سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

دوستی با گیاهان؛ راه‌ فرار از فلزات سمی
فلزاتی مانند نیکل، کادمیوم و روی که عدد اتمی بالایی دارند؛ اغلب در بدن انسان تاثیرات بسیار مخربی بر جا می‌گذارند. ارمغان این فلزات برای بدن، بیماری‌های بسیار جدی و مهلک است. جیوه، منگنز، سرب، قلع و... ممکن است از طریق غذا، آب، هوا یا حتی از طریق جذب پوستی وارد بدن شوند. در دنیای امروز خیلی بعید به نظر می‌رسد که بتوان از این فلزات اجتناب کرد، اما باید به خاطر داشت که فلزات جزو اولین و مفیدترین عناصری هستند که توسط انسان کشف شده‌است.

بسیاری از فلزات سنگین در صنایع مدرن جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده‌اند. یک اشتباه رایج در مبحث آلودگی فلزات این است که تمام آلاینده‌های فلزی را بدون توجه به دانسیته‌ (‌چگالی یا جرم مخصوص‌) آنها در رده فلزات سنگین و سمی جای می‌دهند. این در حالی است که تنها فلزاتی که دانسیته‌ای بیشتر از پنج گرم بر سانتی‌مترمکعب دارند، جزو فلزات سنگین هستند. در واقع چگالی فلزات سنگین پنج برابر آب است.

تاثیر فعالیت‌های انسانی

در دنیای مدرن از بسیاری فلزات سمی به شکل گسترده‌ای استفاده می‌شود. به عنوان مثال فنیل مرکوریک استات یک نوع قارچ‌کش است که کاربرد نسبتا زیادی دارد یا تترا اتیل سرب که یک ماده افزودنی به بنزین است.

حتی لامپ‌های کم‌مصرف استاندارد نیز حاوی2/5 میلی‌لیتر جیوه است. توصیه می‌شود در مکان‌هایی که افراد به صورت طولانی‌مدت در آنها هستند، از این لامپ‌ها استفاده نشود. در صورت شکستگی نیز به هیچ‌وجه نباید به آنها دست زد یا هوای آن محدوده را مستقیما تنفس کرد. اگر به هر دلیلی فلزات سنگین وارد خاک شود، ساده‌ترین تاثیری که می‌گذارد آن است که مانع رشد گیاهان می‌شود.

آلوده‌کننده‌های فلزی پس از آن که وارد چرخه‌های طبیعی شوند، نمی‌توانند مانند سایر آلاینده‌های آلی از طریق شیمیایی یا فرآیندهای زیستی تجزیه شوند.

پایداری فلزات سنگین در چرخه‌های طبیعی خطرناک است. به عنوان مثال سال 1953 تاثیر انباشت بیولوژیک جیوه در ماهی‌های خوراکی فاجعه‌ای را در ژاپن رقم زد.

راه‌حل‌هایی ساده برای پیشگیری از مسمومیت فلزات سمی

چنانکه ذکر شد، اجتناب از تماس با این قبیل فلزات در دنیای امروز امکان‌پذیر نیست‌، اما در هر صورت راه‌حل‌هایی نیز برای درمان مسمومیت با فلزات وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌های معالجه و پیشگیری استفاده از گیاهان است که از قدیم نیز مرسوم بوده است.

دکتر غیاث‌الدین جزایری در کتاب درمان گیاهی خود می‌نویسد گیاهان مخصوصا سبزی‌ها و میوه‌ها داروهای کم‌‌ارزشی هستند که اگر شما آنها را امتحان کنید نه‌تنها ضرری نخواهید کرد بلکه منافع زیادی نیز برای شما به ارمغان آورده خواهد شد، اما گیاهان چگونه می‌توانند از مسمومیت با فلزات جلوگیری کنند‌؟ فرآیندی شیمیایی است که در آن یک ترکیب شیمیایی با یک یون فلزی ترکیب می‌شود و آن را به صورت محکم نگه می‌دارد. این فرآیند «‌کی‌لیت شدن‌» نام دارد. موادی که چنین خصوصیتی دارد در درمان با مسمومیت فلزات به کار می‌رود.

تحقیقات نشان داده که پکتین یا ژلاتین گیاهی که در اغلب میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، می‌تواند در فرآیند «‌کی‌لیت شدن‌» فلزات سنگین و سایر آلاینده‌هایی که در خون انسان مشاهده می‌شوند‌؛ نقش موثری ایفا‌ کند. بدن انسان از این طریق می‌تواند براحتی آلاینده‌های مذکور را به وسیله مجاری ادرار دفع کند.

