم، بویژه مراجع معظم و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی و هنری.
5 ـ لازم میدانم از حضرات نامزدهای ریاست جمهوری نیز که در این روشنگری و شورآفرینی برای انتخابات تأثیر جدّی بر جای نهادند تشکر کنم.
6ـ لازم میدانم از همه‌ی دست اندرکاران اجراء و نظارت انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شوراهای شهر و روستا که متحمل زحمات طاقت فرسا شدند تشکر کنم.
7ـ لازم میدانم از حافظان امنیت انتخابات و نیز از رسانه‌ی ملّی که انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزی و هنرمندانه‌ی آنان است سپاسگزاری کنم.
8 ـ در پایان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت میکنم و شادی روح و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای

سی‌ام / اردیبهشت‌ماه / 1396


پیام تبریک خبرگزاری شبستان به مناسبت حماسه آفرینی مردم ایران
خبرگزاری شبستان با انتشار پیامی، پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در انتخابات 29اردیبهشت را تبریک گفت.

تحریریه خبرگزاری شبستان به مناسبت انتخابات 29اردیبهشت ضمن قدردانی از مردم؛ پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد:

 

بسم اله الرحمن الرحیم

ایران اسلامی؛ با بهره گیری از شور و شعوری انقلابی و با استعانت از بیانات مقام معظم رهبری بار دیگر حضور حداکثری و چشمگیر را در عرصه ی سیاسی رقم زد و برگ دیگری در دفتر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ورق خورد.

 

مردم با شور حماسی در این انتخابات شر کت کردند ویکبار دیگر آینده خود ونظام بر آمده از اراده خلل ناپذیر ملت را با حضور در پای صندوقهای رای تعیین کردند.

 

خبرگزاری شبستان، مبهوت از حضور چشمگیر مردم پای صندوق های رای نیز نشان خدمت خود را بر سینه می فشارد و خادمی این ملت را افتخار خود دانسته و قدردان این خروش می داند.

 

این افتخار تازه در تاریخ مردمسالاری دینی کشور عزیز مان ایران را به مقام معظم رهبری و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و برای رییس جمهور منتخب ملت؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم.

 


حسن نصرالله پیروزی روحانی را تبریک گفت

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به حسن روحانی پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور را به وی تبریک گفت.

به گزارش میزان؛ سید حسن نصرالله در پیامی به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفت.

 به گزارش شبکه المنار، نصرالله تاکید کرد که مشارکت گسترده مردم در این انتخابات بار دیگر عظمت این ملت و نظام اسلامی را اثبات کرد.

 «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه ساعاتی پس از اعلام اولیه پیروزی روحانی در رقابت انتخابات ریاست جمهوری را در پیامی تبریک گفت.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز امروز با ارسال پیامی، پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفت