سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

 

پرواز بمب افکن‌های آمریکا بر فراز شبه جزیره کره
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت 08:11

در حالی که آمریکا و کره جنوبی بتازگی به رزمایش بزرگ دو ماهه خود در منطقه پایان داده اند، آمریکا در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر بمب افکن هایش را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع کره جنوبی با صدور بیانیه ای ضمن تایید پرواز بمب افکن های آمریکایی تعداد آنها را 2 فروند و مدل آنها را «بی - 1 بی اس» اعلام کرده است.

این پروازها در شرایطی انجام می شود که بار دیگر به دلیل مرگ «اوتو وارمبیر» دانشجوی آمریکایی که بتازگی توسط کره شمالی آزاد شد، روابط میان آمریکا و کره شمالی پرتنش شده است.

این دانشجوی 22 ساله دانشگاه ویرجینیا که 17 ماه در کره شمالی در بازداشت بسر می برد، روز دوشنبه در بیمارستان سینسیناتی آمریکا از دنیا رفت.

در بیانیه امروز وزارت دفاع کره جنوبی زمان پرواز هواپیماهای راهبردی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، عصر دیروز (سه شنبه) اعلام شده و در آن آمده است که پروازها در چارچوب مانور نظامی با هواپیما‌های جنگنده ارتش کره جنوبی صورت گرفته است.

سرهنگ دوم «کیم سونگ دوک»، افسر روابط عمومی نیروی هوایی کره جنوبی نیز در این زمینه به خبرگزاری یونهاپ گفته است که آمریکا و کره جنوبی به عنوان دو کشور متحد به طور مداوم چنین مانورهای نظامی مشترکی را برگزار کرده اند.

ارتش آمریکا نیز با صدور اطلاعیه‌ای دلیل حضور هواپیماهای بمب افکن این کشور در منطقه فوق را انجام دو مانور جداگانه با نیروهای هوایی کشورهای ژاپن و کره جنوبی اعلام کرد.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که هدف از این پروازها، همبستگی میان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در برابر اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده در جبهه اقیانوس آرام بود.

پرواز این جنگنده ها بر فراز کره جنوبی با سخنان «مون چانگ این» مشاور ویژه رئیس جمهوری کره جنوبی در زمینه متحد سازی، امنیت و امور خارجی در تضاد است که گفته بود سئول در صورتی که کره شمالی توسعه هسته ای و موشکی خود را متوقف کند همکاری های استراتژیکش را در منطقه با آمریکا کاهش خواهد داد.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفته است که اظهارات «مون چانگ این» یک اظهار نظر شخصی است نه یک دیدگاه رسمی.

ایالات متحده آمریکا این جنگنده ها را پس از اینکه کره شمالی در 29 ماه می، یک موشک بالستیک را مورد آزمایش کرد در منطقه مستقر کرده است.


حجت‌الاسلام محمدی:

رهایی نفس باعث هلاکت انسان خواهد شد

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه کنترل نفس، یکی از مهترین مباحث اخلاقی است که در علم اخلاق مطرح است گفت: چرا که عدم کنترل آن باعث هلاکت انسان خواهد شد.
رهایی نفس باعث هلاکت انسان خواهد شد

به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام رضا محمدی، کارشناس مذهبی، در برنامه «آیینه حقیقت» رادیو معارف که به بررسی رذایل اخلاقی از منظر امیرالمؤمنین «علیه‌السلام» می‌پردازد، در بحث «کنترل هوای نفس» گفت: بحث کنترل نفس، یکی از مهترین مباحث اخلاقی است که در علم اخلاق مطرح است، چرا که  عدم کنترل آن باعث هلاکت انسان خواهد شد.
وی با باین اینکه اگر انسان بتواند نفس خود را کنترل کند و بر هوای نفس خود غلبه کند گام بلندی در جهت کسب فضائل و دفع رذایل برداشته است گفت: اثر اصلی روزه نیز همین کنترل هوای نفس است.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به آیه 183 سوره بقره : «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ؛ ای افرادی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما نوشته شده، همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهیزکار شوید.» گفت: معنای تقوا و پرهیزگاری این است؛ انسان نفس خود را نگه دارد و در مقابل رذایل و گناهان خود نگه‌دار باشد. روزه این خاصیت را به انسان می‌دهد که بر نفس خود مسلط باشد چون آنچه که نفس می‌خواهد انسان در حال روزه مقابل آن می ایستد؛ نفس از شما می‌خواهد که فلان غذا را بخورید که در مقابل آن ایستادگی می‌کنید و می‌گویید که روزه هستم؛ فلان نوشیدنی را بنوش و فلان کار را بکن که در مقابل همه می‌ایستد و می‌گویید که روزه هستم.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه این مقدار از غلبه بر هوای نفس، یعنی امساک از 9 مورد در زمان روزه، روزه عوام است گفت:‌ در حالی که در روزه  خواص، آنها بر همه گناهان و حرامها امساک می‌کنند. این درجه بسیار بالایی از سلطه بر نفس می‌شود که  این نوع تسلط بسیار کارسازتر و مؤثرتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه روزه این خاصیت را دارد که انسان در مقابل درخواستهای حیوانی نفس می‌ایستد گفت:‌ این خود یک تمرینی برای مبارزه با نفس می‌شود. اگر شخصی یک ماه آن را تمرین کرد این قدرت را پیدا می‌کند که نفس خود را بیشتر در کنترل خود قرار دهد. وقتی انسان توانست نفس خود را کنترل کند غلبه بر خود دانی برای او راحتر خواهد بود.
حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه انسان دراری دو خود است گفت:  خودی که به نام خود اصیل انسان نامیده می‌شود و از آن به عنوان فطرت نیز یاد می‌شود. این خود، خود ملکوتی  و خدایی است. این خود  باید با عبادت و دعا، ایمان و پاکی تقویت شود و کار روزه این کارکرد را دارد.  
وی با بیان اینکه خود دوم خود غیر اصیل و دروغین است گفت: خود حیوانی و شیطانی است که نفس اماره نیز نامیده می‌شود. روزه بهترین وسیله برای ادب کردن نفس و رهایی از این خود دانی است.

