سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

سید حسن نصرالله اضافه کرد: اصرار ترامپ بر اصطلاح تروریسم اسلامی یکی از دلایل دشمنی وی با اسلام است و ترامپ در به کارگیری تروریسم اسلامی تعمد دارد تا اسلام را به صفت تروریسم معرفی کند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: اصرار ترامپ بر اصطلاح تروریسم اسلامی یکی از دلایل دشمنی وی با اسلام است و ترامپ در به کارگیری تروریسم اسلامی تعمد دارد تا اسلام را به صفت تروریسم معرفی کند.

به گزارش رجانیوز به نقل از تلویزیون العالم؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت در شرایطی آمریکا حزب الله را به دخالت داشتن در تجارت مواد مخدر متهم می کند که حزب الله حتی توزیع مواد مخدر را در میان دشمنانش مانند رژیم اسرائیل هم حرام می داند.

 

سید حسن نصر الله که در مراسم یادبود چند شهید و همچنین مراسم گرامیداشت یاد حاج فایز محمود مغنیه، پدر شهید عماد مغنیه، سخن می گفت، تصریح کرد در آغاز چنین مراسمی باید از شهدا و بازماندگان شهدا به احترام یاد کرد. امروزه وقتی هر مقامی در لبنان از امنیت سخن می گوید باید این نکته به ذهن همگان خطور کند که اگر جانفشانی های این شهدا نبود؛ امنیت هم نبود.
 
وقتی امروز در منطقه، در چند کشور و چندین میدان، از شکست بزرگ طرح آمریکایی- صهیونیستی و پیروزی های نظام های سیاسی و مردم منطقه در رویارویی با چالش ها سخن می گوییم باید بدانیم این دستاوردها در درجه اول به فضل الهی است و پس از آن نتیجه جانفشانی شهدا و صبر و تحمل بازماندگان شهدا و نتیجه تلاش و زحمات مبارزان و رزمندگان و نیروهای مقاومت است. اگر امنیتی حاصل شد، سرزمینی آزاد شد، اسیری از بند رها شد، پیروزی هایی حاصل شد یا طرح دشمن ناکام ماند، نام این افراد نباید فراموش شود. 
 
سید حسن نصرالله درباره اوضاع لبنان نیز گفت چند هفته قبل شاهد اتهام هایی از جانب آمریکا بودیم، این اتهام ها البته چیز جدیدی نیست اما می تواند تبعات جدیدی به دنبال داشته باشد. وزارت دادگستری آمریکا کمیته حقیقت یاب تشکیل داد و قرار شد اعضای این کمیته وارد لبنان شوند تا درباره ارتباط حزب الله با قاچاق مواد مخدر تحقیق کنند.
 
در آمریکا اینگونه گفته اند که باراک اوباما (رئیس جمهوری پیشین)، مانع از تحقیق در برخی مسائلی شد که به قاچاق مواد مخدر مرتبط است اما ترامپ در این زمینه مماشات نمی کند در نتیجه کمیته ای تشکیل داده اند. این موضوع تا حدودی به برخی از گروه هایی مرتبط است که در فرانسه فعال هستند، در همین زمینه بازداشت هایی در فرانسه صورت گرفت. در این زمینه به طور قاطع اشاره می کنم که این افتراها و اتهامات ظالمانه است و هیچ دلیل و سندی ندارد ضمن اینکه هیچ مطابقتی با واقعیت هم ندارد.
 
موضع حزب الله در موضوع قاچاق مواد مخدر، از نظر دینی، شرعی و اخلاقی موضع شفافی است. ما تجارت مواد مخدر را حرام و از گناهان کبیره می دانیم، ما خرید و فروش مواد مخدر را حتی در کشورهای دشمن مان هم حرام می دانیم. مثلا حتی نمی پذیریم در اسرائیل و با هدف ضربه زدن به اسرائیل چنین کاری صورت گیرد و این کار را حتی در اسرائیل هم حرام می دانیم در نتیجه آنچه به حزب الله نسبت داده شد بی اساس است. ولی چرا چنین اتهامی مطرح می شود؟ من بارها اشاره کرده ام حزب الله حتی به تجارت های حلال هم مشغول نیست.
 
