سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

 خطای همگانی هنگام مسواک زدن

28 دی, 1395
|
0 دیدگاه

شاید شما هم جز آنهایید که روزانه دو سه بار دندا‌‌نهایتان را مسواک می‌زنید و گمان هم میکنید در این کار خبره‌اید. اما باید بدانید بدون اینکه متوجه شوید خطاهایی مرتکب می‌شوید که 5 خطا را در ادامه ذکر کرده‌ایم. بخوانید و از این پس، حین مسواک زدن مرتکب نشوید!

1. عجله نکنید

کار‌شناسان معتقدند یکی از خطاهای شایع هنگام مسواک زدن، زمانی کوتاهی است که برای این کار اختصاص داده می‌شود. برای اینکه به خوبی دندا‌‌نهایتان را مسواک بزنید باید حدود دو دقیقه وقت برای این کار صرف کنید. وقتی با عجله مسواک می‌زنید نمی‌توانید جرم‌های دندان را از بین ببرید.

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد دو سوم افرادی که از بیماری مربوط به لثه رنج می‌برند افرادی هستند که با وجود توصیه‌های دندانپزشکان همچنان از اختصاص دادن دو دقیقه به مسواک زدن کوتاهی کرده‌اند. زمانی که مسواک را به دست می‌گیرید به ساعت خود نگاه کنید و دو دقیقه از وقت با ارزشتان را به این کار مهم اختصاص دهید.

فشار دادن مسواک روی دندان‌ها باعث می‌شود بافت لثه‌ها از دندان‌ها فاصله بگیرد و از بین برود. حتی امکان دارد به حساسیت دندانی یا افتادگی دندان دچار شوید.

2. دقت نمی‌کنید

خطای دیگری که زیاد مرتکب می‌شوید این است که حین مسواک زدن برخی از مناطق دهان را فراموش می‌کنید. باید با دقت یکسان جلو، عقب و روی دندان‌ها و همچنین لثه‌ها، زبان و کام را تمیز کرد. اغلب بخش‌هایی از دهان که مسواک به راحتی به آنجا نمی‌رسد مثل دندان‌های عقب‌‌ رها می‌شوند. باید توجه داشته باشید که با حوصله و دقت مسواک بزنید. برخی افراد در مسواک زدن تمام دندان‌ها تنبلی به خرج می‌دهند.

3. مسواک را زیاد روی دندان‌ها فشار می‌دهید

آیا از آن دسته افرادی هستید که تصور می‌کنند هر چه بیشتر مسواک را فشار دهند دندان‌ها بهتر تمیز می‌شوند؟ باید بگوییم متاسفانه اشتباه می‌کنید. به کار بردن انرژی زیاد در حین مسواک زدن از آن دسته خطاهای رایجی است که تمام مراجعین به دندان پزشکان مرتکب می‌شوند.

فشار دادن مسواک روی دندان‌ها باعث می‌شود بافت لثه‌ها از دندان‌ها فاصله بگیرد و از بین برود. حتی امکان دارد به حساسیت دندانی یا افتادگی دندان دچار شوید. خلاصه اینکه با دندا‌‌نهایتان مهربان باشید. دندان پزشکان توصیه می‌کنند از مسواک‌های نرم استفاده کنید. زیرا اینگونه مسواک‌ها به دندان آسیب نمی‌رسانند و راحت‌تر روی دندان‌ها می‌لغزند.

4. حرکاتتان اشتباه است

اگر مسواک زدن از رشته‌های المپیک بود به نظرتان چه امتیازی از هیات داوران دریافت می‌کردید؟ اگر مسواک را به صورت افقی از عقب به جلو و بر عکس روی دندا‌‌نهایتان می‌کشید امتیاز بالایی نصیبتان نمی‌شد. مسواک را با حرکات دورانی کوتاه و ملایم روی دندا‌‌نهایتان حرکت دهید. نزدیک لثه‌ها یک زاویه? 45 درجه به مسواک بدهید و از بالا به پایین مسواک بزنید.