منبع:تسنیم

اعلام میزان فطریه از نظر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی

سه شنبه 30 خرداد 1396 ساعت 17:13
میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان طبق فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی از سوی دفتر این مرجع تقلید اعلام شد.
اعلام میزان فطریه از نظر آیت‌الله مکارم‌ شیرازی


به گزارش جهان نیوز، براساس فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان (6,000 تومان) و براساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ پانزده هزار تومان (15,000 تومان) و برنج ایرانی، مبلغ سی هزار تومان (30,000 تومان) اعلام‌شده است.
کفاره روزه غیرعمد (عذر) برای هر روز مبلغ دو هزار تومان (2,000 تومان) است که باید به‌صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ یک‌صد و بیست هزار تومان (120,000 تومان) است.
لازم به ذکر است: بر اساس مسئله 1492 رساله توضیح المسائل آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفر به‌اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) ازآنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را بدهد کافی است.
در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسی تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگری باشد فطریه او به عهده خودش است.
منبع: تسنی


تلاش مخفیانه ترامپ برای آزاد کردن دو محکوم امنیتی بازداشت‌شده در ایران

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده دولت آمریکا تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزاد کردن دو محکوم امنیتی که به «جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا» در ایران زندانی شده‌اند را آغاز کرده است.

به گزارش فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش‌های مخفیانه‌ای را برای آزاد کردن دو محکوم امنیتی که به «جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا» ده سال زندان شده‌اند، آغاز کرده است.

شعبه 15 دادگاه انقلاب ایران چندی پیش سیامک و باقر نمازی را به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال حبس محکوم کرد. 

یک مقام ارشد دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: «رئیس‌جمهور به دولتش دستور داده که شخصاً وارد شوند تا هر کسی را که می‌توانیم به وطن برگردانیم. این اتفاقی است که در پرونده نمازی شاهد آن هستیم و ما می‌خواهیم که آن را به تمامی موارد (بازداشتی‌هایمان) در ایران و فراتر از آن تعمیم بدهیم.»

به نوشته واشنگتن‌پست، تلاش‌های پشت‌پرده با هدف آزادی سیامک و باقر نمازی موضوع جدیدی نیست. مقام‌های وزارت خارجه و مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس با «بابک نمازی» (برادر سیامک و پسر باقر) دیدار کرده‌اند. اما در حال حاضر، دولت آمریکا تلاش‌ها برای آزادی آنها را تشدید کرده است. 

همچنین بابک نمازی روز 13 ژوئن به دیداری در کاخ سفید با حضور مقام‌های ارشد دولتی که ریاست آن را «دینا پاول»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا به عهده داشت، دعوت شد.  

بابک نمازی در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفته که در دیدار اخیرش با «دینا پاول» اگرچه نتوانسته در جریان جزئیات اقدامات دولت ترامپ قرار بگیرد، اما برداشتنش این بوده که دولت، آزادی برادر و پدرش را در اولویت قرار داده است. 

دو مقام دولت ترامپ گفته‌اند که کاخ سفید در حال بررسی طیفی از اقدامات برای اعمال فشار بر ایران جهت آزادی نمازی‌ها و دو شهروند دیگر بازداشتی در ایران است. 

مقام‌های مورد استناد واشنگتن‌پست گفته‌اند که این گزینه‌ها هنوز محرمانه هستند، اما «بیش از هویج (تدابیر تشویقی)، چماق (تدابیر تنبیهی) را شامل می‌شوند.»

