سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

ارزش خدمت به مساجد در جامعه تبیین شود
خبرگزاری شبستان: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به اینکه کار در مسجد یعنی خدمت به مومنین و فعالیت برای بهترین انسان‌ها، گفت: ارزش والای خدمت به مساجد باید در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به شاخصه‌های مسجد تراز اسلامی، گفت: در یک مسجد با این تراز، فرهنگ و ندای توحید که اولین اصل اعتقادی از اصول دینی مسلمانان و ادیان ابراهیمی است باید در جامعه ترویج یابد.

 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در تشکیل جامعه اسلامی آیه «قولوا لااله‌الا‌الله تفلحون» را مورد توجه قرار دادند، امروز هم این آیه باید در مساجد برجسته و  فراگیر شود و با جلوه‌ای نورانی تبلیغ و ترویج شود.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، خاطر نشان کرد: ارتباط کسانی که در مسجد تراز اسلامی حضور می‌یابند، باید مومنانه و برادرانه باشد و با تشکیل صفوف منظم و فشرده، وحدت و یکپارچگی را تبلیغ کنند و ترویج دهند و با تبعیت از امام مسجد به صورت هماهنگ در جهت اصل توحید گام بردارند به گونه ای که موضوعات سیاسی و اجتماعی که در مساجد مطرح می شود تجلی بخش روح ایمان و تقوا باشند، تا برکات آن نیز به جامعه انتقال یابد.

 

تقوی بر لزوم فرهنگسازی در مورد جایگاه خدمت به مساجد، تاکید کرد و گفت: اگر جایگاه خانه‌های خدا در جامعه اسلامی تبیین شود و ارزش خدمت در مساجد بر همگان مشخص شود، بسیاری از افراد داوطلب می‌شوند که در این خانه‌های خدا به صورت افتخاری فعالیت کنند.

 

وی افزود: یکی از رسالت‌های رسانه‌ها این است که جایگاه و منزلت مساجد را در جامعه تبیین کنند زیرا همان طور که نشستن در مساجد ثواب دارد، کار و خدمت برای این مراکز عبادی  هم دارای ارزش والایی است، خدمت به مساجد یعنی خدمت به مومنین و فعالیت برای بهترین انسان‌ها و این خدمت ارزشمند است و اگر  این ارزش در جامعه متجلی و فرهنگ شود، خادمی برای  مساجد یک افتخار می‌شود و همگان از آن استقبال می‌کنند.