حزب الله از هر چیزی که نام تجارت یا سرمایه گذاری بر آن بگذارند، دور است. نه اینکه بخواهیم زاهدانه برخورد کنیم و تجارت را کار نامناسبی بدانیم، برعکس تجارت در شرع و فقه کار مستحبی است اما حزب الله به عنوان یک حزب سیاسی و جهادی تصمیم گرفته است به کارهای تجاری روی نیاورد و برای خود دلایلی دارد که امکان تحریم و امکان اثرگذاری این کار بر روی فعالیت تاجران لبنانی می تواند برخی از این دلایل باشد.
 
ما پولی نداریم که بخواهیم در بخش تجارت و سرمایه گذاری به کار ببندیم. پولی که به ما اختصاص می یابد، برای مصارف حزب الله در میدان های مختلف به ویژه در میدان هایی که در آن مشغول هستیم کفایت می کند. ما نه مالی برای تجارت داریم، نه شرکتی داریم ، نه افرادی را داریم که بخواهند در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری کنند. حتی حزب الله پس از پیروزی نهایی در عراق، سوریه و یا مکان های دیگر هم در بخش بازسازی این مناطق حضور نخواهد داشت، زیرا پولی ندارد که بخواهد در جای دیگری سرمایه گذاری کند، حزب الله در هیچ طرح سرمایه گذاری و تجاری نیست. البته ما مانع سرمایه گذاری یا تجارت افراد نمی شویم ممکن است فردی که از نظر فکری به حزب الله نزدیک است وارد این وادی شود و ما مانع او نمی شویم اما فعالیت این فرد بر اساس دیدگاه شخصی اوست و ارتباطی به حزب الله ندارد.
 
حزب الله به عنوان یک حزب، به هیچ فردی چنین ماموریتی نمی دهد. اما موضوع قاچاق مواد مخدر، موضوعی است که جای هیچ بحثی باقی نمی گذارد، این موضوع درچارچوب جنگ روانی علیه ما مطرح شده است، البته این برخورد هم عادی است، وقتی سفارت آمریکا در لبنان سالها قبل پانصد میلیون دلار برای بدنام کردن حزب الله اختصاص داد، اتهام قاچاق مواد مخدر نیز بخشی از همان پروژه برای بدنام کردن حزب الله است.آنها سالهاست تلاش می کنند به جهانیان ثابت کنند حزب الله یک سازمان تروریستی است، اما چرا اتهام دخالت داشتن در قاچاق مواد مخدر مطرح شده است؟ این اتهام غیر منطقی است،
 
حزب الله در سال های گذشته ثابت کرده است یکی از مهم ترین نیروهایی است که با تروریسم و گروه های تروریستی در منطقه مبارزه می کند. کجا دیدید یک گروه تروریستی با تروریست هایی که همه جهان در تروریست بودن آنها تردیدی ندارند؛ مبارزه کند؟ وقتی حزب الله نیروی مهمی در مبارزه با تروریسم است پس وصله تروریست بودن به حزب الله نمی چسبد پس باید از راه دیگری وارد شوند و آن معرفی حزب الله به عنوان یک سازمان مجرم وتبهکار است. از یک سو حزب الله را گروهی تروریستی و از سوی دیگر گروهی تبهکار معرفی می کنند. به این معنی که معتقدند حزب الله در زمینه تجارت مواد مخدر، سرقت خودرو، مزدوری و آدم کشی فعال است.
 