پیشتر گزارش شده بود که مقام‌های دولت آمریکا موضوع این محکومان امنیتی را در حاشیه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با مقام‌های ایرانی مطرح کرده بودند.

 

 

  5

دست‌نوشته امام موسی صدر درباره امام علی(ع)

چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 12:50
او با سیره و آموزه‌های خود در کنار ما زندگی می‌کند و ما ایمان خالصانه، تلاش ثمربخش و جهاد برای بازپس‌گیری عزت از دست رفته را از او الهام می‌گیریم.
دست‌نوشته امام موسی صدر درباره امام علی(ع)
به گزارش جهان نیوز؛ امام موسی صدر در دست نوشته‌ای به ویژگی‌های امام علی(ع) پرداخته که ترجمه آن در ابتدای کتاب «انسان آسمان» منتشر شده است. متن ترجمه را در ادامه می‌خوانید:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
-روز سیزده رجب سال سی عام‌الفیل، یعنی 10 سال پیش از بعثت پیامبر در مکه، در درون خان? خدا به دنیا آمد. پدرش عبدمناف، معروف به ابوطالب، فرزند عبدالمطلب بن هاشم، عموی پیامبر و «شیخ الابطح» بود. وی بزرگِ کسانی بود که در مکه به پیامبر پناه دادند و او را یاری کردند. مادرش فاطمه، دختر اسد بن هاشم بود که برای پیامبر همچون مادر به شمار می‌آمد.
-پیش از آنکه به سن شانزده سالگی برسد، به خانه پیامبر رفت؛ زیرا در مکه قحطی پیش آمد و پدرش، ابوطالب از یک سو عیالمند بود و از سوی دیگر، مردم نیازمند به خانه او بسیار رفت و آمد می‌کردند. از این رو، او در خانه پیامبر پرورش یافت تا اینکه پیامبر برانگیخته شد تا رحمتی برای جهانیان باشد. او پیش از دیگران به پیامبر ایمان آورد و به دست او پرورش یافت و علم را نزد او فرا گرفت تا جایی که پیامبر درباره او فرمود: «أنا مَدینةُ العِلمِ وَعَلِیٌّ بابُ‌ها» من شهر علمم و علی دروازه آن است.

-در سال سوم بعثت، پیامبر به فرمان خداوند فرزندان عبدالمطلب را گرد آورد و فرمود: «چه کسی مرا در این امر (رسالت) یاری می‌کند تا برادر و وصی و وزیر و وارث و جانشین من در میان شما باشد؟» همه خاموش ماندند و تنها علی برخاست و گفت: «من‌ای رسول خدا».
-او در طول دوره دعوت پیامبر در مکه، دشوار‌ترین نقش‌ها را در پشتیبانی از دین و پیامبر به دوش گرفت.
-هنگامی که بنی‌هاشم به همراه پیامبر به شعب ابی‌طالب پناه بردند، او با وجود خطرهای فراوان و تهدیدهای قریش که بنی‌هاشم را تحریم کرده بودند، برای آنان غذا می‌برد. او بسیاری از شب‌ها در بستر پیامبر می‌خوابید تا پیامبر از یورش‌های شبانه و غافلگیرانه در امان بماند. وقتی قبایل مکه برای کشتن پیامبر توطئه چیدند، خداوند به پیامبرش فرمان داد که پس از فراهم شدن زمینه، از مکه به مدینه هجرت کند. پیامبر در آغاز شب از خانه بیرون رفت و علی تا صبح در بستر پیامبر خوابید، در حالی که توطئه‌گران بر گرد خانه در کمین بودند. علی که جوانی 23 ساله بود، در بستر پیامبر خوابید و با دلیری و جان‌فشانی، خود را در آغوش خطر افکند تا پیامبر نجات یابد و هجرت انجام گیرد.

-او پس از بازگرداندن امانت‌هایی که در نزد پیامبر، محمد امین بود، به همراه خانواده پیامبر به مدینه هجرت کرد.
-در اوایل هجرت، پیامبر میان مهاجران و انصار پیوند برادری برقرار کرد و به علی گفت تو برادر من در دنیا و آخرت هستی. پس از آن دخترش فاطمه را که پاره تنش، گل خوش‌بویش و همچون قلب درون سینه‌اش بود، به ازدواج او درآورد.
-او در جنگ بدر که جوانی 24 ساله بود و در جنگ احد که 25 ساله بود و در جنگ با یهود که 26 ساله بود و در جنگ احزاب یا خندق که 27 ساله بود و در جنگ خیبر که 28 ساله بود و در فتح مکه که 31 ساله بود و در ماجرای اسلام آوردن مردم یمن که 33 ساله بود و در همه محنت‌ها و خطرهایی که چه در زمان پیامبر و چه پس از رحلت ایشان، اسلام را تهدید می‌کرد، از اسلام و پیامبر و امت اسلامی دفاع کرد.
-در جنگ احد پیامبر درباره او گفت: «لا سیفَ إلّا ذوالفَقار وَلا فَتی إلاّ علِی» هیچ شمشیری همچون ذوالفقار و هیچ جوانمردی همچون علی نیست، در جنگ احزاب نیز درباره او فرمود: «بَرزَ الإیمانُ کُلُّهُ إلی الشِّرکِ کُلِّهِ» همه ایمان به سوی همه شرک شتافت، نیز فرمود: «ضَربةُ عَلِّیٍ یَومَ الخَندَقِ تُوازی عَمَلَ الثّقلَینِ»، ضربه شمشیر علی در روز خندق با همه کارهای نیک انس و جن برابری می‌کند.

