سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

آشپزخانه‌های کوچک اما زیبا
معمولا یکی از نگرانی‌های خانم‌های خانه‌دار داشتن یک آشپزخانه خوب با ابعاد مناسب است اما این روزها خانه‌ها حسابی کوچک شده‌اند و به همان نسبت طول و عرض آشپزخانه هم کم شده است. به همین دلیل عده‌ای فکر می‌کنند نمی‌توان دکوراسیون زیبایی برای این آشپزخانه‌ها در نظر گرفت. این فکر چندان صحیح نیست و مهم آن است که اصول این کار را بدانید و به بهترین شکل انجامش دهید.

اولین کاری که باید صورت گیرد این است که یخچال، اجاق گاز و سایر وسایل حجیم آشپزخانه را تا حدی که امکان دارد کوچک انتخاب کنید و از خریدن وسیله‌های بزرگ خود داری کنید.

همچنین برای خرید این وسایل به جادار بودن آنها هم کاملا دقت کنید تا کارایی مناسبی داشته باشند. یادمان باشد جادار بودن با حجیم بودن متفاوت است.

نور آشپزخانه نکته دیگری است که باید به آن توجه شود. پس سعی کنید پرده‌ای را برای آشپزخانه انتخاب کنید که مانع از رسیدن نور نشود.

برای این منظور بهتر است به سراغ پرده‌های حریر ساده بروید تا هم نور را براحتی از خود عبور دهد و هم سادگی آن به دلباز شدن آشپزخانه شما کمک کند.

همچنین برای انتخاب کاشی‌ها و کابینت بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید تا به کمک رنگ‌ها هم بتوانید فضا را دلبازتر کنید.

برای این‌که آشپزخانه پر نور باشد سعی کنید لوستری را انتخاب کنید که حباب‌های آن مانع از رسیدن نور به محیط نشود. همچنین می‌توانید از چراغ‌های کوچک در زیر تاج کابینت‌ها استفاده کنید تا به این وسیله آشپزخانه شما دلبازتر شود.

البته اندازه کابینت‌ها هم مهم است و کاملا باید به آن توجه کرد. کابینت نباید خیلی بزرگ باشد که فضا را کوچک‌تر کند و همچنین نباید آنقدر کوچک باشد که فضای داخلی آن کم شود.

پس بهتر است سراغ کابینت‌هایی با اندازه استاندارد بروید و همچنین سعی کنید چیدمان داخلی کابینت به گونه‌ای باشد که همه وسایل در آن جا شده و نظم خاص خود را داشته باشد.

در خرید وسایل آشپزخانه هم باید دقت کنید به این معنا که از خرید وسایل غیرضروری یا حجیم خودداری کنید.

همچنین تا حد امکان وسایلی بخرید که قابلیت آویزان‌کردن روی دیوار را داشته باشد تا فضای کمتری را اشغال کند البته این به آن معنی نیست که تمام وسایل قابل آویزان‌کردن را روی دیوارها قرار دهید چرا که این کار آشپزخانه شما را شلوغ نشان خواهد داد بلکه بهتر است تعداد کمی از وسایل را به دیوارها نصب کنید.

از قراردادن وسایل برقی روی کابینت‌ها نیز خودداری کنید. شلوغ شدن سطح کابینت‌ها فضا را از آنچه? هست، کوچک‌تر نشان خواهد داد پس تا جایی که برای شما ممکن است روی تمام کابینت‌ها را خلوت نگه دارید تا به این روش آشپزخانه شما بازتر و بزرگ‌تر به نظر بیاید.