سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

حمایت وزیر خارجه آلمان از برجام

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که در نشست امروز وزرای اروپایی به اهمیت توافق هسته‌ای با ایران و چگونگی رایزنی با آمریکا در این زمینه پرداخته می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موضع‌گیری کرد.

گابریل در پاسخ به خبرنگاران گفت که در نشست امروز 2 موضوع مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد یکی برجام که آمریکا می‌کوشد آن را زیر سوال برد اما اروپا تمایل دارد که این توافق ادامه داشته باشد.

وی ضمن مهم خواندن برجام در زمینه جلوگیری از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای در ایران،  گفت که درباره ادامه این توافق و نقش مهم ایران در منطقه با همتای انگلیسی و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رایزنی خواهد شد.

گابریل، همانطور که پیشتر «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود گفت که نشست امروز گامی مهم در راستای گسترش همکاری‌های دفاعی میان کشورهای اروپایی است.

تبادل نظر د توافق درباره آینده دفاعی و همکاری مشترک کشورهای اروپایی در زمینه مسایل امنیتی و دفاعی، دیگر مسئله‌ای بود که گابریل اعلام کرد در نشست امروز در مورد آن صحبت خواهد شد.