- در جنگ خیبر نیز فرمود: «لَاُعطِیَنَّ الرّایَةَ غَداً رَجُلاً یُحِبُّ اللهَ وَرَسولَهُ وَیُحِبُّهُ اللهُ وَرَسولُهُ کَرّارٌ غَیرُ فَرّار»، فردا پرچم را به دست مردی خواهم داد که خدا و رسولش او را دوست دارند و او نیز خدا و رسولش را دوست دارد و بسیار حمله‌کننده است و هرگز فرار نمی‌کند، نیز به او فرمود: «تأتی أنتَ وَشیعتُکَ یَومَ القیامة راضین مَرضیّین»، ای علی تو و شیعیانت در روز رستاخیز در حالی می‌آیید که خشنودید و خدا نیز از شما خشنود است.
-او 30 سال پس از پیامبر زنده بود و در این مدت برای امت خیرخواهی می‌کرد و خطر‌ها را از آن دور می‌کرد تا جایی که خلیفه ابوبکر گفت: «خدا مرا به هیچ مشکلی گرفتار نسازد که ابوالحسن برای حل آن حضور نداشته باشد» و خلیفه عمر بن خطاب نیز بار‌ها گفت که اگر علی نبود، عمر هلاک می‌شد.
-در دوم ذی‌الحجه سال 35 هجری مردم با او برای خلافت بیعت کردند. او چهار سال و نه ماه و هشت روز عهده‌دار این امر بود و سپس در محراب مسجد کوفه به شهادت رسید و هنگامی که او را ترور کردند، فرمود: «فُزتُ وَربِّ الکَعبَةِ»، به پروردگار کعبه سوگند که رستگار شدم.
-او همان‌گونه که پیامبر درباره‌اش فرموده بود، همواره با حق بود و حق نیز همواره با او بود. افراد زورمند، برای او ناتوان بودند و حق را از آنان می‌ستاند و ناتوانان در نگاه او بزرگ بودند و حق آنان را می‌ستاند. درباره زمین‌ها و ملک‌های عمومی که در دوره‌های پیش از او میان انصار و وابستگان دستگاه حاکم تقسیم شده بود، فرمود به خدا سوگند آن‌ها را باز می‌گردانم، هر چند کابین زنانتان کرده باشید.

-این موضع سرسختانه او جنگ‌ها و فتنه‌هایی را در دوره خلافتش بر ضد او به دنبال داشت و ناگزیر شد با پیمان‌شکنان(در جنگ جمل) و ستمگران(در جنگ صفین) و از دین بیرون‌رفتگان(در جنگ نهروان) بجنگد، ولی در جنگ نیز مانند زمان صلح نماد حق و عدالت و دلسوزی بود.
-از جمله آموزه‌های اوست:
 پارسایی آن نیست که تو مالک چیزی نباشی؛ آن است که چیزی مالک تو نباشد.
 اگر مقهور شوید، زندگیتان مرگ است و اگر پیروز شوید، مرگتان زندگی است.
 آیا به همین راضی باشم که مرا «امیرالمؤمنین» گویند و با مردم در سختی‌های روزگارشان مشارکت نداشته باشم؟ یا آنکه در سختی زندگی مقتدایشان نشوم؟... آیا شب با شکم انباشته از غذا سر بر بالین نهم و در اطراف من شکم‌هایی گرسنه و جگرهایی تشنه باشد؟
 عقل، به یاد سپردن تجربه‌هاست.
 آرزوهای خیالی، فریب‌دهند? انسان‌های احمق است.
-و سرانجام، از عصر خود رخت بر بست تا از همه عصر‌ها سر برآورد.
-او با سیره و آموزه‌های خود در کنار ما زندگی می‌کند و ما ایمان خالصانه، تلاش ثمربخش و جهاد برای بازپس‌گیری عزت از دست رفته را از او الهام می‌گیریم.
با تقدیم درود و بهترین آرزو‌ها
جمعیت احسان و نیکوکاری صور لبنان
موسی صدر
منبع: مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر