سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

 

پیامد قطع ارتباط خویشاوندی چیست؟
در تمام ادیان آسمانی و نظریه‌?های اجتماعی بر رابطه با خویشان و اقوام تأکید شده است.

به گزارش ایسنا، در اسلام رابطه با خویشاوندان با عنوان «صله رحم» نامیده شده و ضرورت آن در آیات و روایات گوشزد شده است و بر انجام آن حسنه فراوان و بر ترکش گناه و سیئه نوشته می‌شود.

امام صادق(ع) در حدیثی گهربار در باب توصیه به رعایت صله رحم و رعایت رابطه خویشاوندی، فرمودند: "صله رحم نمایید و به برادران (دینی) خود نیکی کنید، هر چند سلام کردنی نیکو و دادنِ پاسخ سلام باشد1".

همچنین در احادیث معصومین(ع) برای قطع ارتباط خویشاوندی پیامدهایی ذکر شده است.

پیامبر خدا(ص) در این باره می‌فرمایند: "رحمت (خداوند) بر مردمی که در میان آنها قطع کننده رحم باشد، فرود نمی‌آید2".

امام صادق(ع) نیز فرمودند: "از جمله گناهانی که مرگ و نابودی را شتاب می‌بخشد، قطع رحم است3".

اما ببینیم درباره پاداش صله رحم و این که چه موقع داده می‌شود، معصومین(ع) چه فرموده‌اند؟

پیامبر خدا(ص) می‌فرمایند: "ثواب صله رحم زودتر از ثواب هر کار خیر دیگری می‌رسد4".

منابع:

1- کافی، ج 2، ص 157، ح 31؛ دانش‏نامه قرآن و حدیث، ج 12، ص 320

2- کنزالعمّال: 6978 منتخب میزان الحکمة: 232

3- بحارالأنوار : 74 / 94 / 23 منتخب میزان الحکمة: 232

4- الکافی: 2 / 152 / 15 منتخب میزان الحکمة: 232 

 

شیوه‌هایی برای سخنرانی جذاب

شیوه‌هایی برای سخنرانی جذاب


کتاب «چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم» نوشته «کارن کالیش» که اسفند سال گذشته از سوی انتشارات همشهری منتشر شده بود به چاپ دوم رسید.

 


کتاب «چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم»

سخنرانان به یک شکل بر روی افراد تاثیر نمی‌گذارند. اختلاف آن‌ها در چیست که یکی تاثیری عمیق و دیگر تاثیری زودگذر بر روی مستمع می‌گذارد. سخنرانی در ظاهر امری سهل است اما فکر کرده‌اید که چرا یک سخنران جذاب‌تر از سخنرانی دیگر صحبت می‌کند؟ یا اینکه رمز و راز سخنرانان پرمخاطب چیست؟ در این کتاب خواننده با پاسخ‌های این پرسش آشنا می‌شود.

«چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم؟» تلاشی است برای اینکه خواننده با قواعد لازم برای ارئه یک سخنرانی موثر آشنا شود.

«کارن کالیش» در این کتاب که مسعود کسایی آن را ترجمه کرده است به موضوعاتی همچون آماده کردن متن سخنرانی، گرد‌آوری اطلاعات، نوشتن متن، استفاده از ابزار و امکانات لازم، اشاره کرده است.

 

«اهداف، روش، مقدمه عالی، متن روان و قابل فهم، مثال‌ها یا داستان‌های متعدد و مرتبط با موضوع، عبارات انتقالی، لباس مناسب، ارتباط چشمی، وجود علاقه و اشتیاق به موضوع سخنرانی» از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

به عبارتی نویسنده تلاش کرده با ارائه روش‌های معتبر و درستی که در آزمون‌ها، نتایج مثبت به همراه دارد، چگونگی تدوین سخنرانی برای گوش‌ها و نه چشم‌ها، چگونگی تمرین یک سخنرانی، روش موثر استفاده از دست‌ها و چگونگی شناسایی و قبول ترس و مبارزه با آن را به خواننده بیاموزد.

این کتاب از دو بخش تشکیل شده است. در نخستین بخش آن با عنوان «آماده کردن متن سخنرانی» در چهار فصل «گردآوری اطلاعات»، «گردآوری سرفصل‌ها»، «نوشتن متن سخنرانی» و «استفاده از امکانات سمعی-بصری» مخاطب را با گام‌های تهیه و آماده‌سازی متن سخنرانی آشنا می‌کند.

در دومین بخش کتاب با عنوان «ارائه سخنرانی» در دو فصل «خودتان را آماده کنید» و «چگونه سخنرانی کنیم» به طرح نکات کلیدی که در ارایه یک سخنانی جذاب موثر هستند، می‌پردازد.

«چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم؟» تلاشی است برای اینکه خواننده با قواعد لازم برای ارئه یک سخنرانی موثر آشنا شود.«کارن کالیش» در این کتاب که مسعود کسایی آن را ترجمه کرده است به موضوعاتی همچون آماده کردن متن سخنرانی، گرد‌آوری اطلاعات، نوشتن متن، استفاده از ابزار و امکانات لازم، اشاره کرده است
در بخشی از کتاب آمده است: «سخنرانی را جلوی آینه، همراه با یک کرونومتر (زمان سنج) و یک دستگاه ضبط صوت تمرین کنید.هنگام شروع، زمان سنج و ضبط صوت را به کار اندازید؛ هنگام خواندن متن به آینه نگاه کنید تا حالت‌های مختلف چهره خود را ببینید! این که چهره‌تان حالتی پذیرا و خوش‌بین داشته باشد تا آن که عبوس و مایوس، از اهمیت فراوانی برخوردار است. طرز ایستادن، حرکات سر و دست و لبخند متناسب خود را زیر نظر بگیرید و متن سخنرانی‌تان را بخوانید.»

 

دومین چاپ کتاب «چگونه سخنرانی جذاب ارائه کنیم» مانند چاپ اول با قیمت 5 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

 

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


با سلام
سایت گوگل دوباره رای دادن برای تغییر نام خلیج فارس رو قبول می کنه
30 ثانیه هم طول نمیکشه
انتظار میرفت که بعد از تلاش های بیهوده دشمنان در رابطه با تغییر نام خلیج فارس ، اقدام دیگری نکنند.سهم ما تقریباً بیش از 79% در مقابل کمتر از 21% بود اما امروز تعداد رای دهنده ها به بیش از 759،000 نفر رسیده و با تاسف فراوان سهم ما از 79% به?50% رسیده واین یک فاجعه است.
یادتون باشه که این رای گیری مربوط به کمپین 1،000،000 امضای شرکت گوگل است و
نذارید که دوباره نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب یتغییر پیدا کنه 
پس به ادرس زیر برید و رای بدید 


لطفا این پیام رو به هر کسی که میتونید، ارسال بفرمایید 

n00000832-b.jpg

کمال الدین اسماعیل اصفهانی از شاعران پر اوازه قرن هفتم هجری است . او فرزند جمال الدین محمد عبد الرزاق می باشد که به سان پدر در ادب فارسی خوش درخشیده و این که پدر وپسری هر دو شاعر و نام اور باشند در تاریخ ادبیات ایران کم نظیر است .کمال الدین دارای اشعاری با نازک خیالی و نکته سنجی های زیباست که بدین سبب وی را خلاق المعانی لقب داده اند .بنا به روایت دولتشاه سمرقندی در هنگام حمله مغول به اصفهان به احترام کمال الدین خانه اش محل امن قلمداد گردیده و عده ای به ان جا پناهنده شده و اموال خود را در خانه وی پنهان کردند . چون مغولان اگاه شدند به خانه او ریخته و در این گیرودار کمال الدین اسماعیل به دست یکی از سربازان مغول کشته می شود .کمال الدین در قصیده ای از صلابت و شقاوت برف می نالد که با توجه به امکانات ان زمان باید حق را به کمال داد .و اکنون که قامت سرفراز میهنمان جامه ی سپید برف پوشیده و باعث شادمانی گشته باشد که به پاس استفاده از منابع و وسایل گرمایشی امروز خدا را شاکر بوده و با هنر درست مصرف کردن قدر ان را بدانیم . با هم قسمتی از قصیده برف را بخوانیم
************************************* هرگز کسی نداد بدین سان نشان برف
گویی که لقمه ای است زمین در دهان برف
مانند پنبه دانه که در پنبه تعبیه است
اجرام کوه هاست نهان در میان برف
ناگه فتاد لرزه بر اطراف روزگار
از چه زبیم تاختن ناگهان برف
در بند کرد روی زمین را چو زال زر
بهمن به دست لشکر گیتی ستان برف
سیلاب او در و دیوار می کند
خود رسم عدل نیست مگر در جهان برف
در خانه ها ز بس که فرود امدست برف
نامد به حلق خانه فرو هیچ نان برف
از بس که سر به خانه ی هر کس فرو برد
سرد و گران وبی مزه شد میهمان برف
گرچه سپید کرد همه خان و مان ما
یارب سیاه باد همه خان و مان برف
ان را که پوشش و می و خرگاه و اتش است
وقت صبوح مژده دهد بر نشان برف
نه من که هر نفس از باد زمهریر
پیغام های سرد دهد بر زبان برف
دست تهی به زیر زنخدان کند ستون
وندر هوا همی شمرد پود وتان برف
گر قوتم بدی ز پی قرص افتاب
بر بام چرخ رفتمی از نردبان برف