سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

نرم‌افزارها و روش‌های مختلفی برای رتوش تصاویر وجود دارد. برخی از این نرم‌افزارها ابزارهایی برای انجام خودکار مراحل رتوش دارند و برخی دیگر همچون فتوشاپ، با در اختیار گذاشتن ابزارهای مختلف، به شما این امکان را می‌دهد تا خودتان باتوجه به سلیقه‌تان رتوش مورد نظرتان را انجام دهید. همچنین نرم‌افزارهای قدرتمند گرافیک همچون فتوشاپ این امکان را نیز به شما می‌دهد تا برای انجام برخی کارهای مشخص که روی بسیاری از تصاویر قابل استفاده است، فرمان‌ها و مراحل انجام کار را به‌صورت اکشن‌های از پیش ضبط شده‌ای ذخیره کرده و در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید تا نیازمند اجرای مجدد این مراحل به‌صورت دستی نباشید.

همان‌طور که می‌دانید کار کردن با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ برای همه آسان نیست و بسیاری از کاربران مبتدی هم قصد دارند تصاویر پرتره‌ای (چهره‌های موجود در تصویر) را که با دوربین دیجیتال شخصی خود تهیه ‌کنند، پیش از چاپ و حتی هنگام ذخیره‌سازی روی هارد‌دیسک کمی رتوش کنند! اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و می‌خواهید یک رتوش حرفه‌ای و بی‌دردسر را به انجام برسانید با نرم‌افزار پیشنهادی این هفته کلیک همراه باشید.

پرتره با یک کلیک

نرم‌افزار قدرتمند + Portrait با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از کامل‌ترین ابزارهای رتوش و داشتن شیوه‌های رتوش از پیش طراحی شده به شما امکان می‌دهد بدون کمترین دانش از چگونگی رتوش تصاویر و بدون نیاز به صرف زمان طولانی، بهترین رتوش را روی تصاویر خود اعمال کنید. این نرم‌افزار مانند بسیاری از نرم‌افزارهای مخصوص این کار، ابزارهای مناسب برای رتوش را در خود جای داده است؛ از شیوه‌های رتوش خودکار از پیش طراحی شده پشتیبانی می‌کند و یک مزیت دیگر آن نیز قابلیت مشخص کردن هریک از نواحی صورت برای رتوش مجزای آن قسمت باتوجه به نوع آن است. به‌عنوان مثال اجرای عملیات رتوش روی لب‌ها، دندان‌ها، ابرو، چشم و... توسط این نرم‌افزار دارای روش‌های مختلفی است که همگی توسط برنامه به‌طور هوشمندانه تشخیص داده شده و روش اختصاصی برای هربخش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رتوش همزمان

یکی از مهم‌ترین موارد قابل توجه در انجام کارهای حرفه‌ای، سرعت انجام آن کار است! به‌نظر شما رتوش تصاویر با استفاده از نرم‌افزاری همچون فتوشاپ به چه ‌مقدار زمان نیاز دارد؟ اگر شما را یک کاربر فوق حرفه‌ای در نظر بگیریم و قادر باشید در کمتر از یک دقیقه تصویر موردنظرتان را فراخوانی کرده، آن را رتوش کنید و نتیجه را روی هارد‌دیسک ذخیره کنید، برای رتوش صد تصویر به صد دقیقه زمان نیازخواهید داشت! نرم‌افزار قدرتمند + Portrait با اهمیت فراوانی که برای زمان قائل است، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا این کار را در مدت یک دقیقه‌ برای کل صد تصویر به‌انجام برسانید. رتوش خودکار تعداد زیادی از تصاویر به‌صورت همزمان، پشتیبانی از فرمت‌های ورودی JPG و TIFF با حداقل اندازه تصویر 480 در 480 پیکسل و حداکثر اندازه 8000 در 8000 پیکسل، ذخیره خودکار تصاویر رتوش شده روی هارد‌دیسک با امکان فیلترکردن تصاویر دارای رتوش نامناسب و پشتیبانی از قابلیت تعیین کیفیت فایل نهایی برای ذخیره‌سازی روی‌هارددیسک در یک مرحله برای همه تصاویر، از جمله امکانات این بخش به‌شمار می‌رود.

رتوش هوشمندانه

برای بسیاری از کاربران مبتدی، رتوش کردن به‌معنای اصلاح رنگ پوست و ازبین بردن لکه‌های موجود روی صورت است؛ در صورتی‌که از نگاه یک کاربر حرفه‌ای، رتوش کردن دارای پیچیدگی‌های بسیاری است و تمامی اجزای صورت اعم از بینی، لب، گوش، چشم، پوست و حتی مو را شامل می‌شود. این نرم‌افزار نیز همچون یک کاربر حرفه‌ای عمل کرده و با استفاده از فناوری‌های منحصربه‌فرد خود قادر است کاملا هوشمندانه تا 20 چهره مختلف را روی عکس‌های شما شناسایی کرده سپس اجزای مختلف در هرچهره را تشخیص داده و روی هربخش با استفاده از ابزارها و روش‌های رتوش مخصوص به آن بخش، عملیات رتوش را به اجرا درآورد.

حذف لکه‌های آشکار روی پوست، اصلاح توازن رنگ، کاهش چین و چروک‌ها از جمله اصلاحاتی است که این نرم‌افزار انجام می‌دهد. همچنین با این نرم‌افزار شما می‌توانید درصورت نیاز به اعمال تغییر درهریک از اجزای صورت نیز بپردازید. این تغییرات می‌تواند برداشتن یا گذاشتن گونه، کوچک‌کردن بینی و... باشد.

ودکار پاسخگوی نیاز شما نیست و آن‌طور که دوست دارید تصاویرتان رتوش نمی‌شود، نگران نباشید؛ چرا که این امکان در اختیار شما قرار گرفته است تا خودتان همه فرمان‌های رتوش از پیش طراحی شده را تغییر داده و مطابق با سلیقه خود از آنها استفاده کنید.

سفارشی کردن فرمان‌های از پیش طراحی شده برای کنترل بیشتر روی اجزای تصویر همچون ترکیب رنگ‌ها، اصلاح مژه‌ها و...، انجام امور مختلفی همچون درشت کردن چشم‌ها و سفید کردن دندان‌ها با ظرافت و دقت بسیار زیاد و ذخیره‌سازی فرمان‌های سفارشی شده برای استفاده به‌صورت خودکار و با یک کلیک از امکانات این بخش به‌شمار می‌رود.

همه برای همه

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره کردیم، این نرم‌افزار شیوه‌های رتوش از پیش طراحی شده‌ای را برای اجزای مختلف صورت در خود جای داده است که می‌توانید به‌طور جداگانه از آنها استفاده کرده یا یکی از آنها را روی مجموعه‌ای از تصاویر موردنظر خود اعمال کنید. از دیگر قابلیت‌هایی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد امکان استفاده از چند شیوه رتوش به‌طور همزمان روی یک یا چند عکس است. به این ترتیب می‌توانید با یک کلیک اجزای مختلف یک عکس را در عملیات رتوش شرکت دهید یا تمامی عکس‌هایتان را در یک مرحله با همه شیوه‌های موردنظر رتوش کنید. نرم‌افزار فوق در نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز اعم از ویندوز اکس‌پی، ویستا، 7 و 8 قابل استفاده است و می‌توانید نسخه رایگان آن را با مراجعه به لینک زیر دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌downloads.arcsoft.com‌/‌downloads‌/ ‌tbyb‌/‌portraitplus_tbyb_all.exe