سیب‌ سبز، کلم، موز، چغندر، انگور، هویج و مرکبات بهترین منبع پکتین است. گشنیز یکی از بهترین مواد غذایی برای دفع فلزات سمی همچون جیوه، آلومینیوم و سرب از بدن است. دانشمندان بر این باور هستند که این سبزی شگفت‌انگیز می‌تواند از موانع خونی مغز براحتی عبور کند و فلزات سنگین و سمی را از آن خارج کند.

دکتر روبرت اتکینز یک پزشک و کاردیولوژیست مشهور است که در فاصله سال‌های 1930 تا 2003 زندگی می‌کرد. رژیم غذایی که وی توصیه کرده بسیار در عالم طب شهرت دارد.

وی معتقد است مصرف 400 میلی‌گرم گشنیز در روز می‌تواند به آسانی و تنها در ظرف دو هفته فلزات سنگین و سمی را که در بدن انباشته شده‌اند از بدن دفع کند. جعفری، سبزی دیگری است که در دفع جیوه از بدن بسیار موثر عمل می‌کند. بروکلی و انواع کلم‌ها نیز حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند تولید آنزیم‌هایی را که از بدن سم‌زدایی می‌کنند، افزایش دهند. غذاهای غنی از سولفور نظیر پیاز و سیر در حذف سرب از بدن موثرند و به همین دلیل است که مصرف آنها در زمان آلودگی هوا و خصوصا وارونگی بشدت توصیه می‌شود.

گل کلم، تخم‌مرغ، جوانه گندم، بروکلی و هویج نیز غنی از سولفوراست. این مواد تاثیر بسزایی در حذف فلزات سنگین از بدن بر عهده دارند. در عین حال آمینواسیدها عوامل «‌کی‌لیت شدن‌» طبیعی است.

آمینواسیدها از پروتئین‌هایی نظیر تخم‌مرغ و ماهی به دست می‌آیند. تحقیقات نشان می‌دهد که محرومیت از پروتئین‌ها باعث می‌شود میزان آنزیم‌های گوناگون کبد بشدت کاهش پیدا کند. بسیاری از آنزیم‌هایی که کبد تولید می‌کند در دفع فلزات سمی از بدن نقشی حیاتی دارند. دکتر جزایری در کتاب درمان گیاهی کاسنی، کاهو، انواع پونه، اندیو‌ (‌نوعی کاسنی‌) و ریواس را برای نوسازی سلول‌های کبدی توصیه کرده. بدن انسان ترکیب شیمیایی به نام آلفالیپوئید اسید را می‌سازد.

مقادیر بسیار اندکی از اسفناج، بروکلی، نخود فرنگی، جوانه گندم، سبوس برنج و حتی گوشت حاوی این ترکیب است. دکتر لین پاتریک که متخصص در زمینه طب طبیعی است و در زمینه درمان از مسمومیت فلزات سنگین تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است، می‌گوید که آلفالیپوئید اسید می‌تواند از موانع خونی و مویرگی مغز عبور کند و فلزات سنگین را به دام بیندازد و در نهایت آنها را دفع کند.

دکتر پاتریک معتقد است با همین ترکیب شیمیایی می‌توان جلوی بسیاری از تخریب‌های سلولی گسترده را در مغز گرفت.

آلومینیوم‌؛ یک مورد استثنا‌

آلومینیوم یک یون مثبت سه ظرفیتی است که در بافت‌های اغلب حیوانات و گیاهان وجود دارد. حتی آب‌های طبیعی نیز مقادیری از این فلز را در خود دارند. آلومینیوم سومین عنصر غالب و فراوان‌ترین فلزی است که در پوسته زمین وجود دارد. جالب است که آب تصفیه شده شهری نیز اغلب، غلظت‌های بیشتری از این ماده را در خود دارد چرا که اغلب از آلومینیوم برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. به دلیل واکنش‌پذیری بالا، این عنصر معمولا در طبیعت به صورت ترکیب با عناصر دیگر یافت می‌شود.آلومینیوم یک فلز سنگین نیست، اما به آسانی از طریق مواد افزودنی غذاها، داروهای ضد‌اسید معده، آسپرین‌های بافر، داروهای قابض، بکینگ پودرها، اسپری‌های بینی، واکسن‌ها، آلومینیوم فویل‌ها و ظروف غذای آلومینیومی وارد بدن می‌شود. مقادیر ناچیز آلومینیوم در رژیم‌های غذایی جای نگرانی ندارد، اما از طرفی مسمومیت به آن نیز شایع و خطرناک است. این عارضه اغلب در بیمارانی که خون آنها دیالیز می‌شود، شایع است. دانشمندان، آلومینیوم را فلزی می‌دانند که بالقوه می‌تواند سمی باشد. مسمومیت با آلومینیوم منجر به سه اختلال عمده خواهد شد‌: بیماری‌های استخوانی، اختلال‌های مغزی و عصبی و در نهایت کم‌خونی. بدن انسان روزانه بین پنج تا ده میلی‌گرم از این عنصر را به طرق مختلف دریافت می‌کند. در افرادی که کلیه‌های آنها عملکرد عادی دارد، میزان سروم آلومینیوم معمولا کمتر از شش میکروگرم در لیتر است.