5. در استفاده از خمیر دندان زیاده روی می‌کنید

زیاده روی در استفاده از خمیر دندان فی نفسه آسیبی به دندان‌ها نمی‌زند اما امکان دارد به خاطر اینکه دوست ندارید دهانتان پر از کف باشد زمان مسواک زدن را کوتاه کنید. برای کودکان لایه? نازکی از خمیر دندان کافیست و برای بزرگسالان اندازه? یک نخود یا تیله بس است و بهتر است زیاده روی نکنید.


چرا زنان باید اسید‌فولیک مصرف کنند؟
به اعتقاد کارشناسان سلامت بیشتر مکمل‌ها و ویتامین‌های موجود نه تنها بی‌استفاده هستند بلکه می‌توانند برای سلامتی هم خطرناک باشند اما در این میان یک استثنای مهم وجود دارد و آن توصیه به مصرف اسید‌فولیک برای زنانی است که قصد بارداری دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس الرت، گفته کارشناسان سلامت، تمام زنانی که در سن بارداری هستند حتی اگر قصد بارداری در آینده نزدیک ندارند باید به طور روزانه از مکمل فولیک اسید مصرف کنند.

در این بررسی تاکید شده است بیشتر زنان میزان روزانه فولات توصیه شده را از رژیم غذایی‌شان دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل لازم است که مکمل اسید فولیک مصرف شود.

به گفته کارشناسان، مصرف فولات می‌تواند از بروز متداول‌ترین نارسایی‌های مادرزادی همچون نقص لوله عصبی که بر رشد مغز، جمجمه و ستون فقرات تاثیر گذاشته و به معلولیت و حتی مرگ منجر می‌شود جلوگیری کند.

به گزارش ساینس الرت، کارشناسان توصیه می کنند زنان در سنین بارداری باید به طور روزانه از 0.4 تا 0.8 میلی‌گرم مکمل اسید فولیک مصرف کنند.

اولین گام برای اینکه بدانیم چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم, این است که بفهمیم که چه چیزها و چه کارهایی به ما انگیزه ی بیشتری می دهد

آنچه که قرار است در این نوشته گفته شود، می تواند برای زندگی همه ی ما مفید باشد. پس پیشنهاد می کنم قبل از خواندن آن، یک قلم و کاغذ برای یادداشت کردن نکات مهم آماده کنید. با خواندن این نوشته، اطلاعات زیادی به دست می آوردید، اطلاعاتی که اگر به آن عمل کنید، می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. در اینجا باید به 7 سؤال پاسخ دهیم، سؤالاتی که شاید به نظر ساده بیایند، اما پاسخ صریح و شفاف به آنها، کمک می کند که بدانیم چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم.

 

 

 

پیشنهاد می کنم 30 دقیقه با خود خلوت کنید و جواب این سؤالات را با دقت بدهید. پاسخ هایتان را بنویسید. با خودتان روراست باشید و همان چیزی را بنویسید که دوست دارید و همیشه آرزو می کردید. وقتی تمام سؤالات را به دقت پاسخ دادید، باید یک برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به خواسته هایتان انجام بدهید.

 

این همه ی آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید، پس شروع کنید.

 

1. چه چیزی در من ایجاد انگیزه و اشتیاق می کند؟

 

اولین گام برای اینکه بدانیم چگونه برای آینده برنامه ریزی کنیم، این است که بفهمیم که چه چیزها و چه کارهایی به ما انگیزه ی بیشتری می دهد.

 

عاشق چه چیزی هستیم؟

 

چه آرزویی داریم؟

 

شغل مورد علاقه مان که آن را از روی اجبار و اکراه انجام نمی دهیم، چیست؟

 

ممکن است ما از نوشتن لذت ببریم، ممکن است کار کردن با حیوانات را دوست داشته باشیم یا حتی عاشق عکاسی باشیم.

 

نکته ی مهم در پاسخ دادن به این سؤال اینجاست که همان چیزی را بنویسیم که واقعا به آن علاقه داریم تا در گام بعدی بتوانیم در مسیر رسیدن به آن قدم برداریم.

 

2. تا الان چه موفقیت هایی در زندگی داشته ام؟

 

در مورد تجارب گذشته ی خود فکر کنید و ببنید چه کاری بوده است که همیشه از به خاطر آوردن آن احساس غرور کرده اید و از آن به عنوان یک نقطه ی مثبت در زندگی یاد کرده اید.

