سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

فاز نهایی سقوط آل سعود/ عربستان با محمدبن سعود و محمدبن عبد الوهاب آغاز شد و با محمدبن سلمان پایان خواهد یافت

چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت 13:20
ینک با برکناری محمد بن نایف، جنگ قدرت در خاندان آل سعود وارد فاز نهایی شد. بحران انتقال قدرت به نسل دوم شاهزادگان سعودی که از مهمترین نشان‌های فروپاشی آل سعود است
فاز نهایی سقوط آل سعود/ عربستان با محمدبن سعود و محمدبن عبد الوهاب آغاز شد و با محمدبن سلمان پایان خواهد یافت
گروه سیاسی جهان نیوز: رضا سراج تحلیلگر مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: آل سعود همزمان درگیر پنج جنگ (نفت، یمن، نیابتی، قدرت و جنگ اجتماعی) شده است. در این میان، دو جنگ قدرت و جنگ اجتماعی، سقوط  قبیله آل سعود را وارد فاز نهایی نمود.

عربستان برای تضعیف نقش ایران و روسیه در مناسبات منطقه‌ای، قیمت نفت را 60% کاهش داد. آثار تداوم جنگ نفت، ورشکستگی اقتصادی این کشور را تا کمتر از 5 سال آینده رقم می‌زند.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، عربستان تا سال 2020 تمام ذخایر ارزی خود را از دست خواهد داد. همچنین عربستان در اولین سال از جنگ یمن 150 میلیارد دلار از ذخایر 700 میلیارد دلاری خود را مصرف کرد که البته روند استفاده از ذخایر ارزی با توجه به جنگ های پنج گانه فزاینده شده است.

از طرف دیگر عربستان در جنگ یمن نیز شکست خورده؛ ناکامی و ناکارآمدی در ائتلاف استیجاری، عدم توانایی برای استقرار دولت دست نشانده در یمن و همچنین رسیدن انصارالله به موازنه وحشت در برابر آل سعود، مؤید شکست این رژیم است.

ریاض در جنگ نیابتی نیز علیرغم هزینه‌های گسترده در آموزش و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری، به اهداف مورد نظر خود نرسید و اکنون با برتری میدانی و راهبردی محور مقاومت، آل سعود بازنده تر از قبل است.

اینک با برکناری محمد بن نایف، جنگ قدرت در خاندان آل سعود وارد فاز نهایی شد. بحران انتقال قدرت به نسل دوم شاهزادگان سعودی که از مهمترین نشان‌های فروپاشی آل سعود است؛ تیر خلاص را به این شجره ملعونه خواهد زد. ضمن آنکه آل سعود همزمان با چهار جنگ مذکور، با شهادت آیت الله نمر، خود را درگیر جنگ اجتماعی نیز کرده است.

بنابراین «عربستان با محمدبن سعود و محمدبن عبد الوهاب آغاز شد و با محمدبن سلمان پایان خواهد یافت.» شایان ذکر است چند روز قبل رهبر انقلاب فرمودند : «رژیم سعودی قطعا نابود می‌شود. اگر مؤمنان خوب عمل کنند زودتر ساقط می‌شوند. » اللهم عجل لولیک الفرج

ولیعهد‌جدید سعودی: جنگ‌را به ایران خواهم کشاند

چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت 12:08
پسر ملک سلمان که امروز به سمت ولیعهدی وی منصوب شد، در تازه ترین ادعای خود هرگونه مذاکره با تهران را رد کرده و گفته جنگ را به ایران خواهد کشاند.
ولیعهد‌جدید سعودی: جنگ‌را به ایران خواهم کشاند
به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر؛  شبکه «الجزیره» در صفحه توئیتر خود نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با ایران را رد کرد و مدعی شد که جنگ را به ایران خواهد کشید.
گفتنی است سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران با حفظ سمت وزیر دفاع انتخاب کرد.
این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل میشود، از زمان تأسیس پادشاهی آل سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل میشده است.
محمد بن سلمان با حفظ سمت وزارت دفاع به عنوان ولیعهد جدید عربستان منصوب شد. وی نقشی تعیین کننده در شروع جنگ یمن و قربانی شدن شهروندان بی دفاع این کشور دارد.

برکناری ولیعهد عربستان/ زلزله بزرگ سیاسی در خاندان سعودی

کودتا علیه قانون اساسی عربستان/ گزینه فروپاشی آل سعود جدی تر شد

چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت 10:20
خبرگزاری واس گزارش داده که یکی از بندهای قانون نظام پادشاهی در عربستان هم به فرمان ملک سلمان تغییر کرده که بر اساس آن حکومت تنها در میان پسران عبدالعزیز و پسران آنها خواهد بود و مردم باید با اصلح ترین فرد انتخاب شده از این خانواده به عنوان حاکم بیعت کنند
کودتا علیه قانون اساسی عربستان/ گزینه فروپاشی آل سعود جدی تر شد
گروه بین الملل جهان نیوز: بر اساس گزارش خبرگزاری واس، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی پادشاهی محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران با حفظ سمت وزیر دفاع انتخاب کرد.