بر این اساس آنها سعی می کنند تا حزب الله را به عنوان یک سازمان تبهکار معرفی کنند. حال هم می خواهند برای تحقیق به لبنان بیایند، من هم به آنها خوشامد می گویم و می خواهم به لبنان بیایند و تحقیقات شان را صورت دهند اما امیدواریم آنهای که در داخل لبنان با اعضای کمیته زیر نظر وزارت دادگستری آمریکا دیدار خواهند داشت واقعیت را بگویند و صادق باشند نه آنکه دروغ بگویند. اگر چه به یقین می دانیم آمریکایی ها در پی حقیقت نیستند بلکه درپی دستاویزی هستند که بتوانند آن را در کنار اتهام های دیگری قرار دهند که علیه حزب الله مطرح می کنند. آنها با این شیوه می خواهند حزب الله را در فهرست گروه های تبهکار قرار دهند و ما این اتهام ها را رد می کنیم. فعالیت های حزب الله مبهم نیست برخلاف ما، شرایط آنها، یعنی آمریکا، سی آی ای (سیا) و سرویس های امنیتی آمریکا مبهم است ، آنها هستند که با توزیع و تبلیغ مواد مخدر، جوامع مختلف را ویران می کنند پس سزاوار است کمیته تحقیق شان درباره فعالیت های خودشان ورود کند.
 
 
 
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود گفت موضوع دوم، مسئله مرز است. مرز جنوب لبنان. سیزده نقطه مرزی مورد مناقشه بین لبنان و دشمن صهیونیستی خود دارد. البته ما عقیده داریم زمین های مورد مناقشه یا سرزمین های لبنانی است و یا فلسطینی و چیزی به نام خاک اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم. خاک طرف مقابل، خاک سرزمین فلسطین است که از سوی صهیونیست ها اشغال شده است. سیزده نقطه مرزی مورد مناقشه وجود دارد.
 
در دوره اخیر، دشمن اسرائیلی به یونیفل ابلاغ کرد و سپس یونیفل به طرف لبنانی گفت که اسرائیل قصد ساخت دیواری در مناطق مورد مناقشه دارد. حکومت لبنان یعنی روسا و طرف های مسئول - یعنی منظورم این است که این موضع کشور لبنان بود و نه تنها موضع دولت لبنان - با هرگونه اقدام اسرائیل در مناطق مورد مناقشه مخالفت و این مسئله را به یونیفل اعلام کرد و یونیفل نیز به نوبه خود این موضوع را به اطلاع اسرائیلی ها رساند و اکنون لبنان در انتظار پاسخ اسرائیلی ها است. البته در روزهای اخیر این مطلب رسانه ای شد و ارتش لبنان اعلام کرد برای مقابله با هر تجاوز یا مشکلی آماده است.
 
من امروز در مراسم پدر شهدای مقاومت و همینطور شهدای القنیطره می خواهم ایستادگی مقاومت لبنان را در کنار نهادها و حکومت لبنان و موضع رسمی این کشور و ارتش لبنان اعلام کنم و به اسرائیلی ها می گویم که باید هشدارهای لبنان را کاملا جدی بگیرید و همه لبنان پشت حکومت و ارتشش برای جلوگیری از هرگونه اقدام دشمن اسرائیلی در مناطق مورد مناقشه می ایستد. مقاومت نیز در این رابطه به طور کامل مسئولیت خود را خواهد پذیرفت و در این باره هیچ شوخی ندارد و به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد، بنابراین نه لبنان و نه هشدارهای لبنان را دست کم نگیرند.
 
دبیرکل حزب الله افزود موضوع سوم، مسئله عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی است. این مسئله ای مورد اختلاف و بحث در کشور است. من می خواهم در جایی مثلا در مجلس نمایندگان یا در هیئت دولت و در کل طرف های مسئول، درباره این موضوع گفتگویی صورت گیرد تا به یک موضع برسد، در اینکه مصداق های عادی سازی روابط با اسرائیل چیست؟ درباره اصل مسئله عادی سازی روابط که موضع رسمی لبنان درباره آن کاملا مشخص است. لبنان به برقرار نکردن روابط با دشمن اسرائیلی پایبند است.
 
