سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

یزدانی سومین طلای کشتی آزاد را ضرب کرد

خبرگزاری فارس: یزدانی سومین طلای کشتی آزاد را ضرب کرد

نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی در فینال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی سومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از باکو، در ادامه مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی که از صبح امروز در سالن حیدر علی‌یف شهر باکوی آذربایجان آغاز شده است، حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار فینال مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن 86 کیلوگرم که 14 نفر شرکت کرده‌اند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر بر بهادر کودیروف از تاجیکستان غلبه کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی مقتدرانه و با نتیجه 11 بر صفر از سد شریف شریف‌اُف، دارنده مدال طلا و برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان گذشت و فینالیست شد.

یزدانی در فینال به مصاف سلیم یاشار، دارنده مدال نقره المپیک 2016 و نقره و برنز جهان از ترکیه رفت که با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

پیش از این در وزن 61 کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور با پیروزی در دیدار رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شده بود و مصطفی حسین‌خانی طلای 70 کیلو را برای ایران به ارمغان آورده بود.

در ادامه مسابقات در وزن 125 کیلوگرم جابر صادق‌زاده در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز با رجا الکراد از سوریه کشتی می‌گیرد.

به گزارش فارس، روز گذشته و در 4 وزن اول نیز میثم نصیری در وزن 65 کیلوگرم قهرمان شده بود و امیر محمدی در 97 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود. یونس سرمستی در 57 کیلو پنجم شد و پیمان یاراحمدی در 74 کیلو حذف شد.

انتهای پیام/ک


شهروندان یمنی با برگزاری تظاهرات پرشور در صنعا پایتخت این کشور، سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان را محکوم کردند.
به گزارش تسنیم، هزاران شهروند یمنی روز شنبه همزمان با ورود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض، در صنعا تظاهرات کردند.
شهروندان یمنی در این تظاهرات که با نام نه به تروریسم آمریکایی برگزار شد، تجاوز آمریکا علیه ملت‌های عربی و اسلامی و در رأس آن‌ها ملت یمن را محکوم کردند.
شهروندان یمنی در این راهپیمایی فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و لعنت بر صهیونیسم سر دادند.
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نیز طی سخنانی در جمع تظاهرات کنندگان از شرکت کنندگان در نشست ریاض خواست که یک اسیر از اسرای فلسطینی را از زندان‌های رژیم صهیونیستی نجات دهند.
وی افزود: هدف سفر ترامپ و برگزاری نشست ریاض، حمایت از اسرائیل و پذیرفتن آن و تحویل فلسطین به اسرائیل و آمریکا است.
الحوثی گفت: ملت‌ها راهی جز مقاومت و پایداری ندارند، زیرا در غیر این صورت آمریکا و مزدوران با نام آزادی و یا حقوق بشر آن‌ها را از بین خواهند برد.
ترامپ و همسرش روز شنبه وارد ریاض شده و مورد استقبال مقامات عربستانی قرار گرفتند.
یکی از اهداف سفر ترامپ، امضای قراردادهای تسلیحاتی با عربستان به منظور تقویت امکانات نظامی این کشور و بالابردن توانایی‌های آن برای تجاوز به یمن است.

 

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به ریاض و دیدار با ملک سلمان پادشاه سعودی قراردادی تسلیحاتی را امضا می کند که طبق آن 150 بالگرد به سعودی ها واگذار خواهد شد.
به گزارش مهر، ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به ریاض و دیدار با ملک سلمان پادشاه سعودی قراردادهای اقتصادی و تسلیحاتی را امضا خواهد کرد.
در همین راستا، یک توافق تسلیحاتی امروز میان طرفین امضا می شود که طبق آن 150 بالگرد متعلق به شرکت لاکهید مارتن و از نوع بلک هاوک از سوی آمریکا به سعودی ها واگذار می شود. ارزش این قرارداد بیش از 6 میلیارد دلار است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که ساعاتی قبل وارد ریاض شده است در فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض از سوی ملک سلمان مورد استقبال قرار گرفت.
سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: سفر شما همکاری استراتژیک ما و ثبات منطقه و جهان را تقویت خواهد کرد.
ملک سلمان پادشاه سعودی مدال ملک عبدالعزیز که عالی ترین نشان عربستان است را به گردن ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انداخت.
ترامپ قرار است فردا یکشنبه در نشست اسلامی ـ آمریکایی که در ریاض برگزار می شود، شرکت کند.