 

در زمان رسیدن به این موفقیت ها چه احساسی داشته اید؟

 

سعی نمی کنید همان تجربه ی موفق گذشته را باز هم تکرار کنید.

 

اگر قبلا در یک مسابقه ی دو ماراتن شرکت کرده اید و حس خوبی داشته اید، پیشنهاد می کنم بازهم این تجربه را برای خود تکرار کنید و از احساس خوبی که دارید، لذت ببرید.

 

اگر فرزندتان به خاطر آموزش هایی که شما به او داده اید، یک ورزشکار یا موسیقی دان موفق شده است، می توانید از این تجربه برای آموزش به بچه های دیگر هم استفاده کنید و تجربه و اطلاعات خود را در اختیار آنها نیز بگذارید.

 

کارهایی را انجام دهید که احساس می کنید در آن موفق تر هستید.

 

 

 

3. اگر در زندگی هیچ محدودیتی نداشتید، دوست داشتید چه چیزی داشته باشید و چه کاری انجام بدهید؟

 

این تمرین جالب را انجام دهید: فکر کنید اگر هیچ محدودیتی نداشتید، چه کاری انجام می دادید.

 

اگر به اندازه ی کافی زمان و پول داشتید، چه کاری انجام می دادید و کجاها می رفتید؟

 

وقت خود را با چه کسی می گذراندید؟

 

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا بفهمید واقعا از زندگی چه می خواهید.

 

فراموش نکنید برای شاد بودن حتما لازم نیست پولدار باشید، بلکه پاسخ این سؤالات به شما کمک می کند تا اهداف زندگی خود را مشخص کنید و در همان مسیر قدم بردارید. مسیری که حتی قدم زدن در آن نیز می تواند برای شما بسیار خوشایند و لذت بخش باشد.

 

و اما سؤال بعدی ?

 

4. هدف من در زندگی چیست؟

 

یکی از مؤلفه های مهم در داشتن یک زندگی موفق و شاد، داشتن هدف است.

 

برای ترسیم اهداف خود در زندگی به سؤالات زیر صریح و شفاف پاسخ دهید:

 

اهداف شما در بخش سلامت چیست؟

 

چه هدفی برای آیند ه ی شغلی خود در نظر گرفته اید؟

 

چه هدف یا اهدافی برای خانواده ی خود متصور هستید؟

 

چه اهدافی برای زندگی معنوی خود دارید؟

 

زمانی می توانید برنامه ریزی خوبی داشته باشید که پاسخ درست و شفافی به این سؤالات بدهید.

 

5. از دید شما چه فردی شایسته ی احترام و تحسین است؟

 

شناخت مسیر موفقیت افراد و استفاده از تجربیات آنها همیشه مفید است.

 

به چند فرد موفق که مورد احترام و اعتماد شما هستند و همواره آنها را به خاطر تلاش و پشتکارشان تحسین کرده اید، فکر کنید.

 

این افراد چه کارهایی برای رسیدن به هدف شان انجام داده اند؟

 

چرا از نظر شما شایسته ی احترام و تحسین هستند؟

 

کدام ویژگی مثبت را می توانید از آنها یاد بگیرید که به شما هم در رسیدن به موفقیت کمک کند.

 

نام پنج فردی که بیشترین وقت خود را با آنها می گذرانید، یادداشت کنید و ببنید آیا این افراد به شما در رسیدن به اهداف تان کمک می کنند یا مانع رسیدن شما به موفقیت هستند. اگر احساس کردید که سدی در برابر موفقیت شما هستند، رابطه ی خود را با آنها کم کنید و افرادی را جایگزین کنید که زندگی موفق و شادی دارند و آدم های خوش بینی هستند.

 

 

 

6. چه کاری را دوست ندارید انجام بدهید؟

 

برای فهمیدن کارهایی که دوست دارید در زندگی انجام بدهید، باید بدانید که از چه چیزی بدتان می آید.

 

از چه کارهایی بدتان می آید؟

 

چه چیزی در شغل تان هست که آن را دوست ندارید؟

 

شاید شما از اینکه هر روز مجبور باشید در جلسه شرکت کنید و مدت زمان زیادی را بنشینید متنفر باشید، پس بهتر است کاری پیدا کنید که استقلال بیشتری داشته باشید و از شر حضور در این چنین جلساتی هم خلاص شوید.

