سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

توسعه فرهنگی روستاها در گرو هم افزایی دستگاه های فرهنگی کشور است
خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر کانون های روستایی و عشایری ستاد عالی کانون گفت: هم افزیی دستگاه های فرهنگی کشور به منظور توسعه فرهنگی روستاها با محوریت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدرضا شفاهی، مدیرکل دفتر کانون های روستایی و عشایری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سفر به شهرستان های استان اصفهان به فعالیت بیش از 23 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور اشاره کرد و اظهارداشت: از میان 23 هزار کانون های فرهنگی و هنری کشور، 12 هزار باب آن در مساجد روستایی فعالیت می کنند که به عنوان تنها مراکز فرهنگی و هنری در روستاها مسقر هستند.

 

وی افزود: کانون های روستایی فرصت و بستر ارزشمندی برای فعالیت های فرهنگی و ارتقای آگاهی عمومی روستاییان هستند که سایر سازمان ها و نهادهای دولتی برای فعالیت فرهنگی و اجتماعی می توانند از ظرفیت این مراکز استفاده کنند.

 

شفاهی با اشاره به تعامل بین سازمان و نهاد های فرهنگی کشور برای حمایت از طرح های فرهنگی کانون های روستایی از جمله طرح اوقات فراغت، تصریح کرد: هم افزیی امکانات دستگاه های فرهنگی کشور در توسعه فرهنگی روستاها با محوریت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری کشور انجام می شود.

 

وی ادامه داد: در این طرح سازمان های فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور، اوقات و امور خیریه و دفتر امور روستایی مشارکت دارند تا اینکه در رفع نیازهای فرهنگی روستایی کشور با استفاده از بهره گیری از ظرفیت همدیگر گام برداشته شود.

 

 مدیرکل دفتر کانون های روستایی و عشایری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: این مشارکت و هم افزایی برای طرح اوقات فراغت بکار گرفته شده و در طول سال هم تداوم می یابد تا اینکه به نیازهای فرهنگی پاسخ داده شود.