چرا خستگی ناشی از کم‌خوابی بر عملکرد ما تاثیر می‌گذارد؟
3 ثانیه تا خروج از جاده
پژوهش‌ها نشان داده‌ است 24 ساعت بی‌خوابی یا یک هفته خواب شبانه به مدت چهار تا پنج ساعت، اختلالی برابر با اثر یک دهم درصد الکل در خون ایجاد می‌کند.

هنگامی که چهل سالگی را پشت سر می‌گذاریم، نسبت به زمان جوانی، خواب ما از بخش‌های مجزای بیشتری تشکیل می‌شود و مزاحمت‌هایی مانند سر و صدای محیط خارج و دردهای ناشی از افزایش سن، ما را آسان‌تر از خواب بیدار می‌کند. خیلی‌ها تصور می‌کنند با کم خوابیدن فرصت بیشتری برای انجام کارهایشان دارند، اما نمی‌دانند خود و دیگران را در چه خطر‌ بزرگی قرار می‌دهند.

براساس آمار، خستگی رانندگان عامل بیشتر سوانح رانندگی در سال‌های اخیر بوده است. بیدار ماندن بیش از 18 ساعت متوالی به سرعت واکنش، حافظه کوتاه‌مدت و دراز مدت، توانایی تمرکز، قدرت تصمیم‌گیری، تحلیل ریاضیات و جهت‌یابی لطمه می‌زند.

دو عامل کاهش زمان خواب به مدت پنج تا شش ساعت در شب برای چند روز متوالی و کمبود قبلی خواب، این اثرهای منفی را تشدید می‌کند؛ ردپای خواب ناکافی را می‌توان در انواع بیماری‌های جسمی از فشارخون بالا گرفته تا چاقی جستجو کرد. افرادی که کم می‌خوابند و همواره از بی‌خوابی رنج می‌برند، نه تنها خودشان بلکه گروه، سازمان و حتی عموم مردم را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. تاکید بر برتری فرهنگ بی‌خوابی نه‌تنها غیر‌منطقی بلکه بشدت خطرناک است و در تقابل با مدیریت هوشمند قرار می‌گیرد.

چهار عامل عمده وابسته به خواب که بر عملکرد ما تاثیر می‌گذارد، عبارتند از:

میل طبیعی به خواب

میل طبیعی به خواب شبانه به‌طور عمده براساس تعداد ساعت‌های متوالی بیدار ماندن تعیین می‌شود. طی زمان بیداری در روز، تمایل بیشتری برای خواب در انسان ایجاد می‌شود.

بیشتر ما تصور می‌کنیم کنترل خواب را به دست گرفته‌ایم و ما هستیم که تعیین می‌کنیم چه وقت بخوابیم و کی بیدار شویم، اما حقیقت این است هنگامی که خواب‌آلوده می‌شوید، کنترل مغز به‌طور غیرارادی از دست می‌رود.

هنگامی که فشار طبیعی برای خواب به حد کافی برسد، هزاران سلول عصبی در مرکز خواب مغز فعال می‌شوند. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، خواب مانند خلبانی که کنترل هواپیما را به دست می‌گیرد، فعالیت مغز را متوقف می‌کند. اگر شما در آن لحظه پشت فرمان خودرو باشید فقط سه تا چهار ثانیه کافی است تا از جاده خارج شوید.

مجموع ساعت‌های خواب

عامل دوم با مجموع ساعت‌های خواب ما طی چند روز مرتبط است. اگر شما حداقل هشت ساعت در شب بخوابید، سطح هوشیاری شما طی روز ثابت می‌ماند، اما اگر شما دچار اختلال خواب باشید یا در چند روز متوالی کمتر از هشت ساعت بخوابید، به کمبود خوابی مبتلا می‌شوید که کارکرد مغز را دچار مشکل می‌کند.

چرخه شبانه‌روزی بدن

چرخه شبانه‌روزی بدن تعیین می‌کند، چه هنگام نیمه شب و چه وقت سپیده‌دم است. این سیستم زمان‌سنج که به آغازگر چرخه شبانه‌روزی معروف است، به موازات و در عین حال در تقابل با میل طبیعی به خواب عمل می‌کند.

