سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

 

آمادگی برای مهمانی خدا


توبه، پیش از فرا رسیدن ماه رمضان 

 

عیون أخبار الرضا علیه‏السلام عن عبدالسلام بن صالحالهرویّ: دَخَلتُ عَلى أبِی الحَسَنِ عَلِیِ بنِ موسَى الرِّضا علیه‏السلام فیآخِرِ جُمُعَةٍ مِن شَعبانَ، فَقالَ لی: «یا أبَا الصَّلتِ، إنَّ شَعبانَ قَد مَضىأکثَرُهُ، و هذا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنهُ، فَتَدارَک فیما بَقِیَ مِنهُ تَقصیرَکَ فیمامَضى مِنهُ، و عَلَیکَ بِالإِقبالِ عَلى ما یَعنیکَ و تَرکِ ما لا یَعنیکَ، و أکثِرمِنَ الدُّعاءِ وَالاِستِغفارِ و تِلاوَةِ القُرآنِ، و تُب إلَى الله‏ِ مِنذُنوبِکَ ... . (1

عیون أخبار الرضا علیه‏السلام به نقل از عبد السلامبن صالح هروى ـ نقل می‌کند در آخرین جمعه ماه شعبان، خدمت امام رضا علیه‏السلامرسیدم. به من فرمود:   

«اى ابوصَلْت! بیشترِ شعبان گذشته است و این، آخرینجمعه از آن است. پس در آنچه از آن مانده، کوتاهی هایت را در آنچه گذشته است، جبرانکن. به کارى روى آور که برایت مفید باشد و آنچه را بیهوده است و به تومربوط نیست، وا گذار .   

زیاد دعا و استغفار و تلاوت قرآن داشته باش و ازگناهانت به درگاه خدا توبه کن، تا در حالى ماه خدا سوى تو آید که براى خدا خالص شدهباشى . هیچ امانتى را بر عهده خویش باقى نگذار، مگر آن که ادا کرده باشى، و هیچکینه‏اى را در دلت نسبت به مؤمنى نگاه مدار، مگر آن که از دل به در آورده باشى، وهیچ گناهى را که مرتکب مى‏شدى، رها مکن، مگر این که از آن، دست برداشته باشى .   

از خدا پروا کن و در نهان و آشکار کارت، براو توکّل کن؛ «و هر کس بر خدا توکّل کند، او برایش بس است . خداوند، فرمان خویش راپیش خواهد برد. به یقین، خداوند براى هر چیزى اندازه‏اى قرار داده است.»   

و در باقی‏مانده این ماه، زیاد بگو:

"خدایا! اگر ما را در آنچه از شعبان گذشته است،نیامرزیده‏اى، پس ما را در باقیمانده آن ببخشاى!"   

همانا خداوند متعال، در این ماه به احترام ماه رمضان،بسیارى را [از آتش] آزاد می‏کند.»    

 

 

سه روزروزه در آخر شعبان     

 

السنن الکبرى عن أنس: قیلَ: یا رَسولَ الله‏ِ، أیُالصَّومِ أفضَلُ؟ قالَ: «صَومُ شَعبانَ تَعظیما لِرَمَضانَ»(2)؛ السنن الکبرى ـ بهنقل از انس ـ به پیامبر خدا گفتند: کدام روزه برتر است؟ فرمود: «روزه شعبان دربزرگداشتِ رمضان.»    

الإمام الصادق علیه‏السلام: مَن صامَ ثَلاثَةَ أیّامٍمِن آخِرِ شَعبانَ و وَصَلَها بِشَهرِ رَمَضانَ، کَتَبَ الله‏ُ لَهُ صَومَ شَهرَینِمُتَتابِعَینِ

 امام صادق علیه‏السلام: هر کس سه روزِآخر شعبان را روزه بدارد و آنها را به ماه رمضان متّصل کند، خداوند براى او پاداشروزه دو ماه پیاپى را می‏نویسد.    


سلام به همه داداشا و آبجی های عزیزم ...

خواهش میکنم دو سه دقیقه وقتتون رو به من بدید ....

در آستانه ی ماه مبارک رمضان هستیم ....

ماه عشق ...بندگی ...طاعت و عبادت ....

یه ماه استثنایی ...واسه بخشوده شدن گناه کارایی مثه من....واقعا یه ماه تک ...بی نظیر از هر نظر ....

من به عنوان داداش کوچیکه ی شما یه تمنا دارم ازتون ....

حالا که وارد این ماه میشیم این پست هایی که لطف میکنید تهیه میکنید رو با دقت بیشتر بنویسید ...

خواهش میکنم از عکس های خانم های نیم برهنه و ... و عکس هایی که با ماه مبارک تناسب ندارن لطف کنید استفاده نکنید ...تا میایم یه سری بهم دیگه بزنیم با دیدن این تصاویر ناراحت نشیم ...

چه خوبه همه چیمون تو این ماه عزیز رنگ خدا باشه ...

حتی همین فیس ...همین محیط گرم و دوستانه که کنار هم هستیم ...

اگر امکانش هست مطالبتون در رابطه با این ماه باشه از هر نظر ...

اگرم کسی مریضه و نمیتونه روزه بگیره سحر ها پاشه.شده یه لیوان آبم بخوره و یه " یا حسین "بگه....

التماس دعا دارم از همتون ....هم دیگه رو خیلی دعا کنیم ...فرج آقامونمدر راس همه دعا ها....

قربونتون برم....از صمیم قلب شما رو برادر و خواهرخودم میدونم ...

حق نگهدارتون.... این پست رو هم به اطلاع همه رفیقامون برسونید ....

%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8


یکی از مطالبی که اولیاء می‌گویند، این است که قبل از اینکه ماه مبارک رمضان بیاید، مثل وقتی که می‌خواهیم به حجّ برویم، از همدیگر حلالیّت بطلبیم، قلب‌ها را جلا بدهیم، نسبت به دیگران فکر بد نکنیم. با خود بگوییم: واقعاً یقین دارید که این‌گونه است؟ دیگر این افکار را دور بریزیم.