سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

یکی برای همه، همه برای یکی
دسترسی از راه دور یو‌اس‌بی‌ها
این روزها علاوه بر گسترش استفاده از رایانه، همه چیز به سمت استفاده به‌صورت شبکه پیش می‌رود. به کمک شبکه‌ها نه تنها می‌توان منابع مختلف را میان کاربران بسیاری به اشتراک ‌گذاشت، بلکه می‌توانید با استفاده از شبکه‌های بزرگ‌تر همچون اینترنت، دسترسی به منابع اشتراکی را نیز بدون محدودیت زمانی و مکانی به انجام برسانید.

به‌عنوان مثال با استفاده از قابلیت اشتراک فایل در شبکه، چند کاربر می‌توانند به‌طور همزمان در شبکه درون سازمانی یا درون شرکتی خود از اطلاعات مربوط استفاده کنند.

همچنین در صورتی که ارتباط شما با شبکه اینترنت برقرار باشد، می‌توانید تنظیمات سیستم‌عامل و نرم‌افزارها را طوری تغییر دهید تا براحتی از راه دور و توسط هر رایانه دیگری نیز این اطلاعات قابل دسترسی و استفاده باشد.

یکی از منابعی که این روزها موردنیاز کاربران از راه دور است، چاپگر، حافظه فلش و تجهیزاتی از این قبیل است.

به‌عنوان مثال شما با اشتراک‌گذاری چاپگر و توانایی دسترسی به آن از راه دور می‌توانید هر زمان که تمایل داشته باشید از هرجای دنیا، اطلاعات موردنظرتان را روی چاپگرتان در منزل یا محل کار به چاپ برسانید.

همچنین در صورتی که قصد داشته باشید به حافظه فلش متصل به رایانه‌تان در منزل دسترسی داشته باشید و در یک هتل خارج از کشور باشید، می‌توانید براحتی به مشاهده اطلاعات درون حافظه فلش متصل به رایانه پرداخته و همچون زمانی که فلش به رایانه خودتان متصل است از آن استفاده کنید.

اشتراک درگاه‌ها

نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید تجهیزات خاصی را در شبکه به اشتراک بگذارید. اشتراک‌گذاری اسکنر، چاپگر، درایوهای نوری و.... از جمله امکانات این نرم‌افزارهاست اما نرم‌افزار قدرتمند DAEMON Tools USB یکی از محصولات جدید DAEMON Tools است که شما را قادر می‌سازد درگاه یو‌اس‌بی رایانه را به اشتراک بگذارید.

به‌این ترتیب هر دستگاهی که به این درگاه‌ها متصل شده باشد به اشتراک گذاشته می‌شود و می‌توانید براحتی به استفاده از آنها بپردازید. این نرم‌افزار امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی آنها عبارت است از:

- دسترسی از راه دور به تمامی تجهیزات متصل به درگاه‌های یو‌اس‌بی همچون حافظه‌های فلش، اسپیکرها، دوربین‌ها، چاپگرها و...

ـ اشتراک‌گذاری درگاه‌های یو‌اس‌بی برای رایانه‌های دیگر

ـ اتصال به تجهیزات متصل به درگاه‌های یو‌اس‌بی روی رایانه‌های دیگر به‌واسطه شبکه‌های VPN ، LAN و WAN یا شبکه جهانی اینترنت

ـ استفاده از تجهیزات متصل به درگاه‌های یو‌اس‌بی همچون زمانی که به رایانه خود شما متصل است

ـ پشتیبانی از تمامی تجهیزات یو‌اس‌بی و قابلیت عملکرد در نسخه‌های مختلف 32 و  64 بیت ویندوز از ویندوز اکس‌پی تا ویندوز 8

چنانچه می‌خواهید همچون چاپگر متصل به رایانه خودتان، فایل‌های موردنظرتان برای چاپ را روی چاپگر محل کارتان چاپ کنید یا قصد دارید به منشی شرکت بگویید سندی را در اسکنر قرار دهد و خودتان با تنظیمات و دقت دلخواه به اسکن آن بپردازید یا حتی اگر می‌خواهید دوربین‌های متصل به رایانه‌تان در منزل را توسط نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه دیگری از راه دور کنترل کنید، می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار را با قابلیت استفاده به‌صورت محدود و به مدت 20 روز از لینک زیر دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌www.daemon-tools.cc‌/‌eng‌/‌downloads‌/‌dtusb