اقامه نماز به دور منزل رهبر شیعیان بحرین
در شب محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه، فداییان نماز مغرب و عشا را به دور منزل ایشان در منطقه «الدراز» اقامه کردند.


به گزارش مهر، در شب محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه، فداییان نماز مغرب و عشا را به دور منزل ایشان در منطقه الدراز اقامه کردند.

در همین حال علمای بحرین پیش از این اعلام کرده بودند که در صورت صدور هرگونه حکمی در دادگاه آیت الله عیسی قاسم، ملت در هر لحظه آمادگی کامل برای عمل به هرگونه فتوای شرعی در واکنش به حکم دادگاه را داشته باشند.
علمای بحرین در بیانیه ای ضمن تاریخی خواندن حرکت ملت بحرین در دفاع از دینشان در سخت ترین و خطیرترین شرایط، از مردم خواستند در حرکتی مجاهدانه در شب دادگاه آیت الله عیسی قاسم، زن و مرد مساجد را پر نموده و به قرائت ادعیه ای که علیه ظلم وارد شده است بپردازند.
همچنین رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز اعلام کرد که محاکمه رهبر شیعیان بحرین، مکارانه و سیاسی و به دور از قانون است.
شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت بر حمایت خود از آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد.
لازم به ذکر است که قرار است فردا یکشنبه 31 اردیبهشت آخرین دادگاه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین برگزار شود و مردم و هواداران ایشان در نقاط مختلف بحرین برای حمایت از رهبر خود دست به اعتراضات گسترده زده اند.
اقامه نماز به دور منزل رهبر شیعیان بحرین
اقامه نماز به دور منزل رهبر شیعیان بحرین


 

چرا ترامپ به عربستان رفت؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سفر خارجی خود دیروز وارد عربستان شد. او قرار است سپس به رژیم صهیونیستی، واتیکان برای دیدار با پاپ و بلژیک برای شرکت در نشست پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برود.

اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور آمریکا در دوران مبارزات انتخاباتی یکی از منتقدان جدی عربستان و سیاست های افراط گرایانه این کشور در منطقه و جهان بود.

به عنوان مثال ترامپ در می 2016 در فلوریدا در جمع هوادارنش گفت که ما از عربستان محافظت می کنیم در حالی که قبل از کاهش قیمت نفت عربستان سعودی روزانه یک میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد کسب می کرد، با این حال ما از آنها محافظت می کنیم. چرا باید عربستان این همه هزینه گزاف را بر ما تحمیل کند؟ ترامپ در انتقاد از چرایی حمایت دولت وقت آمریکا از عربستان همچنین افزود که عربستان سعودی بدون حمایت آمریکا یک هفته دوام نخواهد آورد.

 حتی چند هفته پیش نیز ترامپ درباره عربستان گفته بود که ریاض برخورد عادلانه ای با آمریکا ندارد و واشنگتن پول زیادی را برای دفاع از این کشور از دست می دهد.
این در حالی است که در سفر اخیر ترامپ قرار است وی در نشست های مختلفی حضور پیدا کند و سخنرانی نیز درباره های راه های مقابله با اسلام رادیکال انجام خواهد داد. رئیس جمهور آمریکا این سخنان را در کنفرانس کشورهای عربی- اسلامی ایراد خواهد کرد. ریاض برای این کنفرانس حدود 50 نفر از سران کشورها را دعوت کرده است.
اهداف سفر ترامپ

