سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

 

 
139208271248234351562904.jpg139208271247151201562874.jpg

«پهپاد فطرس» به عنوان بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور، در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد. اما معنی نام این پهپاد چیست؟

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، در خرائج راوندی در خصوص "فطروس" یا "پطروس ملک" نقل شده است؛ هنگامی که امام حسین (علیه السلام) متولد شد خداوند به جبرئیل فرمان داد با گروه بسیاری از فرشتگان به حضور پیامبر (صلی الله علیه واله) آیند وبه او تبریک بگویند.جبرئیل در مسیر فرود از آسمان به زمین فرشته ای به نام فطرس را دید که در جزیره ای افتاده ( خداوند فطرس را مامور کاری کرده بود ولی او در آن کار کندی می کند، ودر نتیجه به کیفر شکست بالهایش گرفتار می شود)

فطرس به جبرئیل عرض کرد: به کجا می روید ؟

جبرئیل امین فرمود: به سوی محمد (صلی الله علیه واله) .

فطرس عرض کرد: مرا نیز با خود حمل ونزد آن حضرت ببر شاید برایم دعا کند؛ جبرئیل خواسته اورا پذیرفت و به همراه فرشتگان دیگر به حضور پیامبر اسلام (صلی الله علیه واله) رسیدند و ولادت حسین (علیه السلام) را تبریک گفتند .

آنگاه جبرئیل ماجرای فطرس را عرض کرد.

پیامبر فرمود، به او بگو پیکرش را به این نوزاد (حسین (علیه السلام) ) بمالد؛ فطرس همین کار را کرد وهمان دم خداوند فطرس را تندرست کرد و به حال اول برگرداند؛ سپس فطرس همراه جبرئیل به آسمان پر گشود. (بحار ج44ص182)
(منبع : سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز)

قسمتی از یادداشتهای شهید :

… خدایا این سرزمین پاک در دست ناپاکان است ، در همین 20 کیلومتری من در همین تاریکی شب علی می خواست و به نخلستان می رفت فاطمه وضو می گرفت پیامبر به سجده می رفت و حسن و حسین به عبادت می پرداختند این خانه ی کوچک این سنگر این گودی در دل زمین این گونی های بر هم تکیه داده شده پر از حرف است فریاد است غوغاست … تنهایی عمیق ترین لحظات زندگی یک انسان است خدایا این خانه کوچک را بر من مبارک گردان در این چند روز با خاک انس گرفته ام بوی خاک گرفته ام رنگ خاک گرفته ام حال می فهمم که چرا پیامبر علی ابن ابیطالب را ابوتراب نامید . خدایا اگر من در دل سنگرم تو در دل من و در دل سنگر هر دو حضور داری لحظات چگونه می گذرد عبور زمان مانند عبور آب بحری از جلوی چشمان کاملا ملموس است . اما زندگی در این خانه کوچک که یک قلب پر طپش است یک دل خاکی است در زمین خدا در متن پاکی نمی تواند تکرار پذیر باشد آری … تنها موهبتی است الهی در تنهایی از تنهایی بدر می آییم در تنهایی به خدا می رسیم … و در سنگر تنها هستم …                                                        سید محمد حسین علم الهدی       شهید سید محمد حسین علم الهدی                فرزند سید مرتضیمحل ولادت – اهواز سال ولادت – 8/7/1337محل شهادت – اهواز ( هویزه )سال شهادت – 17/10/1359محل دفن – خوزستان – هویزه ( گلزار شهدای هویزه )

ALAMOLHODA-SARAFRAZAN.jpg