لبنان همواره باید پایبندی خود را به این موضوع نشان دهد. این موضوع باید بررسی شود تا به ایجاد مشکلاتی در کشور منجر نشود. به این معنا که مثلا فردا با عنوان اینکه این هنر است و آن توریسم است و غیره، ما موضوعات دینی و فکری را وارد این موضوع سیاسی نمی کنیم. مثلا کارگردانی لبنانی قصد سفر به فلسطین اشغالی را دارد و به سفارت اسرائیل می رود و روادید می گیرد و سپس چندین بار وارد و خارج می شود و در آنجا فیلمبردای می کند، حال می گویند این عادی سازی روابط نیست. خب اگر این عادی سازی روابط نیست، پس عادی سازی روابط چیست؟ من فردی لبنانی هستم پس مرا راهنمایی کنید که عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی چه معنایی دارد؟ بنابراین این موضوع، موضوعی حساس است بویژه اکنون و در این برهه زمانی.
 
سید حسن نصرالله در ادامه گفت حال کسی نیاید و بگوید که سید حسن همانند گذشته برای جنگ و صلح تصمیم گیری می کند. برادران این تصمیم حکومت لبنان است، این تصمیم دولت های لبنان است، پس به تصمیمات خودتان پایبند باشید. به راهبرد و موضع خود پایبند باشید، فقط همین، به حرف خودتان تعهد داشته باشید.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد همواره در گفتگوهای لبنانی، برخی از برادران مان می گویند که لبنان به مصوبات و تصمیمات اتحادیه عرب پایبند است یکی از مصوبات اتحادیه عرب که حتی برخی از کشورهای اتحادیه عرب نیز آن را اجرا نمی کنند و به آن پایبند نیستند، عدم عادی سازی روابط با اسرائیل است. همچنین از دیگر مصوبات اتحادیه عرب این است که دفتری با عنوان دفتر تحریم عربی ایجاد کند و کمیته ای از نمایندگان کشورهای عربی تشکیل شود که لبنان نیز عضوی از آن بود و اکنون نمی دانم که هنوز در آن عضویت دارد یا خیر، در این کمیته می نشستند و بحث و تبادل نظر می کردند. اما این با عادی سازی روابط فرق دارد و هیچ کس این دو موضوع را با هم قاطی نکند. حال این دفتر تحریم عربی چه می کند؟
 
مثلا شرکتی هولندی یا ژاپنی یا چینی یا آمریکایی از اسرائیل حمایت و اسرائیل را تایید می کند، حال در این کمیته، این شرکت را بررسی می کنند و اطلاعاتی از آن بدست می آورند و آن را در فهرست سیاه قرار می دهند و به همه کشورهای عربی ابلاغ می کنند. معمولا چه کشورهایی به آن پایبند بودند؟ لبنان و سوریه. البته ما دیگر کشورهای عربی را نیز دعوت می کنیم که به آن پایبند باشند. شما تصور کنید که کمیته ای عربی که چهارده کشور در آن عضویت دارند تصمیم به تحریم می گیرد، اما تنها سه چهار کشور به آن عمل می کنند. این همان پایبندی و تعهد عربی است، اما حداقل چیزی به اسم کمیته تحریم عربی وجود دارد. حال این کمیته تحریم عربی در گزارشی عنوان کرد کارگردانی آمریکایی که البته یهودی است اما من کاری با دین او ندارم، که نام او استیون اسپیلبرگ است، فیلمی ساخته است با نام «پست»؛ حال تا اینجای کار عادی سازی روابط با اسرائیل وجود ندارد و آنگونه که فهمیدم در آن فیلم درباره ویتنام صحبت می شود، اما مشکل کار، موضوع فیلم نیست، بلکه مسئله، کارگردان آن است.
 
