سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

ورود فرانسه به بازار گوشت ایران

یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر طی قراردادی با طرف فرانسوی قرار است تا ظرف 3 سال آینده 13 هزار رأس گوسفند مولد برای پرواربندی و تامین گوشت کشور وارد کند.
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس؛ محمدیاسر ترابی از واردات 13 هزار رأس گوسفند مولد از کشور فرانسه به ایران خبر داد و گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و خشک‌سالی‌های اخیر حتی امکان اضافه کردن یک رأس گوسفند برای استفاده از مراتع کشور وجود ندارد و برای همین باید به سمتی برویم که نژادی از گوسفند در دامداری‌ها پرورش یابد که ضریب تبدیل بالایی داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه طبق تجربه و آزمون و خطایی که در سه سال گذشته با طرف فرانسوی داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که برای دستیابی تولید گوشت گوسفندی با قیمت تمام‌شده پایین تا افق 1404 چاره‌ای نداریم جز اینکه نژادی از گوسفند را پرورش دهیم که زایش بالا و ضریب تبدیل بالایی داشته باشد.
 
ترابی مبنی بر اینکه چرا سعی نکردید تا از نژاد بومی کشور استفاده کرده و یا آن را اصلاح کنید، گفت: نژاد بومی ما دو ضعف عمده دارد؛ یکی آنکه زایش آن فصلی است و فقط در یک برهه مشخصی از سال امکان باروری دارد، میزان چندقلو زایی در آن پایین است و افزایش وزن کمی دارد. در حالیکه این نژاد از گوسفند که از فرانسه قرار است وارد بشود، در هر زایمان 2.3 بره به ما می‌دهد و غیرفصلی است یعنی در تمام طول سال امکان زایش دارد و افزایش وزن بالایی دارد.
 
مدیرعامل شرکت سپیدان در پاسخ به این سؤال که چرا فرانسه را برای واردات دام انتخاب کردید، چراکه این کشور بدقولی‌های زیادی در تفاهم‌نامه با طرف ایرانی دارد و کشورهای صاحب‌نامی مانند استرالیا و نیوزیلند را برای این کار انتخاب نکردید، اظهار داشت: از سه سال گذشته یک هزار رأس گوسفند مولد به صورت آزمایشی از فرانسه وارد کردیم؛ چراکه با دام نمی‌توان شوخی کرد و سرمایه را هدر داد. پس از آزمایشاتی که از نمونه‌های مختلف انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این نژاد فرانسوی برای پرواربندی و تولید گوشت قرمز مناسب‌ترین گزینه است.
 
وی به مزیت‌های این نوع گوسفند اشاره کرد و گفت: به‌ازای هر 5 کیلوگرم خوراک در این نژاد یک کیلوگرم وزن زنده تولید می‌کنیم که قیمت آن اکنون در بازار 16 تا 18 هزار تومان است، درصورتی‌که در این نژاد قیمت‌ تمام‌شده ما 10 هزار تومان در هر کیلو محاسبه شده است، مضاف بر اینکه این نژاد روزانه 370 گرم افزایش وزن دارد.
 
ترابی اظهار امیدواری کرد تا در فاز اول طی سه سال آینده به مرور 13 هزار رأس دام وارد کشور شود تا بتوانیم در 4 مزرعه مادر که در زیر مجموعه اقتصادی کوثر در استان‌های مازندران،‌ اردبیل، کرمانشاه و تهران وجود دارد، تعداد مولدها را تا 60 هزار رأس برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت سپیدان افزود: 3 هزار رأس از این گوسفندها با مشارکت طرف فرانسوی و ایران در استان کرمانشاه پرورش و برای صادرات به عراق آماده می‌شود. همچنین 10 هزار رأس گوسفند دیگر در 4 مزرعه مادر تقسیم تا بتوانیم بخشی از گوشت مرکز، شمال و شمال غرب کشور را تأمین کنیم.
 
به گفته ترابی چشم‌انداز این شرکت بر آن است که تا 10 سال آینده نیم میلیون رأس دام مولد داشته باشد که از واردات 30 تا 40 درصد گوشت قرمز گوسفندی کشور جلوگیری می‌کند، مضاف بر آنکه برای بیش از 7 هزار دامپزشک و فارغ‌التحصیل حوزه دامپروری هم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.
 
