سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

ترامپ یک چهره نامتعادل است/ مردم آمریکا 4 سال ریاست جمهوری او را تحمل نخواهند کرد

خبرگزاری فارس: ترامپ یک چهره نامتعادل است/ مردم آمریکا 4 سال ریاست جمهوری او را تحمل نخواهند کرد

سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ترامپ از نظر روانی و عقلانی و سیاسی مشکل دارد؛ او بک چهره نامتعادل است. فکر می‌کنم مردم آمریکا 4 سال ریاست جمهوری وی را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب همراه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بدون حمایت خانواده‌ها و خانم‌ها جنگ به پیروزی نمی‌رسید انها در دوختن لباس، به خرج دادن صبر و بردباری ما را حمایت کردند، زنهایی که در آن زمان جنگ خانواده را مدیریت کردند بچه‌ها را هم تربیت کردند و به همسران شان نگفتند که زود برگردید اینها تاثیرات بزرگی است که نمی توان نادیده گرفت. انها هم پدر و مادر بودند و در حقیقت امام را حمایت کردند. من تصورم این است که برای عبور از شرایط فعلی به حضور زنان در صحنه‌های های مختلف را نیاز داریم تا به وضعیت مطلوب برسیم. مخصوصا در ارتباط با صحبت های غیر حقیقی که رییس جمهور امریکا در مورد زنان داشته است، برای حمایت از همبستگی ملی، حضور آنها ثمر بخش است؛ زن‌ها نیمی از جمعیت ما را تشکیل داده‌اند. خصوصا در فضای مجازی که متاسفانه استفاده غیر صحیح از آن می شود و تبدیل به یک مشکل برای خانواده ها شده است اینجا نیز زنان باید نقشی را که در دوران دفاق مقدس داشتند حالا در فرهنگ پایداری و اسلامی ایفا کنند.

وی در ادامه در ارتباط با صحبت‌های ضد ایرانی ترامپ که در رسانه‌ها داشته است، اظهار کرد: متن کامل صحبت‌های ترامپ را مطالعه کردم هم متن انگلیسی آن و هم برگردان فارسی‌اش دیدم، باید بگویم که او صحبت‌های غیر منطقی، عقلانی و حقوقی داشته است. واقعا در مجمع سازمان ملل که جایی است برای ثبات و صلح جهانی، او در ارتباط با نابودی کره شمالی صحبت کرد! او دروغ‌های بزرگ دیگری هم گفت، مانند حمایت ایران از تروریسم! کسی این حرف‌ها را باور نخواهد کرد، چرا که ریشه تروریسم در عراق و سوریه را ایران سوزاند.

مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: کلینتون در صحبت‌هایش اعتراف کرده است که داعش را آن‌ها به وجود آورده‌اند. رایس نیز رسما گفت:"خاورمیانه درد زایمان گرفته است"، معلوم بود که آنها در حال برنامه ریزی برای خاورمیانه بزرگ هستند.

به گفته سردار صفوی، این بچه امریکایی سقط شد و خاورمبانه بزرگ شکل نگرفت. تصورم این است که 350 میلیون جمعیت امریکا سخنان رییس جمهورشان را که شنیدند شرمنده شدند. به نظر من ترامپ از نظر روانی و عقلانی و سیاسی مشکل دارد؛ او بک چهره نامتعادل است. فکر می‌کنم مردم امریکا 4 سال ریاست جمهوری وی را تحمل نخواهند کرد. فرق ترامپ با اوباما در این است که اوباما چون حقوق دان بود حرف راست را نمی گفت اما ترامپ چهره اصلی امریکایی ها است او حرف دلشان را بر علیه ملت ما زده است. تنها از میان 193 کشور فقط نتانیاهو از صحبت های ترامپ تعریف کرد و آن را شجاعانه دانست.

سرلشکر صوفوی ادامه داد: تصورم این است که بعد از شکست داعش امریکا و اسراییل دنبال تنش جدیدی هستند. این تنش را ممکن است در هر جایی مانند شمال و یا جتوب کشوی مانند عراق به وحود بیاورند. ما برای دفاع از خودمان و دشمنان فرا منطقه ای خود باید مجهز باشیم. البته پیش قدم در جنگ نخواهیم بود، اما در دفاع محکم هستیم و نمی خواهیم سالهای 8 سال دفاع مقدس تکرار شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما در صلح و امنیت پایدار نه تنها در خلیج فارس بلکه در عراق و سوریه ما پیش قدم هستیم. به هر جهت قدرت دفاعی یک قدرت عاقلانه است و هر کشوری به فکر دفاع از خودش و مردمش است که جمهوری اسلامی نیز از این قاعده خارج نیست و با رهبری مدبرانه و حکیم مقام معظم رهبری و با انسجام ملی به دنبال دفاع از استقلال و منافع ملی و پیشرفت هستیم. ساخت این نوع موشک ها را که پیش از این اعلام کرده ایم ادامه خواهیم داد چرا که به فکر دفاع از خودمان هستیم. یادمان باشد امریکایی ها امسال 700 میلیارد دلار هزینه جنگ کردند ترامپ در صحبت هایش گفت که ارتش امریکا را بازسازی می کند. چطور آنها به دنبال بودجه 700 میلیارد دلاری هستند ما هم باید به فکر کنیم.

سردار در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا نتوانستیم آنچنان که باید فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس را گسترش دهیم گفت: پاسخ این سوال را اهالی رسانه باید بدهند، فرهنگ سازان باید پاسخ گو باشند به هر حال ما ضعیف عمل کردیم. انشاءالله دولت ما ماهواره ای را بسازد و در اختیار صدا و سیما بگذارد تا رسانه ملی بتواند این فرهنگ دفاع مقدس را اشاعه دهد؛ این بسیار بد است که صحبت های ما، مردم و مقام معظم رهبری آنچنان که باید به گوش جهانیان نمی رسد. امیدواریم که آرام آرام با کمک همین کتاب ها دریچه هایی باز شود. به سازمان های فرهنگی کشور امیدوارم هستم.