سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

استاد محمود فرشچیان:
هنرمندان مسائل مربوط به عاشورا را به تصویر بکشند/کسانی که امکانات مالی دارند در راه امام حسین(ع) خرج کنند
خبرگزاری شبستان:استاد محمود فرشچیان با تاکید بر اینکه هر کسی که توان مالی دارد در راه امام حسین(ع) فعالیت کند، تصریح کرد: آثار هنرمندان که مربوط به امام حسین(ع) است را خریداری کنید و آنچه که زوال پذیر است را در راه خدا خرج کنید تا نتیجه آن را ببینید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، استاد محمود فرشچیان، هنرمند نگارگر اصفهانی شامگاه گذشته(28 شهریور) در حاشیه آیین گشایش نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان به شور و اشتیاق هنر در میان مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: تمام اساتید با عشق و عالاقه تحسین برانگیز فعالیت انجام داده اند و کمتر جایی در دنیا را می توان یافت که اینچنین اشتیاقی در میان مردم برای هنر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از نقاط دنیا را رفته است اما چنین اشتیاق تحسین بر انگیزی را ندیده است، اظهار داشت: این موج هنردوستی را به همه مردم اصفهان تبریک می گویم و گوارای وجودتان باد.

 

استاد فرشچیان تعریف هنر را همین میزان ذوق مردم به صورت ملموس برای هنر دانست.

 

وی به فرارسیدن ایام محرم اشاره کرد و گفت: هر سرمایه ای که هنرمندان در این مسیر مصرف می کنند مانند گنجی است که برای انسان ذخیره می شود و هنرمندان بایستی مسائل عاشورا و محرم را به تصویر بکشند.

 

این هنرمند نگارگر با تاکید بر اینکه هر کسی که توان مالی دارد باید در راه امام حسین(ع) فعالیت کند، تصریح کرد: آثار هنرمندان که مربوط به امام حسین(ع) است را خریداری کنید و آنچه که زوال پذیر است را در راه خدا خرج کنید تا نتیجه آن را ببینید.