سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

نماز


ارکان نماز
شخصی از حضرت علی (علیه السلام) پرسید: بالا بردن دست در تکبیره الاحرام نماز چه معنایی دارد؟ حضرت فرمود: یعنی خدا بزرگ است و یکی است و مانند ندارد و به انگشتان لمس نمی شود. پرسید: گردن کشیدن در رکوع به چه معناست؟ فرمود: یعنی به خدا و روز قیامت ایمان داریم حتی اگر گردنم را بزنند. پرسید: سجده اول برای چیست؟ فرمود: یعنی خدایا ! ما را از زمین خلق کردی و معنی سربرداشتن این است که ما را از زمین موقع قیامت بیرون خواهی کرد. پرسید: گذاشتن پای راست در کف پای چپ در تشهد برای چیست؟ فرمود: یعنی خدایا باطل را نابود کن و حق را به پا دار. پرسید: سلام پیش نماز چه معنایی دارد؟ فرمود: پیشنماز از قول خدا می گوید روز رستاخیز از عذاب ایمن هستید.( قضاوتهای حضرت علی،ص144)

دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ واکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ وقَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین .

خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ‌ ام به سویت از میـان وسیله‌ها اى آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرارکنندگان.