سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

طبق مطالعات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی Nielsen، شبکه‌های اجتماعی وارد دوران بلوغ خود می‌شود. طبق این مطالعات، کاربران بیش از 30 درصد زمان آنلاین بودن خود را از طریق دستگاه‌های همراه در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. این آمار هنگامی که کاربران از رایانه‌های شخصی از اینترنت استفاده می‌کنند، به بیش از 20درصد می‌رسد.

ازدیاد دستگاه‌های موبایل و ساده‌تر شدن اتصال به اینترنت از طریق این دستگاه‌ها باعث رشد مداوم شبکه‌های اجتماعی بوده است. در حالی که رایانه‌ها دستگاه اصلی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سال 2012 به میزان 63 درصد افزایش داشته است.

فیس‌بوک کماکان محبوب‌ترین شبکه‌اجتماعی است. سرویس Pinterest سال گذشته با بیشترین رشد ـ هم از نظر بازدید و هم از نظر کاربرـ مواجه بوده است.

رشد شبکه‌های اجتماعی طی چند سال اخیر بخوبی مشخص است. فیس‌بوک ماه اکتبر اعلام کرد تعداد کاربران فعال این وب‌سایت از مرز یک میلیارد گذشته، این در حالی است که 600 میلیون کاربر از طریق گوشی‌های تلفن همراهشان به این وب‌سایت متصل می‌شوند. توئیتر نیز هر 5‌/‌2 روز، یک میلیارد توئیت منتشر می‌کند.

گوگل‌پلاس که در مقایسه با فیس‌بوک موفق نبوده است، با 400 میلیون کاربر به کار خود ادامه می‌دهد.