سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

مصرف نمک را از کودکی کم کنید
 دریافت زیاد سدیم از دوران بچگی و سپس در بزرگسالی باعث پرفشاری خون می‌شود، گفت: سدیم در نمک خوراکی موجود است، اما به چگونگی مصرف آن توجه نمی‌شود، به گونه‌ای که متاسفانه در ایران میزان مصرف نمک دو تا سه برابر استاندارد دنیاست.

دکتر محراب مرزبان  با بیان این‌که پرفشاری خون تنها یک بیماری نیست و نشانه‌ای از وجود بیماری‌های مختلفی است که می‌توان آن را ایجاد کند، افزود: شایع‌ترین نوع پرفشاری خون، نوع ذاتی آن است که معمولا بعد از چهل سالگی تظاهر می‌کند و ژنتیک نقش مهمی در آن دارد. در این نوع از پرفشاری خون معمولا اگر پدر فشار خون بالا داشته باشد، احتمال ابتلای پسر وی نیز بالاست.

این فوق‌تخصص قلب ادامه داد: تنگی شریان کلیه، برخی تومورها، مصرف برخی داروها، بیماری تصلب شرایین، برخی بیماری‌های همراه حاملگی در زنان و برخی بیماری‌های روماتولوژی که مربوط به سیستم ایمنی بدن است نیز می‌تواند باعث پرفشاری خون شود.

مرزبان با تاکید بر این‌که توصیه می‌کنیم مردم از نمک کمتری در غذاهای خود استفاده کنند، گفت: مصرف نمک می‌تواند از دوران کودکی روی جسم انسان اثرگذار باشد. غذاهای پرنمک و تنقلاتی نظیر چیپس یا پفک در دوران بزرگسالی اثر خود را بر جا می‌گذارند.


اتفاقات مهم سال 2012
 ابتدای سال 2012، کسی انتظار نداشت در این سال، رقیب جدی‌ای برای غول‌های بی‌رقیب اپل، آیفون و آیپد ببیند یا این‌که مدیریت یک شرکت بزرگ به یک زن برسد و اتفاقات جالب و حتی عجیب دیگری که در این سال رخ داد و کسی انتظارش را نداشت.

اما این اتفاقات سال 2012 روی داده است. در این نوشتار به برخی افراد، شرکت‌ها و محصولات اشاره می‌کنیم که در این سال در اوج بودند و تلاش‌هایشان به ثمر نشست. با ما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی اس3

یک گجت جذاب، تلفن هوشمند و لمسی که قبل از ارائه‌اش غوغایی به پا کرد و آوازه‌اش بین مردم و حتی متخصصان صنعتی پیچید.

سرانجام هنگامی که این تلفن هوشمند جدید وارد بازار شد، فروش فوق‌العاده‌ای داشت؛ زیرا افراد زیادی دوست داشتند این تلفن جذاب را در دستانشان لمس کنند. بازار این گوشی تا چند ماه همچنان پر رونق بود.

گلکسی اس3 بسرعت به رقیبی جدی برای آیفون تبدیل شد، هم در فروش، هم در شهرت و هم در استقبال.

اگر چه سامسونگ در دعوایی که با اپل داشت، دادگاه حکمی به نفعش نداد؛ اما این شرکت چیز بزرگ‌تری به دست آورد: محبوبیت عمومی.

یاهوی خانم مایر

ماریسا مایر (Marissa Mayer) دانش آموخته دانشگاه استنفورد و فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی این دانشگاه با درجه ممتاز است. او جزو 20 کارمند اول گوگل و اولین مهندس زن این شرکت نیز بوده است.

وی یکی از سرمایه‌های حیاتی این غول جستجو بود و پلکان ترقی را در این شرکت طی کرد.

مایر در طول دوره خدمت خود معرفی بیش از صد ویژگی و محصول جدید را در کارنامه دارد؛ محصولاتی که بسیاری از ما دوستشان داریم.

جولای 2012 مایر به عنوان رییس و مدیرعامل یاهو معرفی شد. اکنون این شرکت به فکر گسترش برقراری ارتباط افتاده است.

مایر در سپتامبر صاحب فرزند شد و این موضوع باعث شد تا برخی افراد که نگاه خوبی به مدیریت یک زن نداشتند برای موفقیت او شانس کمی قائل باشند. اما او به آنها نشان داد اشتباه می‌کنند و توانایی خود را هم به عنوان یک مدیرعامل زن و هم به عنوان یک مدیر خانه به اثبات رساند.

رقبای آیپد

تا چندی پیش اگر قصد خرید یک تبلت داشتید، برای انتخاب نیاز بود به این سوال پاسخ دهید «آیا یک آیپد 32 گیگابایتی می‌خواهید یا 64 گیگی؟ با وای ـ فای یا با 3G؟»

اکنون، بازار تبلت‌ها بشدت دگرگون شده است. کیندل فایر آمازون ـ که بسیاری از مشکلات فایر اصلی را ندارد ـ و نکسوس7 گوگل نشان می‌دهد که یک تبلت اندرویدی واقعی می‌تواند تجربه‌ای ناب را با هزینه 200 دلار ارائه کند.

مینی آیپد

تولید مینی آیپد به دلایل متعدد یک موفقیت است، که مهم‌ترینش قیمت آن است: 329 دلار.

آیپد مینی به‌طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از نسخه‌های بزرگ‌تر تبلت اپل است. اما علاوه بر این، مینی بسیاری از قابلیت‌های آیپد اصلی را دارد و این چیزی است که موجب برتری مینی شده است.

به جای کم کردن قابلیت‌های آیپد مینی برای کم کردن قیمت آن، اپل بسته‌ای از ویژگی‌ها را به این آیپد کوچک بخشیده است.

 

IP نسخه 6

استانداردها و پروتکل‌های اینترنت به تنهایی برای بسیاری از مردم هیجان انگیز یا حتی جالب نیست. اما این پروتکل‌ها و استانداردها مهم‌اند ـ بخصوصIPv6 (نسخه6 پروتکل اینترنت) که نسخه به‌روز‌رسانی شده IPv4 است.

IPv6 جانشین IPv4 است که در قوانین و مقررات اینترنت بسیار قدیمی است و حدود 40 سال پیش ساخته شده است. IPv4 یک طرح آدرس‌دهی است که برای واگذاری آدرس‌هایIP به دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل است استفاده می‌شود و این آدرس به‌سرعت در حال اجراست.

IPv4 تقریبا دارای 4 میلیارد و 300 میلیون آدرس است که شامل تمام رایانه‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌ها و تلویزیون‌های هوشمند و هر آنچه امروزه می‌تواند به اینترنت متصل شود، می‌شود. بنابراین براحتی می‌توان فهمید چرا این نسخه جدید در حال اجراست.

زیرا IPv6 به هر دستگاهی اجازه می‌دهد آدرس IP خود را داشته باشد (نه یک آدرس اختصاص داده شده به یک روتر). تری نگوین (Tri Nguyen)، نماینده‌ای از زایکسل (ZYXEL) می‌گوید: «تمام دستگاه‌ها در شبکه‌های عمومی در دسترس خواهد بود و به افراد امکان مدیریت بیشتری را مثلا برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها، بازی‌های آنلاین و برنامه‌های کاربردی دیگر، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده روی روترشان می‌دهد.»

ویندوز هشت

شاید اکنون برای داوری کردن درباره ویندوز 8 ، آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت زود باشد.

اگرچه گذر زمان به ما می‌گوید کاربران درباره این نسخه جدید ویندوز چه حسی دارند، اما آنچه اکنون می‌توان گفت آفرین است؛ آفرین به مایکروسافت برای این واقعیت که ویندوز8 یک ویندوز7 با روکش جدید نیست.

در عوض، ویندوز8 یک تصور جدید از سیستم عامل است، چیزی که ثابت می‌کند مایکروسافت در انزوا نیست. روشی که ما برای استفاده از رایانه و برقراری ارتباط با دستگاه‌هایمان به کار می‌بریم، روش سیالی است که دائم در حال تغییر است و بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار جهان این موضوع را خوب فهمیده و ابتکار جدید خود را نیز بر این اساس تولید کرده است.

تبلت سرفیس مایکروسافت

صحبت درباره مایکروسافت و نوآوری است و باید علاوه بر نوآوری این غول نرم‌افزاری در تولید سیستم عامل ویندوز8 به ابتکار این شرکت در زمینه سخت‌افزاری هم اشاره کنیم.

بازار تبلت‌ها هیچ‌گاه به اندازه امسال پر رونق نبوده و همان‌طور که پیشتر گفتیم، مایکروسافت به این نکته پی برده است که برای زنده ماندن نیاز به نوآوری دارد.

این نوآوری طراحی تبلت سرفیس بود. سرفیس توانایی‌های قابل توجهی دارد. برای مثال از آنجا که این تبلت دارای پایه نگهدارنده است به کاربرانش اجازه می‌دهد از سرفیس مانند یک لپ‌تاپ استفاده کنند. کاور لمسی آن که هم محافظ تبلت است و هم یک صفحه کلید، نوآوری‌ای واقعی است برای تولید آنچه کاربران نیاز دارند.


اتصال بی‌سیم رایانه به سخت‌افزارهای یو اس بی
انتقال داده آسان با یو اس‌بی ‌بی‌سیم
اگرچه استاندارد یو اس بی بی‌سیم WUSB یا (Wireless USB) تقریبا همزمان با تصویب و عمومیت یافتن استاندارد USB3.0 انتشار یافت، اما موفق نشد محبوبیتی مشابه آن را کسب کند و ما هنوز هیچ قطعه یا وسیله رایانه‌ای را که از قابلیت پشتیبانی روی بورد (onboard) از این استاندارد انتقال داده برخوردار باشد، مشاهده نکرده‌ایم. کیت بی‌سیم داده کیو ویو (Q-Wave) یکی از اولین سخت‌افزارهای جنبی خارجی است که دارای چنین قابلیتی است که برای آشنایی شما، به تحلیل و بررسی آن خواهیم پرداخت.

ساختار و نحوه عملکرد

این وسیله از یک جفت آداپتور کوچک و قابل حمل تشکیل شده که هر کدام، تقریبا به اندازه دانگل‌های (dongle) وای فای یو اس بی استاندارد هستند. WUSB از بسیاری جهات عملکردی شبیه آداپتورهای USB بلوتوث و وای فای داشته و گیرنده و فرستنده‌های رادیویی کوچکی درون آن وظیفه ارسال و دریافت داده را بر عهده دارند. طریقه نصب آن هم به این صورت است که یک آداپتور را به رایانه و دیگری را به هر وسیله USB که می‌خواهید به روش بی‌سیم با آن ارتباط برقرار کنید، متصل می‌کنید.

مزایا

این سیستم با تمام وسائل استاندارد USB، از جمله چاپگرها، اسکنرها و دیسک‌های سخت خارجی به بخوبی ارتباط برقرار کرده و کار می‌کند. درایور نرم‌افزاری لازم برای هر یک از سیستم‌عامل‌های Mac OS X و ویندوز نیز از پیش تدارک دیده شده است. هنگامی که نرم‌افزار آن را نصب می‌کنید، سیستم آن را براحتی به صورت پلاگ اندپلی شناخته و دیگر احتیاجی به هیچ پیکربندی اضافی ندارد. همچنین در صورتی که در برقراری یک WUSB پایدار به مشکلی بر بخورید، گزینه‌هایی برای تغییر کانالی که آداپتورها به کار می‌برند نیز در اختیار شماست. برد زیاد دسترسی بی‌سیم USB این کیت سخت‌افزاری حیرت‌انگیز است. ابتدای کار برای برقراری اتصال اولیه، دو بخش کیت باید در فاصله یکی دو متری یکدیگر قرار می‌گرفتند، اما به محض این که ارتباط آنها برقرار شد، حتی با وجود یک دیواره پارتیشن نیز تا فاصله 10 متری قادر به دریافت سیگنال و برخورداری از ارتباط USB بی‌سیم بین دو بخش کیت و دستگاه‌های وصل شده به آنها بودیم.

البته درب موجود بین 2 طرف این دیوار کاملا باز بود. در فاصله یک متری به سرعت انتقال داده 6/27 مگابیت بر ثانیه دست یافتیم که این سرعت انتقال داده در فاصله 10 متری به 4/8 مگابیت بر ثانیه تقلیل یافت.

شرط ایجاد یک اتصال خوب و مطلوب انتقال داده بین 2 آداپتور این کیت برقراری یک خط دید مستقیم بین آنهاست که در محیط خلوت آزمایشگاه امری ساده بود، اما فراهم ساختن آن در اتاق پذیرایی و یک دفتر کار خانگی، چندان آسان به نظر نمی‌رسد. معمولا در یک حالت پایه‌ای مطلوب، سرعت انتقال داده برای انجام وظایف یک چاپگر به صورت بی‌سیم کافی است.

معایب

با کمال تاسف استفاده از یک سیستم بی‌سیم اینچنینی، شما را به طور کامل بی‌نیاز از اتصال کابل و سیم نخواهد کرد، چون درحالی که دانگل آن را به درگاه USB رایانه خود متصل می‌کنید، مجبور به فراهم کردن منبع برق اضافی برای دانگل دیگر بوسیله آداپتور برق نیز هستید. این امر به آن معناست که شما نیاز به یک پریز برق در مجاورت دستگاهی که می‌خواهید USB آن را به حالت بی‌سیم تبدیل کنید، دارید که گاهی این کار دردسرهایی را هم برایتان به وجود می‌آورد.

جمع‌‌بندی

ایده ساخت کیت انتقال داده کیو ویو بسیار جالب است، اما برای بسیاری از کاربران، مانند همه کیت‌های وفق دهنده USB بی‌سیم دیگر، به منزله یک افزونه نه چندان ضروری به شمار می‌آید، چرا که حتی بسیاری از چاپگرهای ارزان‌قیمت و دستگاه‌های همه کاره MFP نیز اغلب مجهز به وای فای درون ساخت هستند و همچنین بسیاری از مسیریاب‌ها قادرند فضاهای ذخیره داده‌ای چون دیسک‌های سخت خارجی را روی شبکه محلی شما به اشتراک بگذارند. این کیت در صورتی که شما هنوز سخت‌افزارهای USB قدیمی را به کار می‌برید، بسیار سودمند است، اما تعداد معدودی از کاربران هم هستند که نیاز و علاقه زیادی به استفاده از وسایل USB به صورت بی‌سیم دارند، آنقدر که صرف مبلغی معادل 52 یورو و دردسر اتصالات با سیم به یک پریز برق در مجاورت دستگاه را براحتی متقبل خواهند شد، اما مسلما بیشتر کاربران تمایلی به اجرای چنین روش پر هزینه‌ای برای انتقال داده را ندارند و می‌خواهند از اتصالات USB کابلی استفاده کنند. با این حال اگر شما به پیاده‌سازی روش اتصال بی‌سیم یعنی WUSB نیاز دارید، حتما آن را در محیط یک اتاق خلوت انجام دهید.

منابع:

http://computershopper.com

http://engadget.com


یکی برای همه، همه برای یکی
دسترسی از راه دور یو‌اس‌بی‌ها
این روزها علاوه بر گسترش استفاده از رایانه، همه چیز به سمت استفاده به‌صورت شبکه پیش می‌رود. به کمک شبکه‌ها نه تنها می‌توان منابع مختلف را میان کاربران بسیاری به اشتراک ‌گذاشت، بلکه می‌توانید با استفاده از شبکه‌های بزرگ‌تر همچون اینترنت، دسترسی به منابع اشتراکی را نیز بدون محدودیت زمانی و مکانی به انجام برسانید.

به‌عنوان مثال با استفاده از قابلیت اشتراک فایل در شبکه، چند کاربر می‌توانند به‌طور همزمان در شبکه درون سازمانی یا درون شرکتی خود از اطلاعات مربوط استفاده کنند.

همچنین در صورتی که ارتباط شما با شبکه اینترنت برقرار باشد، می‌توانید تنظیمات سیستم‌عامل و نرم‌افزارها را طوری تغییر دهید تا براحتی از راه دور و توسط هر رایانه دیگری نیز این اطلاعات قابل دسترسی و استفاده باشد.

یکی از منابعی که این روزها موردنیاز کاربران از راه دور است، چاپگر، حافظه فلش و تجهیزاتی از این قبیل است.

به‌عنوان مثال شما با اشتراک‌گذاری چاپگر و توانایی دسترسی به آن از راه دور می‌توانید هر زمان که تمایل داشته باشید از هرجای دنیا، اطلاعات موردنظرتان را روی چاپگرتان در منزل یا محل کار به چاپ برسانید.

همچنین در صورتی که قصد داشته باشید به حافظه فلش متصل به رایانه‌تان در منزل دسترسی داشته باشید و در یک هتل خارج از کشور باشید، می‌توانید براحتی به مشاهده اطلاعات درون حافظه فلش متصل به رایانه پرداخته و همچون زمانی که فلش به رایانه خودتان متصل است از آن استفاده کنید.

اشتراک درگاه‌ها

نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید تجهیزات خاصی را در شبکه به اشتراک بگذارید. اشتراک‌گذاری اسکنر، چاپگر، درایوهای نوری و.... از جمله امکانات این نرم‌افزارهاست اما نرم‌افزار قدرتمند DAEMON Tools USB یکی از محصولات جدید DAEMON Tools است که شما را قادر می‌سازد درگاه یو‌اس‌بی رایانه را به اشتراک بگذارید.

به‌این ترتیب هر دستگاهی که به این درگاه‌ها متصل شده باشد به اشتراک گذاشته می‌شود و می‌توانید براحتی به استفاده از آنها بپردازید. این نرم‌افزار امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی آنها عبارت است از:

- دسترسی از راه دور به تمامی تجهیزات متصل به درگاه‌های یو‌اس‌بی همچون حافظه‌های فلش، اسپیکرها، دوربین‌ها، چاپگرها و...

ـ اشتراک‌گذاری درگاه‌های یو‌اس‌بی برای رایانه‌های دیگر

ـ اتصال به تجهیزات متصل به درگاه‌های یو‌اس‌بی روی رایانه‌های دیگر به‌واسطه شبکه‌های VPN ، LAN و WAN یا شبکه جهانی اینترنت

ـ استفاده از تجهیزات متصل به درگاه‌های یو‌اس‌بی همچون زمانی که به رایانه خود شما متصل است

ـ پشتیبانی از تمامی تجهیزات یو‌اس‌بی و قابلیت عملکرد در نسخه‌های مختلف 32 و  64 بیت ویندوز از ویندوز اکس‌پی تا ویندوز 8

چنانچه می‌خواهید همچون چاپگر متصل به رایانه خودتان، فایل‌های موردنظرتان برای چاپ را روی چاپگر محل کارتان چاپ کنید یا قصد دارید به منشی شرکت بگویید سندی را در اسکنر قرار دهد و خودتان با تنظیمات و دقت دلخواه به اسکن آن بپردازید یا حتی اگر می‌خواهید دوربین‌های متصل به رایانه‌تان در منزل را توسط نرم‌افزارهای نصب شده روی رایانه دیگری از راه دور کنترل کنید، می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار را با قابلیت استفاده به‌صورت محدود و به مدت 20 روز از لینک زیر دانلود کنید:

http:‌/‌‌/‌www.daemon-tools.cc‌/‌eng‌/‌downloads‌/‌dtusb

 


برنامه‌هایی برای کارایی بهتر گوشی‌ها
برنامه‌های متنوعی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مدنظر خود را طراحی و روی گوشی‌شان نصب کنند. تعداد زیادی از این برنامه‌ها را می‌توانید از طریق جستجوگر‌های مختلف طراحی کرده تا در مرحله بعدی استفاده‌های لازم را از آنها داشته باشید.

 تعداد زیادی از این برنامه‌ها آنچنان که باید به داشتن تخصص برنامه‌نویسی نیاز نداشته، بلکه براحتی و با داشتن کمی تبحر در چنین زمینه‌ای می‌توانید بسادگی برنامه‌های مورد علاقه‌تان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسازید.

برنامه‌هایی که در اینجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت در رده یکی از برترین برنامه‌هایی است که برنامه نویسان مختلف با آنها کار کرده و علاقه زیادی به استفاده مجدد از آنها دارند.

Buzztouch

شما می‌توانید چنین قابلیتی را در اینترنت پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید با کمک این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل اندروید یا اپل‌تان برنامه‌ای دلخواه‌ طراحی کنید.

در ضمن با کمک این برنامه می‌توانید خیلی سریع کد‌های برنامه مورد نظر را دانلود کنید. این عمل به شما اجازه می‌دهد به منبع اطلاعاتی برنامه Buzztouch متصل شده و برنامه دلخواهتان را طراحی کنید.

حتی می‌توانید تمام ارتباطات برنامه طراحی شده‌تان را با Buzztouch قطع کرده تا از این طریق کنترل کامل برنامه طراحی شده‌تان را در دست گیرید.

از دیگر مزایای کار با چنین برنامه‌ای پایین بودن هزینه‌های مربوط به طراحی و نگهداری از آن است، چرا که نیازی نیست مبلغی به صورت ماهانه به منظور عضویت در این سایت پرداخت کنید.

Telerik Icenium

این، اولین برنامه‌ای است که به منظور طراحی از طریق سیستم‌های فوق پیشرفته ابری در اختیار کاربران قرار گرفته است، با وجود این همانند نرم‌افزار Buzztouch شما می‌توانید با کمک آن برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و اپل به طراحی برنامه مورد علاقه‌تان بپردازید بنابراین شما می‌توانید روی هر رایانه یا گجت دیگری که علاقه دارید برنامه مورد نظرتان را طراحی کرده و دست آخر آن را روی گوشی‌تان به همراه داشته باشید.

از دیگر مزایای این برنامه می‌توان به کم‌حجم‌بودن اپلیکیشن‌های طراحی شده توسط این برنامه اشاره کرد، چرا که با طراحی در چنین نرم‌افزاری تنها حدود چند مگابایت از فضای گوشی‌تان اشغال خواهد شد نه بیشتر.

علاوه بر موارد گفته شده می‌توان بسادگی کار با این برنامه و پیشرفت سریع کارهای مورد علاقه‌تان در آن اشاره کرد.

Socialize AppMakr

شما با این برنامه‌ می‌توانید به هر زبانی که علاقه داشتید برنامه دلخواهتان را طراحی کنید. شعار اصلی این برنامه‌ها آسان و سریع‌تر‌کردن محیط‌ها به منظور طراحی برنامه‌های مختلف است.

به همین منظور بیشتر تمرکز این نرم‌افزار روی طراحی اپلیکیشن بنا شده و به نوع کدنویسی توجه چندانی نمی‌شود.

خیلی از کاربران بر این باورند که این اپلیکیشن جزو یکی از اولین برنامه‌هایی بود که به بازار آمد و اساس کار با محیط DIY را برای تمام کاربران فراهم کرد، به همین دلیل استفاده از چنین برنامه‌ای از آنچه تصور می‌کنید بسیار آسان‌تر است.

علاوه بر موارد گفته شده، با استفاده از این برنامه می‌توانید به محل تبادل نظر عمومی که این کمپانی در نظر گرفته، رفته و در آن از دیگر کاربران نیز کمک بگیرید.

در حقیقت چنین محیط‌هایی می‌تواند بسیار موثر واقع شده و به شما کمک کند تا بتوانید اشکالات‌تان را برطرف کنید. اگر هم نتوانستید، می‌توانید از کارکنان این کمپانی مشورت بگیرید.

تنها مشکل موجود در این برنامه مدت زمان زیادی است که باید صرف به‌روز‌رسانی برنامه طراحی شده‌تان کنید؛ زیرا در حدود چند هفته یا چند ماه طول می‌کشد تا بتوانید کارهای مورد علاقه‌تان را روی این اپلیکیشن انجام دهید.

RunRev LiveCode

به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید برای یک‌بار هم که شده برنامه مورد علاقه‌تان را برای موبایل، وب و رایانه‌‌های معمولی برنامه‌نویسی کنید. این برنامه دارای زبانی مخصوص است که می‌توانید با کمک آن برنامه مورد علاقه‌تان را طراحی کنید.

بر اساس ادعای کمپانی سازنده این برنامه، این اپلیکیشن بسیار متفاوت‌تر از دیگر اپلیکیشن‌های موجود در بازار است؛ زیرا شما می‌توانید برنامه‌ای را طراحی کنید که بر چند پلتفرم می‌تواند کار کند. علاوه بر این، شما از برنامه‌ای بسیار پایدار برخوردار هستید. 


منبع:www.infoworld.com