 

نکته ی مهم این است که اگر به دنبال تغییر در زندگی خود هستید، لازم است برای رسیدن به آن گام هایی در زندگی بردارید.

 

و اما سؤال آخر?

 

7. برای رسیدن به آرزوهایم چقدر تلاش لازم است؟

 

موفقیت های بزرگ هرگز به آسانی به دست نمی آیند.

 

اگر می خواهید تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید، باید به همان اندازه تلاش کنید. شاید لازم باشد برای رسیدن به هدف تان بیشتر از یک انسان معمولی تلاش کنید، بیشتر مطالعه کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید.

 

اما بخش جالب ماجرا این است: این سفری هیجان انگیز است که شما برای رسیدن به موفقیت آن را شروع می کنید.

 

با پاسخ دادن به این سؤالات می توانید مسیر زندگی خود را روشن کنید و برای بهبود کیفیت زندگی خود گام بردارید.

 

مطمئن باشید هرگز پشیمان نخواهید شد.

 

چه باید کرد؟

 

الان حتما برگه ی شما هم پر از طرح و نقشه و ایده است که دور برخی از آنها را خط کشیده اید یا رنگی کرده اید.

 

30 دقیقه دیگر هم زمان بگذارید تا اطلاعاتی که نوشته اید را جمع بندی کنید. پاسخ هایتان را مرتب و با دقت طبقه بندی کنید. یک نسخه از برگه را در محل کار، ماشین، آیینه ی حمام و هر جای دیگری که بیشتر با آن سروکار دارید، قرار بدهید تا همیشه جلوی چشم تان باشد.

 

خود را متعهد به انجام برنامه کنید، حتی می توانید یک نسخه از برنامه تان را روی فیس بوک قرار یدهید تا دوستان تان نیز از برنامه ی شما باخبر شوند.

 

فراموش نکنید، این همان برنامه ای است که می تواند مسیر زندگی شما را تغییر بدهد.

 

پیشنهاد می کنم، حتما زمان بگذارید و به این سؤالات پاسخ بدهید و تصمیم بگیرید با جدیت آن را دنبال کنید، مطمئن باشید از تأثیر شگرف آن را در زندگی و سرنوشت خود هیجان زده خواهید شد.


صبحانه یکی از وعده های غذایی اصلی روزانه محسوب می شود و در صورت انتخاب هایی درست می تواند فواید بسیاری را برای ما به همراه داشته باشد

بنابر پژوهش های صورت گرفته، افرادی که در وعده صبحانه کالری بیشتری دریافت می کنند و در وعده شام کالری های کمتری مصرف می کنند، در تحقق هدف کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی تر موفق تر هستند.

 

 

مصرف صبحانه ای سرشار از پروتئین با احساس سیری در بلند مدت، کاهش مصرف میان وعده های ناسالم، و کاهش کلی هوس غذا خوردن مرتبط است.

 

صبحانه یکی از وعده های غذایی اصلی روزانه محسوب می شود و در صورت انتخاب هایی درست می تواند فواید بسیاری را برای ما به همراه داشته باشد. اما متاسفانه بسیاری از مردم جهان با مصرف مواد غذایی ناسالم نه تنها از فواید صبحانه ای خوب بهره مند نمی شود، بلکه ممکن است با ضرر و آسیب نیز مواجه شوند.

 

در صورت انتخاب مواد غذایی سالم و مقوی، صبحانه می تواند یکی از اجزا کلیدی برای افرادی باشد که قصد کاهش وزن دارند. بنابر پژوهش های صورت گرفته، افرادی که در وعده صبحانه کالری بیشتری دریافت می کنند و در وعده شام کالری های کمتری مصرف می کنند، در تحقق هدف کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی تر موفق تر هستند.

 

صبحانه ای سرشار از کربوهیدارت ها موجب می شود تا قند خون به سرعت بالا رفته و خیلی زود نیز افت کند و از این رو، حدود دو ساعت بعد از صرف صبحانه احساس گرسنگی خواهید کرد. در ادامه با مواد مغذی مفیدی که می توانید در وعده صبحانه مصرف کنید و در مسیر کاهش وزن نیز موفق تر باشید، بیشتر آشنا می شویم.

