سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

مصرف نمک را از کودکی کم کنید
 دریافت زیاد سدیم از دوران بچگی و سپس در بزرگسالی باعث پرفشاری خون می‌شود، گفت: سدیم در نمک خوراکی موجود است، اما به چگونگی مصرف آن توجه نمی‌شود، به گونه‌ای که متاسفانه در ایران میزان مصرف نمک دو تا سه برابر استاندارد دنیاست.

دکتر محراب مرزبان  با بیان این‌که پرفشاری خون تنها یک بیماری نیست و نشانه‌ای از وجود بیماری‌های مختلفی است که می‌توان آن را ایجاد کند، افزود: شایع‌ترین نوع پرفشاری خون، نوع ذاتی آن است که معمولا بعد از چهل سالگی تظاهر می‌کند و ژنتیک نقش مهمی در آن دارد. در این نوع از پرفشاری خون معمولا اگر پدر فشار خون بالا داشته باشد، احتمال ابتلای پسر وی نیز بالاست.

این فوق‌تخصص قلب ادامه داد: تنگی شریان کلیه، برخی تومورها، مصرف برخی داروها، بیماری تصلب شرایین، برخی بیماری‌های همراه حاملگی در زنان و برخی بیماری‌های روماتولوژی که مربوط به سیستم ایمنی بدن است نیز می‌تواند باعث پرفشاری خون شود.

مرزبان با تاکید بر این‌که توصیه می‌کنیم مردم از نمک کمتری در غذاهای خود استفاده کنند، گفت: مصرف نمک می‌تواند از دوران کودکی روی جسم انسان اثرگذار باشد. غذاهای پرنمک و تنقلاتی نظیر چیپس یا پفک در دوران بزرگسالی اثر خود را بر جا می‌گذارند.