این کارگردان در فهرست سیاه قرار دارد و در مصوبه کمیته تحریم عربی که نماینده لبنان نیز در آن شرکت داشت، باید این کارگردان و تولیداتش تحریم شود. چرا؟ نه بخاطر فلسطین، بلکه بخاطر لبنان. این کارگردان در جنگ دو هزار و شش، حمایت خود را از حمله نظامی اسرائیل به لبنان اعلام کرد. من اکنون مسئولیت را بر دوش رئیس جمهور، رئیس مجلس نمایندگان، نخست وزیر و وزیر کشور و وزیر امور خارجه می گذارم و می خواهم گوش دهند. این مرد در سال 2006میلادی، حمایت خود را از تجاوز اسرائیل به لبنان اعلام کرد.
 
یعنی بیش از دو هزار شهید و هزاران مجروح و دهها هزار خانه مسکونی تخریب شده، سخت ترین جنگ اسرائیل علیه لبنان به مدت سی و سه روز؛ و این مرد از آن جنگ حمایت کرد و با پرداخت یک میلیون دلار از اموال شخصی خود به اسرائیل، به این کشور کمک کرد. حال وقتی فیلم او را در سینماهای لبنان بیاورید و لبنانی ها برای دیدن آن فیلم هزینه کنند، هنگامی که بخواهد سهم درآمد این فیلم به استیون اسپیلبرگ برسد، ممکن است بخشی از آن را به اسرائیل بدهد. حال کمیته تحریم عربی که چهارده کشور عربی در آن حاضر بودند، هنگامی که تصمیم گرفت اسپیلبرگ را تحریم کند، به خاطر لبنان بود، زیرا وی از جنگ اسرائیل علیه لبنان حمایت کرده بود تا کودکان تان را بکشد و خانه هایتان را خراب کند.
 
حال برخی می خواهند تحت عنوان هنر و آزادی و توریسم، بگویند که هیچ مشکلی نیست و فیلمش را در سینماهای لبنان پخش کنید. ما این تصمیم (پخش فیلم اسپیلبرگ) را بر نمی تابیم و می گوییم که این تصمیم نادرستی است. ما نه علیه هنر هستیم و نه سینما و نه تلویزیون و نه اینترنت و نه توریسم، هیچ کس مسائل را قاطی نکند و آنها را ساده نگیرد. در مورد اسرائیل باید موضع لبنانی واحدی وجود داشته باشد در اینکه اسرائیل دشمن است و باید بر اساس مصوبات اتحادیه عرب نیز موارد ذکر شده و شرکتهای حامی اسرائیل را تحریم کرد. تنها به تصمیمات خود پایبند باشید.
 
 
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش گفت نکته دیگر درباره اوضاع داخلی لبنان درباره حادثه انفجاری است که در صیدا رخ داد، با آنکه کمیته ای که در این زمینه وارد تحقیق شد و وابسته به نهاد رسمی کشور است اما پیگیری های ما از افراد نزدیک نشان می دهد، اسرائیل عامل این انفجار بوده است، به این معنی که هدف انفجار یکی از فرماندهان حماس در صیدا بود. حال اگر نهاد رسمی ای که وارد تحقیق شده است در پایان اسرائیل را متهم نکند مشکلی نیست اما اگر برایشان مشخص شد که این اقدام کار اسرائیل بوده است امید می رود مردم، احزاب، گروه ها و دولت لبنان در گام اول با این حادثه به عنوان یک جنایت برخورد کنند و در گام دوم آن را نقض حاکمیت و در گام سوم آن را تجاوز به خاک لبنان بدانند.
 
در چنین شرایطی انفجار صیدا آغازی برای یک مسیر پرخطر است. مدت زمان مدیدی است اسرائیل در لبنان اقدام مستقیمی انجام نداده است اما متاسفانه حال که این اتفاق رخ داد برخی می گویند اتفاق مهمی نبوده است زیرا هدف یک جوان فلسطینی بود و هدف انفجار لبنان نبود. این گونه سخن گفتن اشتباه است،باید بدانیم هر فردی که در خاک لبنان حضور دارد وقتی در این کشور هدف قرار می گیرد هدف قرار دادن او هدف قرار دادن کشور لبنان است. آیا ارتباطی میان این کار با نشست هایی که چند روز قبل کابینه امنیتی اسرائیل داشت، وجود دارد؟
 
