سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

حاکمیت زن‌سالاری یامرد سالاری در خانواده اسلامی

دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 10:47
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از شیوه امروزی تربیت فرزندان، آن را بسیار خطرناک دانست.
حاکمیت زن‌سالاری یامرد سالاری در خانواده اسلامی
به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی، نظریه‌پردازار جمهوری اسلامی ایران و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در خانواده اسلامى خودخواهى و فردمدارى وجود ندارد گفت:‌ در فرهنگ اسلامی فرد سالارى نیست که شما بپرسید زن سالارى است؟ یا مرد سالارى؟، خدا سالارى است، خانواده اسلامى نه مرد سالار است، نه زن سالار و نه کودک سالار

وی با بیان اینکه در گذشته خانواده‌ها مرد سالار بود، بعد کم کم شد زن سالار و حالا دارد بچه سالار و کودک سالار میشود. الان خانواده هاى ایرانى معمولاً کودک سالار اند، پدر و مادر  کلفت بچه‌ها هستند، هرچه که بچه بخواهد همان است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه خدا به داد نسل بعد برسد گفت:‌ تربیت غلط و خطرناکی در بسیارى از خانواده‌ها  برای نسل آینده وجود دارد دارد. تربیت به شکلی است که باعث شکل‌گیری یک نسل تنبل، خودخواه، راحت طلب، متکبر و مدعى، همه چیز طلب، پرتوقع، کم کار و کم تحمل ، پرمصرف و کم تولید،می‌شود. نسلى که اهل کار و سختى کشیدن نیست. کم تحمل است و از همان اول میخواهد همه چیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در گذشته وقتى ازدواج می‌کردند، در اول زندگى کسى چیز زیادى نمی‌خواست. خودشان را آماده می‌کردند که ده، بیست سال بدوند تا به جایى برسند گفت: نسل امروز وقتى که ازدواج می‌کنند، چیزهایى که نسل گذشته در آخر زندگى‌شان بدست می‌آوردند، می‌خواهند از ابتدا داشته باشند و اگر نداشته باشند خیال می‌کنند بدبخت هستند. این خیلى چیز خطرناکى است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه  همه به عنوان اینکه داریم به بچه هایمان خدمت میکنیم و به آنها سرویس می‌دهیم و مشکلاتشان را حل می‌کنیم، به آنها خیانت می‌کنیم گفت:‌ به همین علت نسل امروز تحملش همچون نسل گذشته نیست. نسل امروز در برابر یکى از مشکلاتى که ما در زندگى مان داشتیم و اصلاً آنها را مشکل نمی‌دانستیم و هرروز با آنها زندگى می‌کردیم، از پا در می‌آیند.

وی افزود:‌ این چیزهایى که اکنون باعث طلاق می‌شود ، اگر اینها بهانه درستى براى طلاق بود ، پدربزرگ و مادربزرگ من باید دو میلیون بار طلاق می‌گرفتند.