سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

با پیام وزیر فرهنگ؛ بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد منوچهر محمدی برگزار شد

به پاس دهه‌ها خدمت علمی و فرهنگی دکتر منوچهر محمدی و تالیف آثار ممتاز در عرصه انقلاب اسلامی، آیین‌ نکوداشت مقام علمی و فرهنگی این استاد در مجموعه فرهنگی سرچشمه (شهدای هفتم تیر) برگزار شد.
با پیام وزیر فرهنگ؛ بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد منوچهر محمدی برگزار شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که توسط  سید محمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های این وزارتخانه در این مراسم قرائت شد، به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

آسمان پر فروغ علم و فرهنگ ایرانِ اسلامی به ستارگان درخشانی مزین شده است که با تلاش خالصانه مسیر ترقی را طی کرده­‌اند و سال­‌ها با آموختن و نوشتن به چهره­‌هایی آشنا تبدیل شده‌­اند که نقشی جاودان در تعلیم و تربیت جوانان این آب و خاک بر جای گذاشته­‌اند و استاد منوچهر محمدی یکی از این چهره­‌های آشناست.

نکوداشت دانشمند فرهیخته‌­ای که از آغاز آشنایی با او سال­‌ها می‌­گذارد، برای من خاطره­‌انگیز است؛ استادی که افتخار شاگری ایشان را داشتم و همواره آثار او را دنبال می­‌کردم. نام نیکوی استاد پرآوازه حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌­الملل بر کتیبه دل همه دوستداران و شاگردان ایشان حک شده است.

دکتر منوچهر محمدی یک چهر? علمی، انقلابی، فرهنگی، دغدغه­‌مند، متخصص و متعهد است که براستی باید او را پیشگام و پیشرو در زمین? مطالعات انقلاب اسلامی دانست. دکتر محمدی مدرس و آموزگار درس انقلاب و از سرآمدان انقلاب­‌پژوهی است که مطالعات این حوزه را غنا بخشید. فعالیت­‌های علمی و اندیشه‌های روشنگرانه و بالنده او توانست خدمتی شایسته و ماندگار به ایرانِ اسلامی ارائه دهد.

اکنون این اقدام ارزشمند و تلاش‌های خالصانه همه دست اندرکاران آئین پر معنا و عمیق نکوداشت «استاد منوچهر محمدی» شایسته تقدیر است؛ چراکه نکوداشت این پژوهشگر برجسته انقلاب اسلامی در حقیقت بزرگداشت یاد و نام انقلاب است.

این­جانب نیز به سهم خود از ایشان و دست­اندرکاران این مراسم قدردانی می­‌کنم و امیدوارم آثار ارزشمند این دانشمند فرهیخته و متعهد زمینه‌­ساز گسترش مطالعات و پژوهش­‌های عالمانه در زمین? انقلاب اسلامی شود. از خداوند منان طول عمر با عزت و جایگاهی سرشار از حرمت و شاگردان با کرامت برای ایشان مسئلت می‌­نمایم.»

گفتنی است، این آیین روز سه شنبه، 28 دی‌ماه به همت مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، انجمن علمی جامعه شناسی سیاسی ایران و نیز مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد.

یادآور می‌شود، در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از آثار استاد منوچهر محمدی نیز عرضه شد