سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

فضل پروردگار



بخشش الهی
حضرت رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: مردی را داخل جهنم می کنند و در آنجا هزارسال عذاب می شود. روزی درحین عذاب فریاد برمی آورد، یا حنان و یا منان! خداوند متعال به جبرئیل می فرماید: برو بنده مرا نزد من آور.جبرئیل او را از آتش بیرون آورده و نزد خدا می آورد. خطاب میرسد: جایگاه خود را چگونه دیدی؟ عرض می کند:پروردگارا بسیار بدجائی بود! خطاب میرسد که او را به همانجا برگردانید. دربین راه آن مرد بر می گردد و پشت سرش را نگاه می کند. خدای متعال می فرماید: چرا پشت سر خود را نگاه کردی؟ عرضه میدارد: خدایا! وقتی دستور دادی مرا از آتش بیرون بیاورند خوشحال شدم و فکر کردم عذابم پایان یافته و مرا نجات داده ای و امیدوار شدم اما حالا می بینم که مرا به آتش باز می گردانی. خطاب میرسد که او را به بهشت ببرید که به واسطه اینکه به فضل من امید داشته او را بخشیدم.
(احیاء العلوم ج4ص126)
من نکردم خلق تا سودی کنم                         بلکه تا بر بندگان جودی کنم

دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان

 بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.


خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن برکاتت را و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و مسکنم ده در آن وسط‌هاى بهشت اى اجابت کننده خواسته‌ها و دعاهاى بیچارگان.