این آغازگر چرخه شبانه‌روزی، هنگامی قوی‌ترین تمایل به خواب را ایجاد می‌کند که شما به طور معمول از خواب بیدار می‌شوید و قوی‌ترین تمایل به بیدار ماندن را یک تا سه ساعت پیش از خوابیدن و درست هنگامی سبب می‌شود که میل طبیعی به خواب، به اوج خود می‌رسد.

هنوز دلیل این تقابل کشف نشده است اما می‌توان حدس زد موضوع مورد اشاره با این واقعیت در ارتباط است که برخلاف دیگر حیوانات، انسان طی روز به دفعات اجباری چرت نمی‌زند.

آغازگر چرخه شبانه‌روزی می‌تواند این امکان را در اختیار ما قرار دهد تا در طول روز و طولانی مدت بیدار بمانیم و تمام شب را در خواب به سر ببریم.

اینرسی خواب

اینرسی خواب یعنی رخوتی که بیشتر افراد وقتی که از خواب برمی‌خیزند آن را تجربه می‌کنند. هنگامی که بیدار می‌شویم مغز، همانند موتور خودرو به زمانی برای گرم شدن نیاز دارد.

بخشی از مغز که مسئول تثبیت حافظه است پس از بیداری، به مدت پنج تا 20 دقیقه خوب کار نمی‌کند و چند ساعت طول می‌کشد تا به اوج فعالیت موثر خود برسد، اما اگر در هواپیما به خواب بروید و خدمه پرواز ناگهان هنگام فرود شما را بیدار کنند، ممکن است تازه پس از رسیدن به باجه گمرک متوجه جا گذاشتن گذرنامه خود شوید.

به‌طور طبیعی وقفه‌ای بین بیدار شدن از خواب و فعالیت کامل مغز وجود دارد و به همین دلیل است که هرگز نمی‌خواهید بلافاصله پس از بیدار شدن، تصمیم مهمی اتخاذ کنید. این موضوع بیشتر برای پرستاران ملموس است که مجبورند پزشکان را نیمه شب از خواب بیدار کنند و در مورد بیماران راهنمایی بخواهند.

در انتها توصیه می‌شود سعی کنید به خواب کافی عادت کنید. همه باید قبول کنند خواب نیازی کاملا جدی است.


بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی
حفظ حریم شخصی، افزایش فضای خالی هارد‌دیسک، از بین بردن ردپای فعالیت‌های کاربران دیگر، افزایش سرعت عملکرد برنامه‌ها و... از جمله دلایلی است که موجب می‌شود استفاده از نرم‌افزار MacCleanse را به شما پیشنهاد کنیم.

این نرم‌افزار قادر است در عرض چند ثانیه بیش از 50 کار مختلف را برای پاکسازی سیستم‌عامل و افزایش فضای خالی هارد‌دیسک به‌انجام برساند. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات موردنظر خود را مطابق با استانداردهای وزارت دفاع آمریکا حذف کنید تا هیچ کس قادر به بازیابی آنها نباشد، همچنین می‌توانید پس از استفاده هریک از کاربران دیگر بجز خودتان، تمام فعالیت‌های صورت گرفته توسط آنها را پاک کرده یا هنگام فروش و تعویض رایانه، اطلاعات محرمانه خود را از روی رایانه حذف کنید. از مهم‌ترین امکاناتی که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد حذف تاریخچه‌ها، ردپاها، نرم‌افزارهای اضافه، فایل‌های گزارش وفایل‌های موقتی است که موجب می‌شود علاوه بر کاهش فضای خالی هارد‌دیسک، سرعت عملکرد برنامه‌ها در رایانه نیز کاهش یابد. نرم‌افزار MacCleanse با پشتیبانی ویژه از نرم‌افزارهای معروفی همچون:

Adium, AIM, aMSN, Azureus, Bit Torrent, Colloquy, FireFox, iCab, iChat, ICQ, Internet Explorer, Mozilla, MPlayer, MSN Messenger, Netscape

به شما این امکان را می‌دهد تا نسبت به حذف اطلاعات مرتبط با هر نرم‌افزار، به‌طور جداگانه و با کنترل بیشتر اقدام کنید. چنانچه به استفاده از این نرم‌افزار علاقه دارید، می‌توانید آخرین نسخه آن را با مراجعه به لینک زیر دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌koingosw.com‌/‌downloads‌/ ‌macintosh‌/‌mac_cleanse.dmg