این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل میشود، از زمان تأسیس پادشاهی آل سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل میشده است. با توجه به اختلافات داخلی  آل سعود بعد از شکست های محمد بن سلمان در جنگ یمن، احتمال مخالفت با این تصمیم نیز وجود دارد.

بر اساس فرمان پادشاهی که در خبرگزاری رسمی عربستان واس منتشر شده، پادشاه عربستان محمد بن نایف برادر زاده خود را از ولیعهدی و معاونت رئیس شورای وزیران و وزارت کشور برکنار کرده است.

بر اساس این خبر عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزارت کشور را بعد از محمد بن نایف برعهده خواهد داشت و بندر بن فیصل بن بندر بن عبدالعزیز معاون سازمان استخبارات (اطلاعات) عربستان شده است.

*تغییر قانون اساسی عربستان!

طبق دستور جدید پادشاه عربستان قانون نظام سلطنتی تغییر یافته و شاه باید یکی از فرزندان یا فرزند اصلح فرزندان پادشاه مؤسس (عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود) باشد.

خبرگزاری واس گزارش داده که یکی از بندهای قانون نظام پادشاهی در عربستان هم به فرمان ملک سلمان تغییر کرده که بر اساس آن حکومت تنها در میان پسران عبدالعزیز و پسران آنها خواهد بود و مردم باید با اصلح ترین فرد انتخاب شده از این خانواده به عنوان حاکم بیعت کنند. و بعد از پسران ملک عبدالعزیز که پادشاه موسس خاندان آل سعود بود، هیچ پادشاهی نمیتواند پسر یا برادر خود را به عنوان ولیعهد انتخاب کند.
 
*غافلگیر شدن سعودی‌ها از تصمیم برکناری «بن نایف»

سعودی‌ها صبح روز چهارشنبه از تصمیمات پادشاهی و از همه مهم تر برکناری ولیعهد غافلگیر شدند، تصمیمی که سرعت اتخاذ آن غافلگیر کننده بود.

به گزارش عربی 21، سعودی‌ها صبح امروز از تصمیمات ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و از همه مهم تر برکناری ولیعهد غافلگیر شدند؛ تصمیمی که هرچند قابل پیشی بینی بود اما سرعت اتخاذ آن غافلگیر کننده بود.

به گفته ناظران این تصمیم ملک سلمان یا همان برکناری بن نایف و تعیین فرزندش محمد بن سلمان به جای او قابل پیش بینی بود اما آنچه غیرمنتظره است، سرعت این تصمیم گیری است و اینکه برخی آن را ناشی از نارضایتی بن نایف از روند تحولات با قطر دانسته اند.

در این میان فعالان صفحات اجتماعی عربستان نگرانی خود را از دوران جدید در شرایط پرچالش  منطقه ابراز داشتند.
 
*افشاگر معروف عربستانی چند روز قبل چه گفته بود؟

این در حالیست که دو روز پیش «حمد المزروعی» معروف‌ترین وبلاگ‌نویس و فعال اماراتی نزدیک به محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی در یک توئیت نوشته بود: محمد بن سلمان پادشاه آینده عربستان است.

این توئیت فعال اماراتی تاکیدی روشن و صریح بر قریب‌الوقوع بودن سرنگونی امیر محمد بن‌نایف بود که فرض بر این بود پادشاه آینده باشد.

در همین حال، مجتهد فعال و افشاگر توییتری که چند روز پیش گفته بود محمد بن سلمان قصد دارد به زودی محمد بن نایف را از ولیعهدی برکنار کند در صفحه توییتر خود فرمان پادشاهی جدید و انتخاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد را کودتای محمد بن سلمان توصیف کرده است.

وی در توییتر خود نوشته که به همه کسانی که امید به زوال آل سعود دارند این اتفاق را تبریک میگویم و در عین حال ادامه داد که بحران قطر بن سلمان را تشویق کرد تا محمد بن نایف را برکنار کند زیرا میدانست ضعیف تر از آن است که در برابر این تصمیم مقاومت کند.

مجتهد همچنین تأکید کرده که یکی از نگرانی های پیش رو بازداشت های گسترده در میان اعضای خاندان پادشاهی و اتخاذ تصمیمات صوری برای بهبود جایگاه محمد بن سلمان خواهد بود.