درباره سفر دونالد ترامپ به منطقه اهداف مختلفی ذکر شده است. برخی بر این اعتقاد می باشند که یکی از اهداف اصلی ترامپ در سفر به عربستان و سپس اسرائیل مقابله با ایران و  جبهه مقاومت می باشد. از این رو ریاض نیز در این سفر تلاش خواهد کرد به هر طریق ممکن ترامپ را متقاعد نماید تا سیاست سخت گیرانه تری در قبال ایران اتخاذ نماید. احتمالا در این راستا تلاش برای تقویت روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و حفظ و افزایش امنیت اسرائیل یکی دیگر از اهداف سفر باشد. گفته می شود رییس جمهور آمریکا قرار است در ریاض در نشستی که از آن به عنوان ناتوی عربی نام برده شده با حضور سران چند کشور عربی شرکت نماید.

یکی دیگر از دلایل سفر ترامپ به عربستان گسترش روابط تجاری با عربستان و انعقاد قراردادهای اقتصادی- نظامی می باشد. دو کشور قرار است قرارداد یکصد میلیارد فروش تجهیزات نظامی را امضا کنند که بدون شک برای ترامپ که تاکید ویژه ای بر نگاه مادی گرایانه در سیاست خارجی دارد حائز اهمیت می باشد. همچنین در اولین روز این سفر شرکت فناوری و مهندسی جنرال الکتریک اعلام کرد در چارچوب تلاش های عربستان برای متنوع کردن اقتصاد وابسته به نفت خود، قراردادهایی به ارزش 15 میلیارد دلار با این کشور امضا کرده است.

بر اساس این قراردادها، شرکت جنرال الکتریک به افزایش بازدهی بخش تولید برق عربستان و تامین فناوری دیجیتال برای عملیات آرامکو (بزرگترین شرکت نفت عربستان) به منظور بهبود بازدهی شرکت آرامکو به ارزش چهار میلیارد دلار در سال کمک خواهد کرد. شرکت جنرال الکتریک همچنین در بخش تحقیقات پزشکی و آموزش نیز با عربستان همکاری خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایلی که برای سفر دوره ای ترامپ در این مقطع زمانی می توان عنوان کرد تلاش برای انحراف اذهان افکار عمومی در آمریکا بر سر جنجال اخراج جیمز کومی مدیر اف. بی. آی می باشد. کومی بدلیل اصرار بر ادامه تحقیقات درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه و افشاگری های زمان رقابت های انتخاباتی از سوی ترامپ اخراج شد.

نکته دیگری که در ارتباط با سفر ترامپ به خاورمیانه می توان به آن اشاره کرد فاصله گیری رئیس جمهور آمریکا از تمرکز بر مسائل داخلی و سوق یافتن او به سمت مداخله بیشتر در کشورهای دیگر می باشد. احتمالاً این سفر نیز موجب خواهد شد که رویکرد جنگ طلبانه واشنگتن تقویت شود و یا حداقل با فروش انواع و اقسام تسلیحات زمینه دخالت بیشتر عربستان در جنگ های یمن ، سوریه و دخالت در بحرین را فراهم خواهد کرد. البته سفر ترامپ به عربستان با انتقاداتی مواجه شده است. به طور کلی جو ضد سعودی بعد از رای دادگاهی در نیویورک درباره امکان شکایت از عربستان بدلیل حوادث 11 سپتامبر افزایش یافت.

همچنین ترامپ بعد از عربستان به رژیم صهیونیستی سفر خواهد کرد و موضوع مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی ها در دستور کار اصلی وی قرار دارد.

 البته این اعتقاد به شدت در بین کارشناسان و تحلیل گران سیاسی وجود دارد که تیم ترامپ فاقد یک دیدگاه و برنامه راهبردی منسجم برای حل مشکلات و تنش های منطقه خاورمیانه و جهان می باشد و همین عامل می تواند موجبات افزایش جنگ ها را فراهم نماید.