سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

وی.پی.ان و پروکسی در روسیه ممنوع شد

شنبه 31 تیر 1396 ساعت 07:14
دومای روسیه قانون ممنوعیت استفاده از وی.پی.ان و پروکسی را تصویب کرد.
وی.پی.ان و پروکسی در روسیه ممنوع شد
به گزارش جهان نیوز؛ مجلس دوما در روسیه قانون ممنوعیت استفاده از وی.پی.ان و پروکسی را تصویب کرد که در صورت نادیده گرفتن، جریمه های نقدی برای متخلفان پیش بینی شده است.
هدف این قانون تامین امنیت فضای مجازی در روسیه اعلام شده که پس از انجام اصلاحاتی امروز (جمعه) اعلام شد، رای لازم را برای تصویب کسب کرده است.
این مصوبه پس از این مرحله باید از تائید شورای فدراسیون (مجلس سنا) بگذرد و سپس با امضا و ابلاغ رئیس جمهوری روسیه اجرایی می شود.
روزنامه کامرسانت در بخش اخبار آنلاین خود نوشت: مطابق قانون، سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه موظف است پس از آغاز اجرای آن، تدابیر ممنوعیت استفاده از وی.پی.ان و پروکسی توسط موسسات ارائه خدمات اینترنتی را تدوین عملیاتی کند.
این قانون برای پیشگیری از پیامدهای زیانبار استفاده از راههای شکستن سامانه فیلترینگ تصویب شده است.
جریمه نقدی مطابق این قانون برای افراد متخلف پیش بینی شده 5 هزار روبل (80 دلار) برای شهروندان عادی و 50 هزار روبل (800 دلار) برای مقام های دولتی و شخصیت های حقوقی (صاحبان و مدیران شرکت ها) اعلام شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

حضور اجتماعی زنان باید متناسب با جایگاه زن باشد/ عدم اختلاط دعوای سیاسی با فریضه حج
خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حضور و مشارکت اجتماعی زنان باید متناسب با جایگاه زن باشد و نباید شان و جایگاه آن تخریب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی امروز اصفهان با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به جایگاه زن و دختر در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: زن در اسلام از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است که نباید این جایگاه آن تخریب شود که تخریب ارزش و جایگاه پیامدهای اجتماعی به همراه دارد.

وی افزود: حضور و مشارکت اجتماعی زنان باید متناسب با جایگاه زن باشد و نباید شان و جایگاه آن تخریب شود و اگر مسئولیتی در جامعه می پذیرند باید مسئولیت آن ها متناسب با شان و جایگاه و شخصیت آن ها باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه نیاز به حضور زنان در جامعه و پذیرش برخی از شغل ها است، تصریح کرد: جامعه نیازمند حضور زنان در عرصه هایی مانند پزشک زن و معلم و مربی می باشد و باید از حضور آن ها استفاده کرده اما برخی از شغل ها متناسب با ظرفیت و جایگاه زنان نیست و جایگاه آن ها تخریب می شود و به بنیان خانواده آسیب می زند.

وی با بیان اینکه اسلام با نگاهی عادلانه به زن و مردم جایگاه آن ها را تبیین کرده، گفت: زنان جامعه باید خود جایگاه و شانشان را حفظ کنند و در مسیر کار و فعالیت هایی که مایه انحراف و تخریب شخصیت آن ها است نروند و از جایگاه خود حراست کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: زنان و دختران نباید خود را برای افراد نامحرم و حضور در جامعه آرایش کنند زیرا این رفتار مایه تخریب شخصیت و ارزش آن هاست و زنان باید هر کدام به دنبال حفظ جامعه متناسب با ارزش های اسلامی باشند ونقش تربیتی خود را نباید فراموش کنند و نباید وسیله و ابزار در جامعه باشند و همچنین نباید همانند دوران جاهلیت زنان خرید و فروش شوند.

وی با اشاره به برگزاری فریضه حج تمتع از سال جاری گفت: اختلاط دعوای سیاسی با فریضه حج آسیب به همراه دارد و نباید عربستان اختلاف سلیقه های سیاسی را درفریضه حج وارد کند و باید امنیت حجاج ایرانی در ایام حج همانند سایر مسلمانان حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه مردم نسبت به امنیت حج بیان کرد: دولت عربستان متعهد به برقراری امنیت است و نباید نگرانی برای مردم ایجاد شود و باید دولت عربستان نقش خود در تامین امنیت حجاج را به خوبی انجام دهد.

