سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

از خدا می خواهم که ادامه دهنده راه شهدا باشم


بسم الله الرحمن الرحیم
من عبدالعاصی حسین خرازی اشهد ان لا اله الله واشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا و اولاده المعصومین حجج الله. گواهی می دهم که ائمه معصومین گفتارشان بر ما حجت و امتثال امر و اطاعت شان واجب، محبت شان به حکم ازلی حق لازم و پیروی آنها موجب نجات و مخالفت شان موجب عذاب و آنها امامان و شفیعان روز جزا هستند.
انالله وانا الیه راجعون. این جانب خود را لایق وصیت نمی دانم ولی بنابر اینکه وصیت بعد از رفتن هر کسی راهنمای راه او و بیانگر هدف اوست، من هم به حکم وظیفه چند کلمه می نویسم.
شخصی هستم معتقد به انقلاب اسلامی ایران و رهبری و ولایت حضرت امام خمینی روحی له الفداه در عصر غیبت امام زمان (عج) و از مردم می خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند.
راه شهدای ما راه حق است، اول می خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می خواهم که ادامه دهنده راه آنها باشم. آنهایی که با بودن شان و زندگی شان به ما درس ایثار دادند، با جهادشان درس مقاومت و با رفتن شان درس عشق به ما آموختند. از خانواده شهدا، اسرا، مفقودین می خواهم که صبر پیشه کنند چرا که دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم و ان شاء الله انتقام این مظلومین را با مظلوم کربلا یک جا خواهیم گرفت.
از خانواده معلولین و مجروحین می خواهم که با این عزیزانی که برای اسلام رفتند و چنین شدند با صبر و حوصله و خوش اخلاقی برخورد کنند، چرا که این عزیزان به خاطر بیماری و اینکه اکنون دست شان از انجام وظایف شان کوتاه شده احتیاج به مراقبت و محبت بیشتری دارند و ان شاء الله خداوند به شما اجر و صبر عنایت فرماید.
دیگر اینکه فرزندان شهدا را فراموش نکنید، آنها پدرانشان را به خاطر اسلام از دست دادند. در اسلام در مورد یتیمان سفارش زیادی شده و به خصوص یتیمی که فرزند شهید باشد.
ناگفته نماند که درست است که در مقابل هر کدام از اینها به شما اجری داده می شود، ولی فراموش نکنیم که اینها همه به عنوان یک وظیفه است برای ما که مسلمانیم.
از تمام اقشار ملت اعم از کسبه، اطباء، مسؤولین، علما و سپاهیان به عنوان یک فرد از اجتماع که حق برگردنش هست، تشکر می کنم و عرض می دارم که هر کدام از شما ممکن است در کار خود کمبودهایی حس کنید و مشکلاتی برای شما باشد، اینجانب خواهشمند است که موقعیت اسلام و انقلاب و کشور را در نظر گرفته و صبر پیشه کنید و توجه داشته باشید که در مشکلات است که انسان ها آزمایش می شوند، کاری نکنید و خدای نیاورد آن روزی را که شما در مقابل شهدا و خانواده محترمشان جوابی نداشته باشید که بدهید.
بار دیگر از مسؤولان محترم و مردم حزب الله می خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الان در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشاء و بی حجابی و... زدند، مقابل اینها ایستادگی کنند و با جدّیت هر چه تمام تر جلوی این انسان ها را بگیرند.
توصیه ام به مردم حزب الله و شهیدپرور اصفهان، شهری که در جبهه های نبرد با دشمن و اقتصاد و دیگر امور خیر و صالح، پیش قدم و حضور فعال و چشمگیر داشته است می خواهم که همچنان انقلابی و دوست داشتنی باشند.
و اما پدر و مادر عزیزم، امیدوارم که مرا حلال کنید و مرا ببخشید، چرا که شما با زحمت زیاد ما را بزرگ کردید. با رنج زیاد وسائل راحتی و تحصیل ما را فراهم کردید، شما کسی هستید که در عظمت شما در قرآن خداوند فرمودند «و بالوالدین احسانا» یعنی پدر و مادرتان را نیکی کنید و یا آمده «وَ لا تَقُولُوا لَهُما اُف...» به آنها اُف نگویید، با آنها روی تُرش نکنید، حال اگر من در انجام وظایفم در مورد شما کوتاهی کردم شما ببخشید، چرا که من فرزند شما و شما بزرگ ترید.
و مادرم، شما برای من خیلی زحمت کشیدید، در حدیث داریم که «الجنه تحت اقدام الامهات » بهشت زیر پای مادران است، به خصوص شما مادری که در تمام احوال و اوقات مراقب اعمال و رفتار ما بودید... مادر حسینت را حلال کن و از تمام دوستان و آشنایان و اقوام برای من حلالیت بطلب.
اللهم اجعلنا من التوابین، اللهم اجعلنا من الشاکرین، اللهم اجعلنا من المتقین، اللهم اجعلنا من المومنین، اللهم اجعلنا من الشهداء ثم احشرنا مع الحسین و اصحاب الیمین. الحمدلله رب العالمین، اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان.
والسلام
حسین خرازی
بسمه تعالی
از آقای حاج براتعلی فنائی و خانواده محترم و متدین شان که لطف و بزرگواری فرمودند و مرا به دامادی پذیرفتند، تشکر می کنم. همچنین از زوجه متدینه مطیعه امام زمانم که او را هدیه و موهبتی الهی می دانم کمال تشکر را دارم، می خواستم در یکی از ایام مبارک ازدواج کنیم، راضی هستم به رضای خدا. شرمنده ام، خداوند به شما جزای خیر و صبر عنایت فرماید ان شاء الله، مرا حلال کنید و ببخشید. حتماً زیارت خانه خدا را بروید، به حمدالله پول جور است، در ضمن قضیه زمین و ساختمان آن را تماماً آقای حاج علیرضا صادقی در جریان است، هر طور که صلا دانستی با ولی و آقای صادقی حل و فسخ نمایید و قرض داده شود.
در ضمن این حقیر سر تا پا تقصیر نماز و روزه (140 روز) روزه بدهکارم. مقدار قابل توجهی، مثلاً ده الی پانزده هزار تومان، پول رد مظالم بدهید، احیاناً در مقابل کم کاری ها و یا استفاده بی جا از وسایل بیت المال سپاه لازم است. از همگی التماس دعا دارم.
والسلام
حسین خرازی
منبع: اکبری، علی؛ (1390) وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.