سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز فرهنگی توحید (مسجد امیر المومنین زازران )شهرستان فلاورجان

نظر

تحلیل سردار جوانی از تهدیدهای ترامپ:او قادر به جنگ افروزی علیه ایران نیست

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سابق و مشاورکنونی نماینده مقام معظم رهبری درسپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی در روزنامه جوان با اشاره به اظهارات توییتری اخیر ترامپ نوشت: ایالات متحده در شرایط مناسب برای آغاز یک جنگ در غرب آسیا و آن هم علیه جمهوری اسلامی قرار ندارد.

 

 به عبارت دیگر سال‌های سال است که امریکایی‌ها، فکر اقدام نظامی علیه ملت ایران را از سر خود بیرون کرده و عملاً به آن نمی‌اندیشند، گرچه ایران را مرتب به اقدام نظامی تهدید کرده و خواهند کرد. دلیل این انصراف از جنگ‌افروزی مستقیم امریکا علیه ملت ایران، قدرت پاسخگویی کوبنده و قاطع جمهوری اسلامی به هر نوع تجاوز و در هر سطحی است. سیستم‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و سیاسی امریکا، ایران را یک هدف سخت و تسخیرناپذیر ارزیابی می‌کنند.

آنان به خوبی دریافته‌اند که ایران با تمامی کشورهایی که امریکا در دهه‌های گذشته به جنگ با آنان روی آورده، بسیار متفاوت است. آنان با بخشی از قدرت آشکار جمهوری اسلامی در درون مرزها و در منطقه راهبردی غرب آسیا، آشنا بوده و نیک می‌دانند که ملت ایران از یک قدرت ناپیدا هم در مقیاس بالا برخوردار است. بنابراین وقتی امریکایی‌ها چنین برآوردی را از قدرت دفاعی ملت ایران و نظام اسلامی دارند، هرگز به آقای ترامپ اجازه بازی با دم شیر را نمی‌دهند. وقتی نخبگان سیاسی و نظامی امریکا می‌دانند که با شلیک یک گلوله به سمت ایران با چه واکنش تند و غیر‌منتظره‌ای از سوی جمهوری اسلامی مواجه می‌شوند، هرگز اجازه نمی‌‌دهند آقای ترامپ با آتش‌بازی‌ علاوه بر برهم خوردن امنیت رژیم صهیونیستی، جان هزاران هزار امریکایی در منطقه خلیج فارس و کشورهای اطراف ایران به خطر بیفتد.