سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

حضور اجتماعی زنان باید متناسب با جایگاه زن باشد/ عدم اختلاط دعوای سیاسی با فریضه حج
خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حضور و مشارکت اجتماعی زنان باید متناسب با جایگاه زن باشد و نباید شان و جایگاه آن تخریب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی امروز اصفهان با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به جایگاه زن و دختر در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: زن در اسلام از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است که نباید این جایگاه آن تخریب شود که تخریب ارزش و جایگاه پیامدهای اجتماعی به همراه دارد.

وی افزود: حضور و مشارکت اجتماعی زنان باید متناسب با جایگاه زن باشد و نباید شان و جایگاه آن تخریب شود و اگر مسئولیتی در جامعه می پذیرند باید مسئولیت آن ها متناسب با شان و جایگاه و شخصیت آن ها باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نیاز به حضور زنان در جامعه و پذیرش برخی از شغل ها است، تصریح کرد: جامعه نیازمند حضور زنان در عرصه هایی مانند پزشک زن و معلم و مربی می باشد و باید از حضور آن ها استفاده کرده اما برخی از شغل ها متناسب با ظرفیت و جایگاه زنان نیست و جایگاه آن ها تخریب می شود و به بنیان خانواده آسیب می زند.

وی با بیان اینکه اسلام با نگاهی عادلانه به زن و مردم جایگاه آن ها را تبیین کرده، گفت: زنان جامعه باید خود جایگاه و شانشان را حفظ کنند و در مسیر کار و فعالیت هایی که مایه انحراف و تخریب شخصیت آن ها است نروند و از جایگاه خود حراست کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: زنان و دختران نباید خود را برای افراد نامحرم و حضور در جامعه آرایش کنند زیرا این رفتار مایه تخریب شخصیت و ارزش آن هاست و زنان باید هر کدام به دنبال حفظ جامعه متناسب با ارزش های اسلامی باشند ونقش تربیتی خود را نباید فراموش کنند و نباید وسیله و ابزار در جامعه باشند و همچنین نباید همانند دوران جاهلیت زنان خرید و فروش شوند.

وی با اشاره به برگزاری فریضه حج تمتع از سال جاری گفت: اختلاط دعوای سیاسی با فریضه حج آسیب به همراه دارد و نباید عربستان اختلاف سلیقه های سیاسی را درفریضه حج وارد کند و باید امنیت حجاج ایرانی در ایام حج همانند سایر مسلمانان حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه مردم نسبت به امنیت حج بیان کرد: دولت عربستان متعهد به برقراری امنیت است و نباید نگرانی برای مردم ایجاد شود و باید دولت عربستان نقش خود در تامین امنیت حجاج را به خوبی انجام دهد.

وی همچنین در بخشی از خطبه ها از استقبال مردم در تشیع پیکر شهدا و برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) و دهه صادقیه تشکر کرد و گفت: مردم همچنان روحیه ولایت مدار، عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع) و حراست از ارزش های اسلامی و انقلابی را در خود دارند و با وجود گرمای هوا در مراسم شهادت امام صادق(ع) و تشیع پیکر شهدا شرکت می کنند.

پایان پیام/