سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

همه خصوصیت های انسان های صالح را در دو عنوان می توان جمع کرد:
1. بزرگداشت اوامر خداوند
2. مهربانی با خلق خداوند
حتی جهاد در اسلام در قالب مهربانی برای نجات انسان هایی هستند که مورد هجمه کفر قرار گرفته اند یا در اسارت کفرند.
شاخصه بارز صالحان ، انفاق به مردم است که در قرآن بدان خیلی اهمیت داده شده است.
در کل انسانی که در راه خدا از مال و جان دریغ نورزد، صالح است. إنما یتقبل الله من المتقین
13890403_112729.jpg?w=600&h=418


 

از فرش سال قبل تا زیلوی امسال "

چرا رهبر انقلاب برای زیر پای خود از زیلوهای حسینیه امام استفاده کردند؟


همزمان با اعتراض نسل سوم و چهارم انقلاب به ساختمان جدید حرم مطهر امام ، رهبر انقلاب روز رحلت امام در سخنرانی خود در حرم امام خمینی به جای فرشی که هر سال انداخته می شد و بر روی آن از زیلوهای ساده حسینه ی امام خمینی استفاده کردند.

پس از رو نمایی از ساختمان جدید حرم امام خمینی ( ره ) موجی از اعتراضات به تجملی بودن این بنا در میان نسل سوم و چهارم انقلاب به وجود آمد در این بین اما برخی از نسل اول و دوم انقلاب به حمایت از این اتفاق پرداختند.

در این میان همه چشم ها به سمت رهبر انقلاب بود، فردی که در ساده زیستی در میان مسئولین کشور بی همتاست و ملاک و معیار این ساده زیستی است. بسیاری از کاربران فضای مجازی و فعالان فرهنگی و مذهبی نیز با اعتراض با این موضوع خواسته بودند که رهبری معظم این بنا را افتتاح و این شیوه را تایید نکند.

مراسم رحلت امام برای هر دو طیف اهمیت بسزایی داشت. اما این بار هم رهبری عزیز نشان دادند که پیر و مراد جوانان آرمان خواه انقلابی هستند و ذزه‌ای از ارزش های والای انقلاب و امام عقب ننشستند.

ایشان به اینکه بخشی از فرمایشات خود را به بحث اشرافی گری و کاخ نشینی تخصیص دادند اکتفا نکردند و در اقدامی مهم و معنا دار حاضر به پا گذاشتن بر روی فرش هایی که در جایگاه قرار داده شده بود نشدند و از زیلو های معروف و ساده حسینیه امام خمینی استفاده کردند.

 

 

سال قبل :

 

 

 

امسال :