 

 

پروتئین

 

برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه می توانید مصرف تخم مرغ را مد نظر قرار دهید. صرف صبحانه ای سرشار از پروتئین با احساس سیری در بلند مدت، کاهش مصرف میان وعده های ناسالم، و کاهش کلی هوس غذا خوردن مرتبط است. کمبود پروتئین در وعده صبحانه می تواند کاهش توده عضلانی و سوخت و ساز بدن را موجب شود. بسیاری از مردم جهان در وعده های ناهار و شام پروتئین زیادی مصرف می کنند، اما پروتئین کافی از صبحانه دریافت نمی کنند.

 

فیبر

 

اگر مواد غذایی حاوی فیبر را مصرف کنید به طور خودکار مصرف بسیاری از مواد غذایی کم ارزش مانند منابع کربوهیدارتی که ساده و پالایش شده هستند (به عنوان مثال، دونات) را حذف خواهید کرد. مصرف مواد غذایی با محتوای فیبر بالا می تواند روند گوارش را کند سازد که به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی تر کمک می کند و به شکلی پایدارتر از انرژی منتج می شود. از جمله مواد غذایی سرشار از فیبر می توان به نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو دوسر و میوه ها و سبزیجات اشاره کرد.

 

سبزیجات

 

ما به ویژه در وعده صبحانه کمتر تاثیر چشمگیری که میوه ها و سبزیجات می توانند داشته باشند را مد نظر قرار می دهیم. آنها باید حدود نیمی از آن چه در هر وعده غذایی مصرف می کنیم را شامل شوند. این در شرایطی است که سهم میوه و سبزیجات در وعده صبحانه برای بسیاری از مردم صفر است. با افزودن مقداری اسفناج، فلفل، یا کدو سبز به املت، استفاده از سبزیجاتی که از شب قبل باقی مانده اند، یا افزودن سبزیجات به یک اسموتی این سهم را هر چه بیشتر افزایش دهید.

 

چربی های سالم

 

مصرف چربی های سالم یکی دیگر از روش های احساس سیری در بلند مدت و کند کردن روند گوارش است. چربی های سالم موجب می شوند تا انرژی به آرامی و در مدت زمانی طولانی تر آزاد شود، که به سطوح انرژی بالاتر در طول صبح منتج می شود. بر همین اساس، مصرف آووکادو، مغزهای خوراکی و دانه کتان یا دانه چیا را می توانید مد نظر قرار دهید. همچنین، پخت و پز با روغن زیتون روشی خوب برای افزودن چربی های سالم به وعده صبحانه است.


وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در موسسه صلح گفت که قبل از توافق هسته‌ای برای بمباران ایران تحت فشار بوده‌ایم.

به گزارش تسنیم،"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در نشست «موسسه صلح» گفت: قبل از توافق هسته‌ای برای بمباران ایران تحت فشار بودیم.

وی افزود: در صورتی که برجام را دلبخواهانه لغو کنیم، فوراً به وضع درگیری با ایران برمی‌گردیم؛ ضمن اینکه از اعتبارمان در دنیا کاسته می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: رهبری جهان به معنای لغو کردن توافق هسته‌ای با ایران یا لغو توافق تغییرات آب و هوایی نیست.

وی در ادامه سخنانش در موسسه صلح گفت: ما پشت بهار عربی (انقلاب ها در کشورهای عربی) نبوده و توانایی متوقف کردن آن را نیز نداشتیم. دولت اوباما قادر نبود اقدامی در این زمینه انجام دهد.

جان کری گفت: بهار عربی نتیجه طبیعی تمایل مردم برای پیوستن به جهان بوده و هیچ برنامه ریزی برای آن نبوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما یک جنگ در سوریه نداریم بلکه 6 جنگ در این کشور داریم که جنگ های نیابتی از آن جمله است.

وی افزود: زمانی که روسیه وارد مناطقی در گرجستان شد، هیچ کس تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال نکرد اما زمانی که وارد بخش‌هایی از اوکراین گردید، اروپایی‌ها را برای اعمال تحریم علیه روسیه هدایت کردیم.

کری اضافه کرد: تماس‌های سطح بالای کمی میان وزارت امور خارجه آمریکا با تیم انتقالی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب آمریکا وجود داشته است.