واردات از فرانسه در حالی انجام می شود که کشورهایی همچون استرالیا،‌برزیل و نیوزلند در تولید گوشت قرمز و نژادهای برتر سرآمد هستند.

داریوش گودرزی کیا نخستین عکاس شهید دوران دفاع مقدس است. این عکاس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی 29 مهر 1363 در عملیات عاشورا، منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.

داریوش گودرزی کیا نخستین عکاس شهید دوران دفاع مقدس است. این عکاس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی 29 مهر 1363 در عملیات عاشورا، منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


گ

0

شهیدی که اعلامیه شهادتش را خود نوشت

شنبه 29 مهر 1396 ساعت 12:40
شهید نادر حمید پیش از شهادت سفارش کرده بود بر روی اعلامیه شهادت، تصویر و جمله‌ای که از خودش بر جای گذاشته بود را منتشر کنند.
به گزارش جهان نیوز به نقل از دفاع پرس، شهید «نادر حمید» با نام جهادی محسن، در دوم مهرماه سال 63 به دنیا آمد.

پس از حمله تکفیری‌ها به سوریه او نیز وارد عرصه نبرد با تکفیری‌ها شد تا آنجا که در جریان عملیات محرم در روز 26 مهرماه سال 94 در منطقه قنیطره سوریه به شهادت رسید.

دخترش ام البنین و پسرش با نام محمدحسین یادگاران این شهید هستند.
شهید نادر حمید در وصیت‌نامه‌ای که از خود بر جای گذاشته، نوشته است: خط ولایت فقیه را بگیرید که نجات در آن است و اگر لایق شهادت شدم و بنا شد تصویری از من منتشر کنید این عکس را منتشر کنید و این جمله را کنار تصویرم بنویسید: یا محسن قد اتاک المسیء و قد امرت المحسن ان یتجاوز عن المسیء انت المحسن و انا المسیء بحق محمد و آل محمد صل علی محمد و آل محمد و تجاوز عن قبیح ما تعلم منی.

(ای خدایی که به بندگان احسان می‌کنی بنده گنهکار به در خانه تو آمده و تو امر کرده‌ای که نیکوکار از گناهکار بگذرد، تو نیکوکاری و من گناهکار، به حق محمد و آل محمد رحمت خود را بر محمد و آل محمد بفرست و از بدی‌هایی که می‌دانی از من سر زده بگذر)
 
*تصویری که شهید حمید سفارش کرده بود بعد از شهادت آن را چاپ کنند

همسر شهید حمید می‌گفت: «هر وقت از منطقه به منزل می‌آمد، بعد از اینکه با من احوال پرسی می‌کرد، با همان لباس خاکی بسیجی به نماز می‌ایستاد.

یک روز به قصد شوخی گفتم: تو مگر چقدر پیش ما هستی که به محض آمدن، نماز می‌خوانی؟ نگاهی کرد و گفت: هر وقت تو را می‌بینم، احساس می‌کنم باید دو رکعت نماز شکر بخوانم.

هیچ وقت روز تولدش و روزهای خاص رو فراموش نمی‌کردم.

پارسال سوریه بودیم.

آنجا یک تقویم در خانه داشتیم؛ اما تاریخش به میلادی بود، حاجی به خاطر مشغله زیاد و دیر آمدن به خانه یادش می رفت که تقویم ایرانی بیاورد.

یادم رفته بود شهریور ماه نزدیک و چند روز دیگر تولدش است.

درست روز تولدش بود؛ ظهر برای نهار آمده بود تا به خانه سری بزند.

سر سفره به شوخی و با خنده گفت: چه خانم بی‌معرفتی دارم، گفتم الان می‌روم خانه، باسلیقه خانه را تزیین کرده و کیک خیلی خوشمزه درست کرده باشد؛ اما مثل اینکه بانک از تو با معرفت‌تر هست، اول صبح با یک پیامک روز تولدم را تبریک گفت.

دخترمان ام البنین که متوجه شد روز تولد پدرش هست پرید بغلش و او را غرق بوسه کرد.

