سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

ماهی بخورید، حافظه تان تقویت می‌شود
 نتیجه تحقیقات جدید نشان می‌دهد از میان برنامه‌های تلویزیون، اخبار ممکن است برای تقویت حافظه مفیدتر از سایر برنامه‌ها باشد.

نتیجه تحقیقاتی که در کشور استرالیا انجام شد نشان می‌دهد برای این‌که حافظه قوی‌تری داشته باشیم باید به جای تماشای مداوم تلویزیون‌ها، به حل جدول بپردازیم و در رژیم غذایی خود نیز ماهی را بگنجانیم. یک موسسه علمی تحقیقاتی استرالیایی در یک نظرخواهی آن لاین که از حدود 3 هزار نفر انجام شد، به این نتیجه رسید افرادی که داستان‌های تخیلی می‌خوانند دارای حافظه قوی‌تری هستند و افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند بسختی حتی نام افراد را به خاطر می‌آورند.

تحقیق جامع‌تر نتایجی که از این تحقیق به دست آمد باعث شد تا موسسه ملی حافظه در همین کشور تستی را برای بررسی میزان حافظه افراد ترتیب دهد که در آن حدود 29500 نفر شرکت کردند.

مسوولان برگزاری از این افراد سوالاتی در مورد وظایف روزانه از قبیل به خاطر سپردن لیست خرید و به یاد آوردن نام افراد و چهره‌ها، شغل آنان و همچنین در مورد حافظه دور مانند تشخیص عکس افرادی که سال‌ها آنها را ندیده بودند انجام داد. افرادی که در این تست شرکت کردند باید درباره عادات خود از قبیل مقدار مصرف مشروبات الکلی و مدت زمانی که صرف تماشای تلویزیون و خواندن کتاب می‌کردند توضیحاتی می‌دادند.

نتیجه این تست تفاوتی در میزان حافظه زن و مرد در انجام وظائف مشابه روزانه نشان نداد، اما مشخص شد  مقدار زمانی که آنها صرف تماشای تلویزیون می‌کردند در حافظه‌شان تاثیر زیادی دارد. برخی برنامه‌ها مانند اخبار مفیدتر از سایر برنامه‌های تلویزیون هستند به عقیده پاچانا داشتن ذهن فعال برای تقویت حافظه بسیار مفید است.تماشای پاره‌ای از برنامه‌های تلویزیون ممکن است در تقویت حافظه موثر باشد، اما تاثیر آنها مانند خواندن کتاب که یک فعالیت پویا برای حافظه به شمار می‌آید، نیست