نشست هایی پس از آن هم با حضور نتانیاهو برگزار شد و مباحث مهم آن تمرکز بر جبهه جنوبی بود. آیا درست است در برابر اقدام اسرائیل چشم پوشی کرد و در عین حال از امنیت لبنان سخن گفت؟ وقتی لبنان به مکانی برای جولان نهادهای اطلاعاتی اسرائیل تبدیل شود و اسرائیل در خاک لبنان اقدام به ترور و کشتار کند، این موضوع نباید مخفی بماند، مردم لبنان نباید اجازه دهند در این زمینه کوتاهی شود. دولت، نهادهای امنیتی و ارتش هم در این زمینه مسئولند. مقصود من تنها انفجار صیدا نیست بلکه مقصود به صدا در آمدن ناقوس خطر است. انفجاری که در صیدا رخ داد و یکی از فرماندهان حماس را هدف قرار داد در بعد امنیتی برای لبنان و این خود آغازی از یک مرحله خطرناک است و نباید در برابر آن سکوت کرد. فرض را بر این بگیریم که بمبی در حیفا یا نهاریا یا هر جای دیگر فلسطین اشغالی منفجر شود و شواهد اولیه نیز به گونه ای باشد که نشان دهد این انفجار از طرف لبنان بوده است، کابینه اسرائیل چه رفتاری خواهد کرد؟
 
در موضوع صیدا نیز باید همین باشد، اگر دولت به وظایفش در مرزها عمل کند و به اسرائیل هشدار دهد که حاکمیت مناطق مورد اختلاف مرزی را نقض کرده اید ما از دولت حمایت می کنیم، یا در موضوع تعیین مرزهای دریایی لبنان، حزب الله از دولت حمایت می کند، چنین موضوعی به حزب الله به عنوان گروه مقاومت ارتباطی ندارد به همین دلیل حزب الله در آن مداخله نمی کند اما در این مسیر پشتیبان دولت خواهد بود. انفجار صیدا خطری برای امنیت لبنان است و دولت باید به مسئولیتش در این زمینه عمل کند. آخرین نکته در موضوع لبنان اینکه کشور وارد مرحله انتخابات شده است، البته جای بحث درباره این موضوع این جا نیست و در این باره در روزهای آینده در اظهاراتی تلویزیونی سخن خواهم گفت اما این جمله زا اشاره می کنم که براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم در شرایط کنونی کشور کسی خواهان تاخیر زمان برگزاری انتخابات نیست.
 
 
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان افزود درباره انتخابات باید یک جمله بگویم که شرایط در کشور برای اتهام به هیچ طرفی درباره اینکه بخواهد در روند برگزاری انتخابات مانع تراشی کند یا آنرا به تعویق بیندازد اقدام درستی نیست. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم براساس اطلاعات و پیگیری های ما، معتقدیم هیچ طرفی در لبنان از گروه های سیاسی خواهان اخلال در روند برگزاری انتخابات یا تعویق انتخابات نیست. اگر چه ممکن است درباره مسئله ارتباطات یا تفسیر از قانون انتخابات اختلاف نظر داشته باشیم اما جایز نیست که به تبادل اتهامات بپردازیم تا کشور را در این باره دچار تنش و ناآرامی کنیم.
 
من معتقدم همه می خواهند انتخابات در زمان خود برگزار شود و طبیعی است که همه طرف ها تلاش کنند شرایط خود را برای کسب بهترین نتیجه ممکن در انتخابات پارلمانی بهبود ببخشند اما دست کم ما در حزب الله هیچ اطلاعاتی در این باره نداریم و هیچ کسی را متهم نمی کنیم که برای تعویق انتخابات تلاش می کند. علاوه بر این تاکید می کنیم در فضای سیاسی کلی شاید در فضای انتخابات اوضاع به طرف رقابت سیاسی پیش برود اما این مسئله نیز باید حساب شده باشد یعنی در نهایت اکثریت یا اقلیت بر این کشور حکومت نمی کنند. نباید در این کشور هیچ طرفی منزوی شود و این تجربه ای است که در گذشته رخ داد و نتایج منفی به دنبال داشت.
 
