سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

عربستان در پی ایجاد ناتوی عربی است/ نظام سلطه از درگیری‌های قومی و مذهبی سود می‌برد

خبرگزاری فارس: عربستان در پی ایجاد ناتوی عربی است/ نظام سلطه از درگیری‌های قومی و مذهبی سود می‌برد

مشاور فرماندهی کل قوا گفت: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی امروز ملتی مقتدر، شکست‌ناپذیر و الگو برای دنیا تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: هفته دفاع مقدس فرصت برای کسانی است که در آن دوران حضور داشتند و برایشان تجدید خاطره‌ است، همچنین برای کسانی که آن دوران را تجربه نکردند فرصتی برای پاسخ‌یابی سوالات است.

وی گفت: هفته دفاع مقدس تبیین درست از آنچه که رخ داد است و همچنین بیانگر دستاوردها و سرمایه‌ای است که در آن مقطع از زمان شکل گرفت و باید به عنوان ارزش بازخوانی شود و به عنوان راهنما و تابلو فراروی مسیرمان باشد. 

سردار دهقان ادامه داد: دفاع همواره وجود دارد و نسل‌های مختلف و جوامع مختلف همواره از خود دفاع کرده‌اند، دفاع یک ضرورت و واجب است و هیچ ملتی اجازه نمی‌دهد استقلال، سرمایه و تاریخش به تاراج برود و حتماً از خود دفاع می‌کند.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ملتی که مورد هجوم قرار می‌گیرد،این حق را دارد که از خود دفاع کند و دفاع امری ذاتی در هر موجود زنده‌ای است.

وی به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی که در ایران رخ داد جنگ حق و باطل بود، مقاومت ملتی مظلوم در مقابل تجاوزی همگانی و در واقع مقاومت جبهه حق در برابر باطل بود.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در ایران انقلابی رخ داد و نظام اسلامی در حال استقرار بود که دشمنان این نظام که با از دست رفتن منافع خود مواجه بودند خواستند از استقلال این کشور ممانعت کنند در حالیکه انقلاب اسلامی برای استقلال ایران رخ داد. انقلاب اسلامی حرف و راه جدیدی را مطرح کرد و آن «نه» گفتن به همه قدرت‌ها و مکاتب غیر دینی بود.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اتهامی که به انقلاب اسلامی ما وارد کردند این بود که انقلاب اسلامی می‌خواهد خود را به تمام جهان صادر کند، امروز هم به دلیل خصومت با انقلاب اسلامی در فضایی منطقی و آرامش (سازمان ملل) سخنانی غیر منطقی از زبان یک سیاستمدار و رئیس جمهور کشوری بزرگ مثل آمریکا مطرح می‌شود در واقع وقتی چنین قدرتی در ذلت، احساس آشفتگی می‌کند اینچنین فریاد سر می‌دهد.

سردار دهقان گفت: ما به دنبال نفی نظام سلطه هستیم و فریاد عدالت‌خواهی، پذیرش حقوق ملت‌ها و دفاع از مستضعف را سر می‌دهیم.

وی گفت: دشمن در همه تحریم‌ها، فشارها و جنگ علیه کشور ما در همه ابعاد تلاش کرد نسبت به براندازی نظام استحاله و تغییر رفتار اقدام کند و با ابزارهایی نظیر تحریم، تهاجم فرهنگی و ترور خواست که به اهداف خود برسد اما نتوانست در حالیکه هرکشور و جامعه دیگری غیر از ایران درگیر چنین مشکلاتی می‌شد قطعاً نمی‌توانست قد علم کند.

وی ادامه داد: اراده ملت، ظرفیت مکتب اسلام و قدرت رهبری در حدی بود که همه آسیب‌ها را تبدیل به نقطه قوت کرد.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن و آمریکا پس از 11 سپتامبر نحوه جنگیدن با مقاومت‌ها را عوض کرد، جنگ‌های نیابتی توسط دولت‌های وابسته به آنها و اشخاص تحت فرامین آنها انجام می‌شود و امروز مشخص است که در عراق، سوریه و یمن چه کسی مشغول مشکل‌آفرینی برای مسلمانان است.

وی گفت: عربستان با افتخار به دنبال بستن پیمان با یهود و تشکیل ناتوی عربی و تشکیل جبهه علیه انقلاب اسلامی است؛ دشمن درگیری‌های قومی و مذهبی و انشقاق عجم و عرب ایجاد می‌کند و اینها همه ابزارهای جنگی دشمن است.

وی تاکید کرد: درس‌های دفاع مقدس باید سرلوحه کار ما باشد و آنها را به نسل‌های بعدی منتقل کرد.

سردار دهقان گفت: ملت و نظام جمهوری اسلامی امروز در دنیا به عنوان ملتی مقتدر، شکست ناپذیر  و الگو تلقی می‌شوند و دنیا پذیرفته تنها کشوری که قادر است در مقابل نظام سلطه مقاومت کند و هزینه آن را بپردازد ایران است.

وزیر سابق دفاع تاکید کرد: فراموش نکنیم که دشمن همیشه دشمن است. باید رفتار دشمن را بی‌اثر کنیم و همچنین دشمن را از انجام عمل خود پشیمان کنیم؛ ما در جنگ تحمیلی پیروز شدیم چون اجازه ندادیم اهداف دشمن محقق شود.

وی افزود: ما در جنگ تحمیلی آب‌دیده شدیم و فهمیدیم نظام ظرفیت مدیریت شدیدترین بحران‌ها را دارد و امروز در کشور ما امنیت و ثبات به صورت مشخص برای همه روشن است.

وی تاکید کرد: جنگ آینه انعکاس همه ظرفیت‌های برجسته یک ملت بود و همچنین جنگ ترجمه همه آیات الهی در وعده پیروزی به مومنان و وعده شکست برای مشرکان و کافران و دشمنان بود.