کالبدشکافی داده‌ها

فایل‌ها در فرمت‌های مختلفی روی هارد‌دیسک ذخیره می‌شود و هریک از این فرمت‌ها، اطلاعات متفاوتی را در خود جای داده است. گاهی اوقات یک فایل با فرمت عکس ذخیره شده و تنها حاوی یک عکس است و گاهی اوقات فایلی با فرمت بخصوصی همچون فایل‌های نرم‌افزار پاورپوینت، شامل تصاویر، ویدئو، متن و... است. گاهی نیز یک فایل با فرمت عکس، علاوه بر عکس، اطلاعات متنی یا عکس دیگری را نیز به‌صورت پنهان در خود جای داده است! آیا دوست دارید فایل‌ها را در هر فرمتی که هست کالبدشکافی کنید و تمام اطلاعات قابل استخراج از آنها را بیرون بکشید؟ نرم‌افزار File Juicer همچون یک آبمیوه‌گیری قدرتمند فایل‌های شما را در هر فرمتی که باشد از شما دریافت کرده و همه اطلاعات قابل استخراج از آنها اعم از عکس‌، ویدئو، صدا، متن‌ و... را بیرون کشیده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

برخی از مهم‌ترین امکانات این نرم‌افزار عبارت است از:

ـ استخراج عکس‌ها از اسلایدهای پاورپوینت

ـ استخراج عکس‌ها و متن‌ها از فایل‌های PDF

ـ بازیابی عکس‌ها و ویدئوهای حذف شده از کارت‌های حافظه

ـ بازیابی اطلاعات متنی از فایل‌های صدمه‌دیده

ـ استخراج عکس‌ها و صفحات وب از حافظه نهان مرورگر سفری

ـ استخراج فایل‌های پیوست از آرشیو ایمیل‌ها

ـ استخراج انیمیشن‌های فلش (swf) ذخیره شده در فایل‌های اجرایی(exe)

ـ تبدیل فایل‌های zip ذخیره شده به‌فورمت exe

برای دانلود این نرم‌افزار با حجم تقریبی 7/1مگابایت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌echoone.com‌/‌filejuicer‌/‌FileJuicer.dmg


مکینتاشی‌ها در ویندوز
سیستم‌های عامل‌ برای ذخیره‌سازی اطلاعات در هارد‌دیسک و دیگر حافظه‌های ذخیره‌ساز همچون حافظه‌های فلش، دیسک‌های نوری و ... از سیستم فایل مخصوص به خودشان استفاده می‌کنند و تفاوت در سیستم‌فایل‌ها موجب می‌شود نتوانید اطلاعات ذخیره‌شده در یک رسانه ذخیره‌ساز توسط سیستم‌عاملی را در سیستم‌عامل دیگر نیز مشاهده کنید.

 یکی از این تفاوت‌ها در سیستم فایل مک و ویندوز است. اگر قصد دارید به اطلاعات ذخیره شده در هارد‌دیسک‌ها، حافظه‌های فلش، دیسک‌های نوری و دیسکت‌های دارای فرمت مکینتاش در ویندوز دسترسی داشته باشید، می‌توانید از نرم‌افزار TransMac کمک بگیرید. به‌کمک این نرم‌افزار می‌توانید علاوه بر دسترسی به اطلاعات ذخیره‌شده در این رسانه‌های ذخیره‌ساز، فایل‌های دارای فرمت dmg را نیز باز کرده و محتوای آنها را استخراج کنید.

خواندن و ایجاد فایل‌های ایمیج پشتیبانی شده در سیستم‌عامل مک، فشرده‌سازی، استخراج و تبدیل فایل‌های dmg به فایل‌های iso، ساخت دیسک‌های نوری پشتیبانی شده در سیستم‌عامل مک، فرمت کردن دیسک‌ها برای استفاده در سیستم‌عامل مک، خواندن اطلاعات از لوح‌های فشرده چندبخشی دارای استاندارد مک و بسیاری از امکانات دیگر از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار فوق با قابلیت اجرا در تمامی نسخه‌های 32 و 64 بیت ویندوز اکس‌پی، ویستا، 7 و 8 از لینک زیر قابل دانلود است:

http:‌/‌‌/‌www.acutesystems.com‌/‌tmac‌/ tmsetup.exe


 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

veladate-payambar.jpg




بر چهره ی تابان محمد(ص) صلوات
بر نور ششم ولی داور صلوات
امروز که بهر ملت ماست دو عید
روز صلوات است مکرر صلوات
 


02.jpg



میلاد پر برکت  رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)  مبارک باد




user5053_pic2362_1244430566.gif