سید حسن نصرالله افزود درباره مسائل در منطقه نیز چند جمله ای می گویم. آنچه در روزهای گذشته رخ داد به شکل قاطع همه آن چیزی را که گفته بودیم و دیگران در ابتدای حوادث منطقه می گفتند درباره اهداف آمریکا در منطقه فاش کرد. روز گذشته تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه باقی می مانند. علت اینکه آنها می خواهند در عراق و سوریه بمانند چیست؟ شما زمانی که ائتلاف بین المللی تشکیل دادید و به عراق و سوریه آمدید گفتید تصمیم شما ماندن نیست اما این سخنان‏، نفاق آمریکا را نشان می دهد. شما گفتید برای کمک به نابودی داعش آمده اید. آخرین کسانی که هیچ ارتباطی با نابودی داعش و وارد کردن شکست به داعش نداشت شما بودید یعنی آمریکایی ها. الان می گویند نیروهای آمریکایی و پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه باقی خواهد ماند تا از بازگشت داعش جلوگیری کند.
 
من باید آنچه را در گذشته در سال های قبل گفتیم یادآوری کنم و اینها در آرشیو موجود است و بسیاری نیز در منطقه همین را گفتند که آمریکایی ها داعش را به وجود آوردند تا بهانه بازگشت نظامی خود را به منطقه به وجود بیاورند و به ویژه در عراق. پس از آنکه ملت و دولت عراق و مقاومت قهرمانانه شان، آنها را بیرون کرده بودند و عراقی ها با اینکه به آمریکایی ها پایگاه های نظامی بدهند و به نظامیان آنها مصونیت دیپلماتیک بدهند مخالفت کرده بودند و در آن زمان بود که اوباما تصمیم گرفت از عراق خارج شود. آمریکایی ها چگونه به عراق بازگشتند، آنها به بهانه ای برای بازگشت نیاز داشتند و برای همین داعش را به وجود آوردند تا به عراق بازگردند و امروز به بهانه داعش می خواهند در عراق بمانند و به بهانه داعش به سوریه آمدند و به بهانه داعش می خواهند در سوریه بمانند. با اینکه همه جهان می دانند و به اذعان خود ترامپ، آمریکا بود که داعش را به وجود آورد. امروز می توانم به آمریکایی ها بگویم بیشتر از این افکار عمومی را فریب ندهید و اگر می خواهید داعش بازنگردد شما آن را باز نگردانید داعش باز نمی گردد.
 
شما از همپیمانان خودتان در خلیج فارس و منطقه نخواهید که پول و سلاح بدهند ، داعش باز نمی گردد. شما از کشورهای جهان نخواهید که به تکفیری ها تسهیلات بدهند تا به داعش بپیوندند، داعش بازنمی گردد. جلوگیری از بازگشت داعش به عراق و سوریه به پایگاه های آمریکایی و نیروهای آمریکایی نیاز ندارد. عراقیها خودشان به جلوگیری از بازگشت داعش پایبندند و سوریها خودشان به جلوگیری از بازگشت داعش متعهدند و آنچه وزیر خارجه آمریکا ادعا می کند دروغ ، نفاق و فریبکاری نسبت به ملتهای منطقه و ایجاد بهانه های واهی برای باقی ماندن نیروها و پایگاههای آمریکایی در منطقه است و این هدف واقعی آنها است. امروز روشن و مشخص شده است.
 
