سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

مدارکی که روز جمعه باید همراه داشته باشید

میلیون و 410 هزارو 234 نفری که روز جمعه به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند در صورتیکه واجد شرایط مندرج در ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 25 قانون انتخابات شورا‌ها باشند، به صرف داشتن شناسنامه و دانستن کد ملی خود می‌توانند رای دهند.

به گزارش میزان، اوایل مردادماه سال گذشته بود که اعضای شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 موافقت کردند.

بدین ترتیب مقرر شد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و انتخابات شوراهای پنجم در روز جمعه 29 اردیبهشت 96 یعنی پس فردا برگزار شود؛ نکته جالب آنکه این برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که انتخابات در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. 

اما بنا به گفته دست‌اندرکاران اجرایی امر انتخابات، در انتخابات روز جمعه، 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر رای اولی هستند.

طبق ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب‌کنندگان باید دارای شرایط ذیل باشند: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران،

 18 سال تمام، عدم جنون.

 طبق ماده 25 قانون انتخابات شوراها، انتخاب‌کنندگان این انتخابات باید دارای شرایط زیر باشند: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

حداقل سن 18 سال تمام در روز اخذ رأی، سکونت حداقل یک سال در محل اخذ رأی (به استثنای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت).

اما این 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفری که روز جمعه به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند در صورتیکه واجد شرایط مندرج در ماده 36 قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده 25 قانون انتخابات شورا‌ها (که در سطور بالا قید شده) باشند، به صرف داشتن شناسنامه و دانستن کد ملی خود می‌توانند رای دهند؛ نکته حائز اهمیت آن است که روز جمعه برای رای دادن نیازی به کارت ملی نیست و صرف داشتن کدملی کفایت می‌کند.

همچنین آن دسته از افرادی که کد ملی خود را نمی‌دانند می‌توانند با یک تماس تلفنی به ادارات ثبت احوال منطقه زندگی خود، کد ملی 10 رقمی خود را دریافت کنند.


 

  0

چرا باید از استرس فرار کرد ؟

استرس عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های شناخته شده و کارشناسان در مورد عواقب شدید آن بر سلامتى بدن هشدار می‌دهند.
چرا باید از استرس فرار کرد ؟
به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،استرس نه تنها بر روح و روان بلکه بر جسم نیز تأثیر می گذارد که عوارضى به نام مشکلات روان تنی را سبب می شود، این علائم جسمى ناشى از استرس در افراد مختلف متفاوت بوده، اما چند نشانه شایع وجود دارد که به دلیل استرس بیش از حد رخ مى دهد.
 
بسیارى از افراد این علائم را به اشتباه به بیمارى هاى جسمى ارتباط داده اما در بررسى‌ها و آزمایش‌ها علت جسمى شناسایی نشده که در نهایت با کنترل استرس این عوارض قابل درمان و کنترل است.
 
* 9 نشانه استرس بیش از حدکاهش عواطف و احساسات
استرس بر روى عملکرد غدد تاثیر منفى گذاشته و مى تواند در زندگى زناشویی افراد تاثیر مخرب داشته باشد و به همین دلیل باید براى کاهش استرس و اضطراب راهکارهایى مانند استراحت، تمرین هاى آرام بخش و سفر را به کار بسته و در صورت لزوم ادامه استرس‌ها به روانشناس و روانپزشک مراجعه کنید. 
 
*ریزش مو
کارولین جیکوب مدیر پزشکی مرکز جراحی و مراقبت از پوست شیکاگو در این باره گفت: ما روزانه 100 تار مو بدون اینکه متوجه باشیم از دست مى دهیم، اما استرس با تغییر فیزیولوژیک بدن یکى از عوامل اصلی ریزش مو محسوب مى شود.
 
*بیمارى‌های که استرس به جانتان مى اندازد

 
استرس اغلب باعث اختلال در عملکرد سیستم داخلى ودرد بدن شده و منجر به بروز سردرد، آرتریت شدید، درد قفسه سینه، زخم معده، تپش قلب، تنش عضلاتى، اسهال، درد و سوزش در معده، سندرم روده تحریک پذیر و بسیارى مشکلات جسمى دیگر مى شود.
 
*تغییرات خلق و خوی
استرس عملکرد هورمون هاى بدن را دچار اختلال کرده که در نتیجه آن خلق و خوى افراد تغییر مى کند.
 
*تفکر وسواسی در مورد کار
برخى افراد استرس کارى دارند که اغلب باعث می‌شود تا در مورد تعهدات کارى و مسائل مالی نگران باشند، اما در این زمان‌ها بهترین راه برای حل این مشکل دور شدن از محیط و فکر کردن به موضوعات در فضایى آرام است همچنین سپرى کردن وقت باخانواده و دوستان به کاهش استرس هاى این چنینى کمک مى کند.
 
*تغییرات وزن
استرس با تاثیر بر عملکرد سوخت و ساز بدن منجر به افزایش یا کاهش وزن مى شود.
 
*مشکلات خواب
استرس بیش از حد اغلب باعث مشکلات خواب شده و در نتیجه آن اغلب افراد احساس خستگی و فرسودگی مى کنند که در این حال بهترین راه حل درمان یا حل ریشه اى استرس و موضوع استرس زا است و یوگا، مدیتیشن، ورزش، مطالعه و راه رفتن در طبیعت به کاهش استرس و خواب آرام در این اشخاص کمک مى کند.
 
*اضطراب و بی قراری
استرس اغلب به اضطراب و بی قراری نیز منجر شده و اگر فرد در این حال درمان نشود، در زمان هاى طولانى منجر به مشکل می‌شود.
 
*کم طاقتى و از دست دادن صبر و تحمل
استرس گاهى موجب بى قرارى و کاهش تحمل و پایین آمدن آستانه صبر افراد مى شود که در این مواقع با کوچک‌ترین موضوع خشم فرد برانگیخته شده و عصبانى مى شود. 
 
برای بهبود سلامتى و کاهش عوارض ناشى از استرس سعى کنید عوامل استرس زا را از بین برده و در عوض کارهاى آرام بخش و نشاط آور که شادى و سلامتى را براى شما به ارمغان مى آورند، انجام دهید.

شهید سیدعلی طباطبایی

ای مردم درصحنہ باشید وصحنہ را خالے ن?یندکہ درصورت خالےشدن صحنہ دشمن بہ میدان خواهدآمد و ثمره این همہ خون شهیدرا پایمال خواهد?ردوشما مسئول خواهیدبود.


ecd4ff70fdff434d8eb0fa743f05427a.jpg