سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

آجیل‌های خام را مصرف کنید
یک متخصص تغذیه گفت: برخی از آجیل‌ها با رنگ‌های صنعتی تهیه می‌شود که در صورت مصرف به مخاط دستگاه گوارش می‌چسبد و موجب بروز التهاب یا سرطان می‌شود، بنابراین در ایام نوروز مصرف آجیل‌های خام به مردم توصیه می‌شود.

هومن پارسایی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که توصیه می‌شود برای آسیب وارد نشدن به دستگاه گوارش و حفظ سلامتی آجیل خام تهیه و مصرف شود، افزود: افراد برای پرهیز از چاقی و ایجاد تعادل بین انرژی دریافتی و جذب آن در بدن، ناگزیر به کاهش مواد دریافتی یا افزایش فعالیت بدنی خود هستند، از این رو باید یک برنامه ورزشی منظم برای سوخت و ساز انرژی در روز برای خود لحاظ کنند.

وی تاکید کرد: ضروری نیست در ایام نوروز وزن کم کنید، فقط تغذیه خود را به تعادل برسانید تا دچار اضافه وزن نشوید.

وی گفت: خانواده‌ها در سفر، مواد غذایی خشک با خود همراه داشته باشند و خود نسبت به تهیه غذا اقدام کرده و از رفتن به رستوران‌های بین راهی خودداری کنند.

پارسایی با اشاره به افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در نوروز و سفرهای نوروزی تصریح کرد: یک نوع از این ظروف نوع پلیمری است، پلیمر خود از مونومرهایی تشکیل شده که این مونومرها سمی و سرطان‌زا بوده و وقتی غذای گرم داخل این ظروف پلیمری قرار می‌گیرد گرما و حرارت غذا، آزادی مونومرها را تسهیل می‌کند که در این صورت خاصیت سرطان‌زایی آن بروز می‌یابد.

وی توضیح داد: نوع دیگری از این ظروف، ظروف فومی هستند که این نوع نیز دارای گاز هگزان بوده و سبب سردردهای شدید در افراد می‌شود یا سردرد را تشدید می‌کند.

این متخصص تغذیه به شهروندان توصیه کرد: تا حد امکان در این ظروف غذاهای سرد سرو کنند.