طبعا در سوریه دولت سوریه موضع خود را اعلام کرده است و مطمئنا آمریکاییها با سوریها هماهنگ نمی کنند اما در عراق نمی دانم آیا دولت آمریکا با دولت عراق در خصوص باقی ماندن این پایگاهها توافق کرده است یا نه ، ما اطلاعاتی در این خصوص نداریم. یا آمریکاییها تنها به عراق و عراقیها اطلاع داده اند که ما در کشور شما می مانیم یعنی چه بخواهید و چه نخواهید و بدون خواست شما ما می مانیم ، این از وظایف بزرگ و از چالشهای بزرگ برابر دولت و ملت عراق و سران و قدرتهای سیاسی عراق است که آمریکا پایگاههای خود را با شروط خود به عراقیها به بهانه داعش تحمیل کند یا نه. نکته دیگری در این باره، ادامه قدرت طلبی و استکبار و نژاد پرستی آمریکا در دولت ترامپ است و اظهاراتی که از او شنیده ایم. در خصوص اسلام و مسلمانان که حد و مرزی ندارد و در زمان تبلیغات انتخاباتی و پس از پیروزی اش در انتخابات اظهارات زیادی علیه اسلام و مسلمانان داشته است.
 
اصرار ترامپ بر اصطلاح «تروریسم اسلامی» یکی از مهمترین مصادیق و شواهد دشمنی بزرگ او با اسلام است. چیزی به اسم «تروریسم اسلامی» وجود ندارد. یعنی مثلا ما مسلمانان بیاییم بگوییم آنچه آمریکا با شلیک بمب های هسته ای در ژاپن و در هیروشیما و غیر آن انجام داد این «تروریسم مسیحی» است؟ آیا آنچه آمریکا از کشتار و قتل روزانه در بسیاری از مناطق جهان انجام می دهد به این علت که آنها مسیحی هستند بگوییم این تروریسم مسیحی است؟ ما مخالف این هستیم که تروریسم آمریکایی را به تروریسم مسیحی توصیف کنیم. این در شان مسیحیان نیست و ارتباطی به آنها ندارد. اگر گفته شود این تروریسم مسیحی است جنایتی علیه مسیحیان و دین مسیحی است.
 
این تعریف از مسیحیان نیست اما مسیحیان نیز باید این اصطلاح (تروریسم اسلامی) را رد کنند و به شما می گویم که ترامپ از روی عمد تروریسم را اسلامی توصیف می کند. مثلا نمی گوید تروریسم تکفیری. نمی گوید تروریسم وهابی. چرا که آنها گروه خودشان و همپیمانانشان هستند. نمی گوید تروریسم فلانی بلکه می گوید تروریسم اسلامی. او می خواهد با این کار خود به دین اسلام ، نبی اسلام اهانت کند و آنها را به صفت تروریسم توصیف کند. امروز فراتر از آن در مسئله مسلمانان ، و به غیر از مسئله اهانت به یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان در خصوص مسئله قدس و در کنار آنها صدها میلیون مسیحی ، به کشورهای آفریقایی و هائیتی توهین می کند.
 
و تعبیرات نامناسبی که ترامپ علیه این ملتها استفاده می کند. اینها تکمیل قدرت طلبی و بزرگی خواهی و استکبار آمریکایی است که برخی گمان می کنند امروز در جهان، آمریکا حلال مشکلات است و تضمین کننده عدل و عدالت است و ضامن حقوق بشر است درحالی که رئیس جمهور این کشور انسانی نژاد پرست و کینه توز و انسانی مستکبر و متکبر و خود برتر بین بر بشریت و فرزندان آدم به علت رنگ پوست یا زبان یا دین یا منطقه جغرافیایی خود است. همچنین دولت آمریکا به تلاشهای خود برای حل مسئله فلسطین ادامه می دهد و پس از تصمیم قدس ، تصمیم توقف حمایت از آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (انروا) را شاهد هستیم و ترامپ به فشار به کشورهای عربی که مشخص شده است رژیم هایی عربی هستند که به فلسطینیها برای پذیرش طرح هایی که به آنها ارائه می کنند فشار می آورند ، ادامه خواهد داد