بر اساس گفته مجتهد تا چند روز دیگر سلمان بن عبدالعزیز به سود پسر خود از قدرت کنار خواهد رفت و محمد بن سلمان به زودی شاه عربستان میشود.

مجتهد با به راه انداختن هشتگ کودتای محمد بن سلمان نوشته که خشم زیادی در خاندان پادشاهی بعد از تصمیم اخیر به وجود آمده و با وجود نگرانی گسترده ایی که ایجاد شده مشخص نیست که این تصمیم با مقاومت اعضای خاندان پادشاهی مواجه خواهد شد یا اینکه این خشم کنترل میشود.

به گفته مجتهد شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از تصمیم اخیر عربستان آگاه بوده اما کشورهای اروپایی به ویژه آلمان اطلاعی از این تغییرات نداشته و ممکن است در همین راستا واکنش نشان بدهند.

گفتنی است، بنا بر اعلام العربیه بیعت با محمد بن سلمان ولی عهد جدید عربستان امشب بعد از نماز «تراویح» و در «مکه مکرمه» خواهد بود.
 


تاکید بر حمایت از آثار ارزشمند با موضوع مقاومت و فلسطین
خبرگزاری شبستان:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای خطاب به معاونان، مشاوران، روسای سازمان های تابعه و مدیران کل ارشاد و استانی این وزارتخانه بر حمایت مستمر و تشویق موثر اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به خلق آثار ارزشمند با موضوع مقاومت و فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این نامه آورده است: لازم است در آستانه روز جهانی قدس و نیز دیگر ایام، آرمان های فلسطین و قدس شریف به شیوه های متنوع و اثرگذار در برنامه های فرهنگی و هنری مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

 

وی همچنین تاکید کرده است: برنامه ها باید به نحوی طراحی و اجرا شود که همواره در برنامه های فرهنگی و هنری و رسانه ای، مساله فلسطین و مظلومیت مردم مسلمان و دربند سرزمین های اشغالی و مبارزات آن ها مورد توجه قرار گیرد.

 

تجلیل شایسته از هنرمندانی که آثاری درخور در این زمینه دارند نیز از دیگر موارد مورد تاکید صالحی امیری در این نامه است.


نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه می‌شود
خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد، طبق پیش‌بینی‌هایی که در تقویم است، دوشنبه اول شوال خواهد بود گفت: نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سیدباقر پیش‌نمازی، رییس ستاد نماز جمعه تهران پیش از ظهر امروز در نشست رسانه‌ای نماز عید فطر و روز جهانی قدس که در ستاد نماز جمعه تهران برگزار شد با اشاره به اقامه نماز جمعه این هفته توسط آیت الله سیداحمد خاتمی اظهار داشت: درب های دانشگاه تهران برای راهپیمایی‌کنندگان عزیز و نمازگزاران از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح روز جمعه باز می باشد.

 

وی ادامه داد: در نماز جمعه روز جهانی قدس قطعنامه روز جهانی قدس توسط نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران قرائت شده و سپس سخنران پیش از خطبه دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سخنانی را ایراد خواهند کرد.

 

رییس ستاد نماز جمعه تهران در رابطه با برپایی نماز عید فطر نیز یادآور شد: نماز عید فطر در روز دوشنبه مصادف با 5 تیرماه به امامت مقام معظم رهبری در مصلی تهران برگزار می شود.

 

پیش‌نمازی با بیان اینکه نماز عید فطر پیام های فراوانی در زمینه احساس اقتدار بیشتر امت اسلامی دارد، تاکید کرد: نماز عید فطر همچنین می تواند پیام هایی را برای جبهه کفر و نفاق که همیشه عاملی برای محدودیت بوده اند نیز داشته باشد. به عبارتی دیگر نماز عید فطر نماد همبستگی و وحدت جهان اسلام است.

 

وی افزود: با توجه به کارشکنی هایی که دشمنان اسلام در سال های اخیر داشته اند این نماز می تواند نقش بسزایی داشته باشد. در این میان باید از مردم خوب کشورمان نیز تشکر کنیم که همیشه حساسیت ها را به خوبی درک می کنند.

 

رییس ستاد نماز جمعه تهران در رابطه با زمان برپایی نماز عید فطر گفت: درب های مصلی تهران از ساعت 5 صبح روز دوشنبه (5 تیرماه) میزبان نمازگزاران می باشد. در اینجا توصیه داریم مردم خوب تهران برای حضور در نماز عید فطر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

 

پیش‌نمازی در پایان نیز ابراز داشت: ما در نماز عید فطر امسال میزبان سفرا و دانشجویان کشورهای اسلامی نیز می باشیم.

پایان پیام/