سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

سازمان‌هایی که می‌خواهند دسترسی کاربران خود را به کلکسیونی از نرم‌افزارهای گوگل اندروید باز کنند، می‌توانند از طریق حساب Google App خود، فروشگاهی خصوصی بسازند. گوگل کانال خصوصی را در گوگل پلی فعال کرده است و می‌توان شعبات مختلفی از گوگل پلی را کم کم دید.

کانال خصوصی گوگل پلی، برای امور تجاری، تحصیلی یا دولتی قابل استفاده است و این دسته از کاربران می‌توانند کانال خاص خود را برای عرضه نرم‌افزارهای مخصوص ایجاد کنند.

مدیران می‌توانند تعدادی از کاربران را برای انتشار نرم‌افزارها انتخاب کنند. حتی امکان گزینش این که چه کاربر یا چه گروه کاربری می‌تواند این کانال خصوصی را ببیند تا نرم‌افزارها را دانلود کند نیز وجود دارد. تمام قابلیت‌های عادی گوگل پلی از جمله احراز هویت، تشخیص ویروس و بدافزار، پرداخت، بازخورد محصول و کاربر نیز در این شبکه‌ها فعال است.

گوگل این شبکه را به‌شیوه‌ای کاملا مخفیانه فعال کرد و طبق استانداردهای گوگل، حضور چنین شبکه‌ای کاملا عجیب است. البته طی چند ماه گذشته گوگل در تلاش بوده دستگاه‌های اندرویدی را بیشتر برای بخش صنعتی آماده کند و قابلیت‌هایی را در نرم‌افزار گوگل مپ خود قرار داده تا تطابق آن با بخش تجاری بیشتر شود.

در ماه‌های اخیر، پدیده‌هایی مثل BYOD طرفداران زیادی پیدا کرده است. انتظار می‌رود آزادی عمل کاربران در خرید و انتخاب دستگاه‌هایشان، حفره‌هایی را در عرصه مدیریتی ایجاد کند که کانال‌های خصوصی گوگل یکی از راه‌حل‌های آن به‌شمار می‌رود. در این عرصه شبکه‌های خصوصی گوگل با نرم‌افزارهای مدیریتی BYOD در رقابت خواهند بود که در سازمان‌های بزرگ به کار می‌رود.

اپل و مایکروسافت نیز هر دو سرویس‌های مشابهی را برای کاربران خود ارائه می‌کنند و RIM نیز در تبلت‌های Playbook خود چنین قابلیتی را قرار داده است. بنابراین می‌توان گوگل را آخرین عضو این گروه به شمار آورد که وارد این بازی شده است.