سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

هــَرجــٌمعـــہ کــــہ شُد بیــا کــہ مــا بیــداریمــ
ایــ?? جمعــہ فَقَط نَــیــا عَروســے داریمــ
از جــورِ زمانــہ مــا شِــکایــَت داریـمــ
اَندازه کــوه و صَــخره حاجــت داریمــ
مـا مــُشکِلما?? گِرانــے و بــے کاریســت
آقـــا بــہ نــَبــود?? ِتــو عادت داریمـ
صــَد موعظــہ کــ?? ولــے ز تسلیمـــ نــــَگو
از خُمس و زَکــات و ضــرب و تقسیمـــ نـــَگو
آقـــا تـــو بــیــا فــقــط با یک شـــرط
ازآنچــہ کــہ ما دوست نداریمــ نـــَگو..
index.jpg
حاضریم این هفته جمعه از صبح تا شب به خاطر امام زمان (عج) اصلا گناه نکنیم؟؟؟!!!

حقیقت دنیا


 
توصیه به ساده زیستی
آتش جنگ به سردی گرایید و مسلمانان به استراحت پرداختند. رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نشسته بود که گروهی از مسلمانان نزد پیامبر آمدند. پیامبر در سیمایشان نگریست و فرمود : ایمان شما به چه پایه ای رسیده است؟ گفتند: ایمان ما بدان جا رسیده است که در مقابل روزها استقامت می کنیم و آن گاه که آسایش، روزی مان شود، شکر به جای می آوریم و هر آنچه پروردگار بر ما مقدر سازد، می پذیریم.
پیامبر با شنیدن سخنان آنان، خوشحال شد و در وصفشان فرمود: اینان بردباران و دانایی هستند که به خاطر این رفتارشان به پیامبران الهی شباهت یافته اند. سپس به آنها رو کرد و فرمود:اگر اینگونه هستید که می گویید پس از این باید به خاطر داشته باشید هرگز خانه ای را که درآن سکونت نمی کنید نسازید  ومالی را که نیازی به آن ندارید، نیندوزید. شما زندگی ساده برای خود مهیا کنید و همواره از خدایی که همگی به سوی او باز می گردیم بترسید و پرهیزگار باشید.(اصول کافی ج2،ص48)

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان :

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین



به نام خداوند بخشنده مهربان
خدایا در این روز مرا به کارهاى شایسته و اعمال نیک راهنمایی فرما و در آن، حاجت‌ها و آرزوهایم را برآور اى آن که نیاز به تفسیر و سؤال ندارد اى دانا به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است درود فرست بر محمد و خاندان پاک او


دوری از دوست بد


ابوهاشم جعفری یکی از شیعیان برجسته امام هادی علیه السلام است. روزی امام از روی اعتراض به او فرمود: چرا با عبدالرحمن بن یعقوب همنشینی می کنی؟ ابوهاشم عرض کرد: او از بستگان من است . امام فرمود: عقیده او درباره صفات خداوند باطل است و اندیشه های نادرستی را در سر می پروراند. حال خود دانی! یا با او همنشین باش و ما را ترک کن و یا با ما همنشین باش و او را ترک کن.
ابوهاشم عرض کرد: او هر عقیده ای دارد برای خودش است. من که عقیده درستی دارم و عقیده باطل او آسیبی به عقیده درست من نمی ساند.امام فرمود: آیا نمی ترسی از اینکه عذابی به سویش نازل شود و تو را نیز به خاطر نزدیک بودن و همنشینی با او فرا گیرد؟
یارب ز کرم فروغ ایمانم ده             توفبق به همراهی نیکانم ده
از صحبت اشرار جهان دورم کن           مأوا زکرم به باغ جانانم ده

دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان :
اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافقةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِک الى دارِ القَرارِبالهِیّتَک یا إلَهَ‌العالَمین»

«خداوندا مرا در این روز در همراهی و کمک به خوبان و نیکان توفیق ده و از همنشینی و همراهی بدان دورم ساز و به مهر و رحمتت به سرای آرامش که همان بهشت موعود است، در آورم بحق خداوندیت ای معبود جهانیان».