وی همچنین در بخشی از خطبه ها از استقبال مردم در تشیع پیکر شهدا و برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) و دهه صادقیه تشکر کرد و گفت: مردم همچنان روحیه ولایت مدار، عشق به خاندان عصمت و طهارت(ع) و حراست از ارزش های اسلامی و انقلابی را در خود دارند و با وجود گرمای هوا در مراسم شهادت امام صادق(ع) و تشیع پیکر شهدا شرکت می کنند.

پایان پیام/


 

چرا حجاب اجباری است؟

محمدسعید احدیان
دوشنبه 26 تیر 1396 ساعت 16:17
رعایت پوششی که محیط جامعه را آلوده نکند، الزامی است چرا که به حق سعادت دیگران و حق داشتن خانواده ای گرم و سرشار از عشق و محبت لطمه جدی می زند و در این میان بیشترین آسیب را خانم ها می بینند.
جهان نیوز - محمدسعید احدیان: همزمان با روزهای حجاب و عفاف، زیاد سوال می شود که چرا حجاب اجباری است؟ آیا با اجباری کردن حجاب می توان مردم را با حجاب کرد؟ آیا این همه که حجاب اجباری بوده مردم با حجاب شده اند؟

پاسخ های زیادی به  سوال دلیل اجباری بودن حجاب داده شده است که در بسیاری از آن ها می توان نکاتی را برای خدشه پیدا کرد اما موضوعی که باعث شده است من شخصا از اجباری بودن حجاب حمایت کنم به منطقی بر می گردد با محوریت «حقوق دیگران»که حتی در لیبرالیسم  هم به آن تاکید شده است.  

حقوق انسان ها در فرهنگ غربی بر این پایه استوار است که «انسان ها آزاد هستند مگر این  که  به حقوق فردی دیگر لطمه بزنند». ما هم در توضیح اجباری بودن حجاب بر همین منطق تاکید می کنیم  فقط فرقی که وجود دارد در تعریف «حقوق دیگران» است.

در فرهنگ «دنیا محور» و «فردگرا»ی غربی حقوق دیگرانی که نباید به آن لطمه بخورد آزادی و «منافع» افراد دیگر جامعه است اما در فرهنگ اسلامی، دنیا محوری جای خود را به «آخرت اندیشی» و فردگرایی جای خود را به «خانواده محوری» می دهد. برای انسان مومن تلاش برای رفاه و آرامش در دنیا موضوعیت جدی دارد  اما هدف اصلی از چند ده سال زندگی  در دنیا، ساختن زندگی با طول زمان بی نهایت  در جهان پس از مرگ است به گونه ای که آن زندگی  پر از لذت های متنوع و همراه با  نعمات غیرقابل شمارش،  غیرقابل تصور و غیرقابل مقایسه با لذت های دنیا باشد. همچنین در فرهنگ اسلامی فردگرایی نمی تواند آرامش فردی و بلوغ اجتماعی پایدار ایجاد کند پس حفظ کیان خانواده به عنوان محل آرامش وسکینه فردی و  سلول اصلی  جامعه ساز از مهم ترین ارکان جامعه اسلامی و البته ایرانی است.

بر این اساس در تعریف «حقوق دیگران» در فرهنگ اسلامی به جای منافع «سعادت» می نشیند و حفظ خانواده نیز هدفی راهبردی محسوب می شود. خلاصه این می شود که در نگاه اسلامی انسان ها در زندگی اجتماعی آزادند مگر این که به آزادی یا سعادت دیگران لطمه بزنند، همچنین با هر اقدامی که باعث تضعیف ارکان خانواده شود باید مقابله کرد.  

حال با این وصف بی حجابی(منظور  نوعی از پوشش هنجارشکنانه با هدف تبرج و خودنمایی است )  یا هر اقدامی که باعث شود سعادت انسانی دیگر از جامعه به خطر بیفتد یا کانون خانواده  تضعیف شود، ممنوع است چرا که آزادی نباید «حقوق دیگران» را سلب کند .

پس همان طور که حکومت به عنوان مثال وظیفه دارد اجازه ندهد مواد غذایی آلوده در جامعه توزیع شود چون سلامت دیگران لطمه می خورد، وظیفه دارد اجازه ندهد، فضای عمومی جامعه  آلوده شود چون سعادت دیگران لطمه می خورد. انسان ها اگر می خواهند به سعادت نرسند آزادند (لا اکراه فی الدین) اما اجازه ندارند مانع سعادت دیگران شوند. وقتی فردی به صورتی هنجارشکنانه با آرایشی غلیظ و برای خودنمایی به گونه ای خود را در سطح عمومی جامعه عرضه می کند که «دیده شود» به ویژه هنگامی که این افراد به تعداد قابل توجهی در جامعه تبدیل می شوند،  «ندیدن» توسط دیگران یا ناممکن یا خیلی سخت می شود و حق وجود زمینه برای رسیدن به سعادت از دیگران سلب می شود.

