سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

علت اختلاف مردم از نظر نعمت‏های ظاهری چیست؟

 

اختلاف مردم از نظر نعمت‏های ظاهری، جهات مختلفی دارد:

1- بعضی از تفاوت‏ها معلول ستم و تجاوز افراد نسبت به حقوق دیگران است.
این اختلاف ها، مورد تائید خداوند نیست و خداوند پیامبران خود را برای جلوگیری از این نوع اختلاف ها ارسال کرده است:

لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدیدَ فیهِ بَأْسٌ شَدیدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ؛[1] ما پیامبرانمان را با دلیلهاى روشن فرستادیم و با آنها کتاب و ترازو را نیز نازل کردیم تا مردم به عدالت عمل کنند. و آهن را که در آن نیرویى سخت و منافعى براى مردم است فرو فرستادیم.
همانطور که در ذیل این آیه روشن است باید این نوع تفاوت را از بین برد که در بعضی موارد تنها چاره آن، سرکوب کردن متجاوز و زیاده خواه است. و در آیه این مساله با بیان نزول آهن مورد اشاره قرار گرفته است.
و دور نمای نظام هستی نیز بر چیده شدن این گونه تفاوت هاست:
وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ؛[2] و ما در زبور- پس از تورات- نوشته‏ایم که این زمین را بندگان صالح من به میراث خواهند برد.

2- برخی موارد معلول کار و تلاش خود انسان ها است. که این تفاوت ها...

ادامه مطلب در لینک زیر:

http://www.soalcity.ir/node/53



به نام خالق هستی
عده‌ای ذوالقرنین رو به حضرت علی علیه‌السلام نسبت دادند.
روایت موثقی هست از حضرت رسول (صل‌الله‌و‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) که می فرمایند:
ذوالقرنین حجت خدا بر زمین بود کسی که قومش را به سمت خوبی ها هدایت می کرد، اما قومش ضربتی بر سرش زدند و او قومش را به دلیل اینکارش ترک کرد و غیبت کرد و بعد از مدتی برگشت و باز ضربتی بر سر او وارد کردند؛ در میان امت من کسی است که اینگونه با او رفتار میکنند.
در این مبحث هرگار میخواستند از ذوالقرنین رو نام ببرن از واژه ذی‌القرنین (در حالت مفعولی) استفاده می کردن.
علامه مجلسی (رحمة‌الله‌علیه) نقل می کنند: حضرت (رسول صل‌الله‌و‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) خطاب به حضرت علی (علیه‌السلام )میفرمایند: ای علی تو صاحب حوض منی، ساقی حوض کوثری، ذوالقرنین امت منی. و این نسبت دادن ذوالقرنین به حضرت علی علیه‌السلام یک کدی است که درآینده از اون برداشت خواهیم کرد.
ملاصدرا نقل می کند : حضرت (رسول صل‌الله‌و‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) خطاب به حضرت علی (علیه‌السلام) می فرمایند: ای علی تو ذوالقرنین امت من هستی.
مرحوم شیخ مفید در کتاب آمالی آورده که حضرت رسول (صل‌الله‌و‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) خطاب به حضرت علی (علیه‌السلام) می فرمایند: ای علی برای تو در بهشت گنجی است و همانا تو ذوالقرنین بهشتی.
علت اینکه اومدن گفتند که حضرت علی (علیه‌السلام) ذوالقرنین بوده اینکه دو ضربت بر سرمبارکشون وارد ساختند و اینکه پدر حسنین شباب اهل جنة بوده و بعضی ها هم علتش رو این دانستند که چون حضرت علی (علیه‌السلام) دو سوی بهشت رو در دست داره و قسیم اتش و بهشت هست این لقب رو به ایشون دادند.
ابن‌ابی‌الحدید در شرح نهج البلاغه اورده است که حضرت رسول (صل‌الله‌و‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) می فرمایند: مردم من شما را توصیه می کنم بر دوست داشتن ذوالقرنین و برادرم و پسر عمویم.
یه سری شباهت هایی بین ذوالقرنین و حضرت علی (علیه‌السلام) هست که غیر قابل انکاره، درسته باقی کاندیداها هم یه شباهت هایی داشتند ولی در اخر رد می شد اما اینجا شباهت هایی هست که متاسفانه بهش توجه نشده اما خیلی کدوار هست و خیلی سربسته و مبهمه و در اینده معلوم خواهد شد.
مرحوم شیخ صدوق در عیون اخبارالرضا نقل میکند که امام رضا علیه‌السلام از جانب جد بزرگوارش نقل می فرمایند: برای هر امتی صدیق و فاروقی است و صدیق و فاروق این امت علی ابن ابی طالب است او کشتی و باب نجات این امت است او یوشع و شمعون و ذوالقرنین است.
ابو عبدالله محمد ابن موسی خوارزمی در مناقب خود از قول امیرالمومنین علی علیه‌السلام اینگونه تعریف میکند: او قومش را به سمت خداوند دعوت کرد اما قومش بر سر او ضربت زدند و این در بین امت اسلام نیز مشهود است و در ادامه خوارزمی نیز به بین جریان ضربت خوردن حضرت علی در جنگ احزاب و مسجد کوفه به دست ان ملاعین می پردازد.
علی ابن عیسی اربلی درباره امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) این چنین اورده است: پیشوای مومنان، فرمانروای دین مسلمانان، مانند هارون برگزیده جان پیامبر وبرادر او، پدرآن دو سبط حسن و حسین، تقسیم کننده بهشت ودوزخ، صدق اکبر، پدر دو گل خوشبو، ذوالقرنین، راهنما، فاروق، ولی و وصی است.
می بینید این لقب ذوالقرنین رو به اهل‌بیت دادند این خیلی عجیبه حضرت رسول (صل‌الله‌و‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) می فرمایند: ای علی تو در بهشت گنجی داری و تو ذوالقرنین امتی و شیعه تو به حزب الله معروف اند.
امالی شیخ صدوق اینو میاره ترجمه کمری صفحه 562 نکته مهم پیروانت حزب الله عزوجل هستند اینو داشته باشید ازش استفاده خواهم کرد.
علامه مجلسی باز در بهار اوره: در حدیث مشهور است که او علی رو القرنین این امت است و در آن وجوبی است او در دو دوره زیست (منظور قبل و بعد اسلام است) ودوم انکه آن حضرت بنده محب موید و به اذن او پیشوای مردم بود در حالیکه پیامبر نبود و سوم اینکه مانند ذوالقرنین به دو طرف سرش ضربه خورد و چهارم اینکه دارای دو قدرت بزرگ در دنیا و دین است و پنجم اینکه آن حضرت مردم را در دو دوره به دین دعوت کرد و به سرش ضربت زدند وخداوند برایش مشرق ومغرب را افرید و او را حاکم برا آن خواهد کرد و برای او بهشت و جهنم را افرید و او را صاحب آن کرد پیامبر به حضرت علی (علیه‌السلام) گفت ذوالقرنین با توجه به اینکه در جای دیگه پرسیدن که چرا میگویید ذوالقرنین حضرت پاسخ دادن که چون دوبار رجعت میکنند و تنها کسی که در تاریخ دوبار رجعت کرد ذوالقرنین بود وبحث رجعت بعد از صاحب الزمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌شریف وجود داره و بعد از ان رجعت ائمه که ما مگیم و (عَجِل فَرَجَهم) و یا (ان رجعتکم الحق)؛ اخرین کسی که در دنیا زندگی خواهد کرد حضرت علی (علیه‌السلام) خواهد بود.
دوستان توجه داشته باشید حضرت‌علی ‌(علیه‌السلام) به هیچ وجه نمی تواند ذوالقرنین تاریخی باشه به هیچ وجه..!!
علت آوردن این بحث رو بعد متوجه خواهید شد.

با تشکر از مدیر اصلی شبکه وزین فیس نما جناب آقای علیرضا قاسم پور که ما را در نشر این هفته نامه یاری کردند.

پایان قسمت پنجم

http://facenama.com/ImamUsDearMahdi
http://wayal-ahed.mihanblog.com