تا انجا که با خنده گفت بابا ولم کن، اشتباه گفتم تولد همسایه بود تولد من فردا هست.

برای یک لحظه شرمنده‌اش شدم. این خاطره و تمام خاطرات شیرینش را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.»

آماری تاسف‌انگیز درباره دختران ایرانی

شنبه 29 مهر 1396 ساعت 14:02
معاون کل وزارت بهداشت با اعلام آماری درباره دختران کشور گفت: در 11 سال اخیر، وزارت بهداشت اجازه صدور یک پروانه فروش فرآورده‌های دخانی را نداد ولی این درحالی است که هم اکنون در برخی اماکن با اینترنت و یا رستوران‌ها، سیستم بیرون بر قلیان درست شده است.
آماری تاسف‌انگیز درباره دختران ایرانی
به گزارش جهان نیوز، ایرج حریرچی با اشاره به اینکه درخصوص مصرف قلیان باید قانون اجرا شود و ما دستبوس دادستان‌هایی که قانون 11 ساله را به اجرا درآورده اند، هستیم، اظهار داشت: ما قانونی داریم که لازم الاجراست و در هیچ قانونی گفته نشده که برای اجرای یک قانون پیش زمینه آماده کنید.
حریرچی در ادامه افزود: تعجب می‌کنم که اصلا چرا اسم اصرار به اجرای قانون گذاشته می‌شود؛ زیرا قانون لازم الاجرا در این زمینه وجود دارد که در آن گفته می‌شود هر نوع تشویق مستقیم و غیرمستقیم یا تحریک افراد به استعمال دخانیات ممنوع است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: همین ‌که بگوییم جوانان چون بیکار هستند، به سمت مصرف قلیان کشیده می‌شوند، خود تشویق مستقیم یا غیرمستقیم مصرف مواد دخانی است که غیر قانونی است.
 
قائم مقام وزارت بهداشت در ادامه افزود: تنباکوی قانونی، خود، هزاران ضرر دارد، باید دید چه چیزی در آن می‌ریزند که قیمتش کاهش پیدا می‌کند و در حال حاضر حتی در بعضی قهوه‌خانه‌های غیرمجاز هم دیده شده که ترکیبات آمفتامین، مواد مخدر و حتی شیشه در تنباکوی قلیان‌ها ریخته می‌شود.
 
حریرچی در پاسخ به این سوال که مسئول نظارت بر اماکنی که قلیان عرضه می‌کنند، کیست؟ گفت: در مکانهایی که از قبل مجوز دارند و تعداد آنها کم هست، خود صنف باید نظارت کند اما باید توجه کرد کسی که هروئین توزیع می‌کند می‌تواند مواد مخدر را هم به تنباکوها اضافه کند که منجر به اعتیاد می‌شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما عنوان کرد: فاجعه است که 5 درصد مردان روزانه قلیان مصرف می‌کنند و متاسفانه کشش دختران نیز به مصرف قلیان افزایش یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه، باید به فکر سلامت جوانان باشیم و قانون نیز باید اجرا شود، گفت: ما دستبوس دادستان هایی که قانون 11 ساله را به اجرا درآورده اند، هستیم.

منبع:تسنیم

دادستان کرج خبر داد

اجرای طرح ممنوعیت عرضه قلیان در استان البرز

خبرگزاری فارس: اجرای طرح ممنوعیت عرضه قلیان در استان البرز

دادستان عمومی و انقلاب کرج از ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان البرز و جمع آوری کامل قلیان ها در سطح این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، رضا شاکرمی دادستان کرج گفت: از این پس در قهوه خانه‌ها، رستوران‌ها و اماکن عمومی در سطح استان البرز قلیان عرضه نمی‌شود و در صورت مشاهده با متخلفان حسب قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: طرح جمع آوری قلیان‌ها و جلوگیری از عرضه آن در سطح استان البرز، با هماهنگی و همکاری مسئولان بهداشت استان، نیروی انتظامی، اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف اجرایی شده است.

شاکرمی تأکید کرد: تعداد 30 واحد گشت و کنترل در طرح جمع آوری قلیان‌ها فعالیت داشتند که فعالیت آنها ادامه خواهد داشت.