 البته برخی معتقدند که  به جای ممنوعیت در پوشش ، مردان خود را از «دیدن» منع کنند اما این افراد اگر منصفانه  رفتار خود(اگر مرد هستند) یا نزدیکان شان(اگر زن هستند) را محور قضاوت قرار دهند، اذعان خواهند کرد که در فضایی که بخش قابل توجهی از افراد با پوشش و آرایشی  تحریک کننده، وجود دارند و شما به دلایل کاری، تحصیلی، نیازهای اطلاعاتی، خرید و فروش و... مجبور به ارتباط گرفتن هستید، نمی توانید «نبینید». یک نفر و دو نفر را شاید بتوان اما  در محیطی پر از  هنجار شکنی و خودنمایی، افراد چشم شان را چقدر باید ببندند، یا سرشان را چه میزان به زیر بیندازند؟

ضمن آن که تاثیرگذاری محیط و همچنین قدرت کشش های غریزی در برابر رفتارهای عقلانی نیز نباید نادیده گرفته شود و مهم ترین راه برای دور ماندن از خطرهای موجود در محیط، سالم سازی محیط است چون چه بخواهیم چه نخواهیم محیط بر ما تاثیر می گذارد به ویژه اگر غریزه یا لذت نیز در همان جهت محیط باشد.

  به عنوان مثال آیا منطقی است که والدین به فرزندان شان اجازه معاشرت با دوست ناباب را بدهند  با این توضیح که خودش باید مراقب باشد؟ یا چند درصد از والدین حتی غیر مذهبی اما خانواده دوست، اجازه ارتباط طولانی فرزندشان با جنس مخالف را می  دهند با این توضیح که خودش می تواند مراقب باشد ؟ به صفحه حوادث روزنامه ها مراجعه کنید تا مشخص شود قریب به اتفاق افرادی که کارشان به جاهای باریک کشیده شده است در شروع فکر کرده اند می توانند، در ارتباط با جنس مخالف، رفتاری عقلانی داشته باشند و خود را کنترل کنند.

درباب تاثیرگذاری بی حجابی بر کانون خانواده نیز حرف و استدلال زیاد است و ما فقط همین قدر تاکید کنیم، مردانی که در محیط بیرونی با انواع خانم هایی معاشرت می کنند که  برای جذاب کردن  صورت هایشان مدت ها وقت و پول صرف آرایش کرده اند و با پوششی تحریک کننده و هزینه هایی زیاد، اندام هایشان را به جلوه در آورده اند، چگونه از همسرشان احساس رضایت کنند درحالی که وی به دلیل ضرورت های مالی و انجام وظایف خانه داری(اگر شاغل باشد که شرایط بدتر می شود) نه فرصت می کند، نه شرایط محیطی منزل اجازه می دهد و نه  می تواند معادل آن همه تنوع افراد، خود را زیبا کند. تازه هنگامی که خانم های بیرونی زیباتر هم هستند، خطر تضعیف خانواده بسیار بیشتر می شود. 

در طرف دیگر خانمی که برای محیط عمومی با جدیتی خاص خود را زیبا می کند اما چنین سرمایه گذاری را در محیط خانواده انجام نمی دهد، طبیعی است که پاسخ خیلی بهتری به نیاز «زیبا دیده شدن»، از مردان جامعه می گیرد تا همسرش، به ویژه اگر مرد به دلیل جذابیت های بیشتر محیط بیرونی پاسخ مناسبی به نیاز «دیده شدن» همسرش ندهد در نتیجه بی حجابی و بدپوششی در جامعه باعث بروز ظلمی مضاعف به خانم ها می شود که هم از یک طرف اسباب لذت بخشی مردان می شود و از طرف دیگر توجه و محبت همسران شان را از آن ها می گیرد.

در مجموع  در پاسخ به سوال چرا حجاب اجباری است؟ می توان به صورت خلاصه گفت: رعایت پوششی که محیط  جامعه را آلوده نکند، الزامی است چرا که به حق سعادت دیگران و حق داشتن خانواده ای گرم و سرشار از عشق و محبت  لطمه جدی می زند و در این میان بیشترین آسیب را خانم ها می بینند.       
 
پی نوشت: درباره تفاوت و چگونگی مواجهه با «بی حجابی» هنجارشکنانه و همراه با خودنمایی و «بدحجابی» خارج از حدود شرعی ولی با تاثیرات عرفی اندک در آلوده کردن فضای اجتماعی باید در مجالی دیگر صحبت کرد.
منبع:روزنامه خراسان

برای حالت خروج آمریکا از برجام آماده هستیم

شنبه 31 تیر 1396 ساعت 07:21
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه‌ای روز جمعه با فرانس‌24 تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را ناقض توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواند.
برای حالت خروج آمریکا از برجام آماده هستیم

به گزارش جهان نیوز؛ «کمال خرازی»، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در مصاحبه‌ای روز جمعه با فرانس‌24 تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را ناقض توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواند.

وی گفت: «تحریم‌های جدید آمریکا علیه شخصیت‌ها و سازمان‌های ایرانی مخالف با توافق دانسته می‌شود. علاوه بر آن، اعمال فشار بر بانک‌ها برای عدم همکاری با ایران، مورد دیگر نقض توافق هسته‌ای است. تمامی این اقدامات آمریکا ناقض توافق هستند.»
مقام ایرانی با بیان اینکه «علی‌رغم اینها آمریکا هنوز ادعا می‌کند که به توافق پایبند است» گفت: «ما برای حالتی که آمریکا از توافق خارج شود، آماده هستیم.»
آقای خرازی در پاسخ به این سوال که آیا مباحثات در پارلمان ایران برای افزایش بودجه بخش موشکی بخشی از اقدامات تلافی‌جویانه تهران است گفت: «ساخت موشک حق ما برای مقاصد دفاعی است.»
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در پاسخ به سوالی از مجری برنامه مبنی بر درخواست مقام‌های آمریکایی از سران شرکت‌های اروپایی برای عدم تجارت با ایران گفت: «این اقدامی است که خلاف متن توافق هسته‌ای است، زیرا طبق بندهای 26 و 29 امضاکنندگان برجام بایستی حسن نیت (در اجرای توافق) و اجرای مناسب توافق را ضمانت کنند.»
خرازی تأکید کرد اقدام ایالات متحده خلاف متن برجام است. 
وی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که خط قرمز ایران درباره برجام چیست، گفت: «خط قرمز ما زمانی است که آنها از توافق خارج شوند که وضعیت کاملاً جدیدی پدید می‌آورد.»
دیپلمات ارشد ایران در ادامه به موضوع تصمیم دولت آمریکا برای متوقف کردن برنامه مخفیانه سیا برای تسلیح و آموزش معارضان مسلح سوریه پرداخت و گفت: «آنها (آمریکایی‌ها) به گروه‌های تروریستی کمک‌های زیادی کرده‌اند. طبق چیزی که خانم کلینتون گفته آنها به ایجاد داعش هم کمک کرده‌اند.»
آقای خرازی اضافه کرد: «بنابراین اقدام آنها برای متوقف کردن ارسال سلاح و اطلاعات برای این گروه‌های تروریستی نشان می‌دهد که دولت سوریه در بیرون راندن گروه‌های تروریستی به مناطق دیگر موفق بوده است و اکنون زمان آن است که همه به این بیندیشند که چگونه می‌توان به صلح دست یافت.»
او تأکید کرد: «بدین ترتیب، آنها مجبور شده‌اند حمایت خود از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند.»
آقای خرازی از موضع اخیر «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه پاریس دیگر کناره‌گیری «بشار اسد» از ریاست‌جمهوری سوریه را پیش‌شرط حل بحران این کشور جنگ‌زده نمی‌داند، تمجید کرد.
وی گفت: «ما موضع رئیس‌جمهور ماکرون را تحسین می‌کنیم. این نشان می‌دهد که ایشان واقع‌بین است و ما مطمئنا آماده همکاری با دولت فرانسه برای ارتقا‌ صلح و امنیت هستیم.» 
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران درباره راهکار ایران در قبال اقدام اخیر کویت برای کاهش روابط دیپلماتیک با ایران گفت: «ما طرفدار گفت‌وگو هستیم.»
آقای خرازی ضمن تأیید این موضوع که عربستان سعودی کویت را به این اقدام تحریک کرده خاطرنشان کرد: «عربستان سعودی، مرتکب اشتباهات زیادی شده است: در یمن، در بحرین، در عراق، در سوریه، اما ما هنوز طرفدار گفت‌وگو هستیم.»
وی اضافه کرد: «ما معتقدیم که تنها از طریق گفت‌وگوهای صادقانه است که موضوعات منطقه‌ای را می‌توان حل کرد.»